Nachtmens

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 69

Nachtmens

Ik kan beter snachts leren maar soms val ik toch in slaap, ik weet dat het niet gezond is maar overdag wordt ik veel afgeleid en 's avonds ook 's nachts leer ik wat beter, zijn er middeltjes om je vermoeidheid toch te overwinnen (koffie lust ik niet), en overdag spaar ik wat energie voor de avond en soms de nacht om wat een stukje door te leren...Ik zoek dus middeltjes om vermoeidheid te overwinnen :wink:

Berichten: 4

Re: Nachtmens

cola... ik heb precies hetzelfde als jou...

ik kan pas leren wanneer het pas 1 uur ofzo is.. maar al snel word je moe en wil je gaan slapen

maar cola is opzich niet zo goed eigenlijk

of red bull, helpt ook, maar natuurlijk ook niet goed

Re: Nachtmens

Als het probleem is dat je overdag snel bent afgeleid en zo, kan je er dan niet beter voor zorgen dat je een plek creeert waar je je WEL kunt concentreren? Zeker als je blijkbaar niet een ECHT nachtmens bent (je zegt dat je snel moe wordt & in slaap valt).

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Nachtmens

Ik ben wat dat betrefd een echt nachtmens. Leren doe ik zo rond 11/12 uur in de avond en ga dan een paar uurtjes door. Een paar uur slapen (3-4 uur, is ook niet gezond (weet ik)) en ik kan er dan weer tegenaan. Dit doe ik dan ook niet elke dag :wink: .

Wat ik je zou aanraden:

Probeer overdag even je ogen dicht te doen. Doe ik ook vaak in de bus terug naar huis.

Je kan ook een koude douche nemen, of iig zorgen dat het niet te warm is op de plaats waar je studeerd. Je zegt zelf echter dat je snel in slaap valt. Je bent dus niet echt een nachtmens, probeer dit dan ook niet te zijn en studeer gewoon 's middags en 's avonds. gooi die TV, radio en PC de kamer uit en ga studeren.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. 8)
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 778

Re: Nachtmens

Ik kan beter snachts leren maar soms val ik toch in slaap, ik weet dat het niet gezond is maar overdag wordt ik veel afgeleid en 's avonds ook 's nachts leer ik wat beter, zijn er middeltjes om je vermoeidheid toch te overwinnen (koffie lust ik niet), en overdag spaar ik wat energie voor de avond en soms de nacht om wat een stukje door te leren...Ik zoek dus middeltjes om vermoeidheid te overwinnen  :wink:
Mijn middeltjes zijn: (bespaar de kritieken dat ze niet werken, ik geloof er in dus de psychologische kracht heeft ook invloed!)

* flesje citroensap : heel zuur en zorgt ervoor dat je bij de zaak blijft

* alvavit: truckers gebruiken dit, ik gebruik het alleen in noodgevallen, is zonder voorschrift te verkrijgen; beinvloedt het orthosympatisch systeem. Je wordt er licht van in je hoofd en de uren vliegen!

* drankjes met omega-3-vetzuren: ach ja, je lichaam maakt normaal gezien voldoende aan maar het is de gedachte dat ik toch enig neuron help!

* cappucinno: 's morgens een cafeïnestoot zorgt toch voor een 2u30min aan een stuk te leren!

* sporten: je kan beter elke dag een uurtje sporen! gezond lichaam in een gezonde geest weet je wel..helpt effectief, je bent herboren!

ontspanning is noodzakelijk een ook een uitkijkmoment

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Nachtmens

Producten met efedra werken ook. Sinds 2004 worden deze echter alleen nog als geneesmiddel verkocht. Wel voorzichtig/verantwoord gebruiken!

http://www.rivm.nl/vergiftigingeninformati...ring/efedra.jsp
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 505

Re: Nachtmens

Iets in je mond hebben waarop je blijf kauwen, bijv. kauwgum, of een hele pot snoep (die laatste gebruik ik, maar niet om wakker te blijven, gewoon voor het lekker)
I never wanted to change the world, but the world changed me...

Re: Nachtmens

Als ik de openingspost lees...lijkt mij slechts 1 oplossing afdoende. Zorgen voor een omgeving waar geen afleiding is. 's Avonds en 's nachts is het rustiger, stil, donker en wordt wellicht geassocieerd met rust en ontspanning.

Als je dezelfde omgeving zou kunnen creeëren dus weinig omgevingsgeluiden, een rustige staat van zijn (dus juist geen caffeine en allerlei andere opwekkende middeltjes waar je enkel drukker van wordt) dan lijkt het mij dat de afleiding waar je zo last van hebt vanzelf vermindert omdat er minder prikkels zijn.

Wellicht zijn voor het leren, ontspannings en of een meditatie oefening handig. Als je die combineert met positieve suggesties in de zin van: ik ben helder en geconcentreerd, dan denk ik dat je heel ver kan komen.

Re: Nachtmens

Als je lange haren hebt, gebruik je de 'Chinezen-truc' je bindt je haren aan iets wat aan het plafond hangt bijvoorbeeld. Wanneer je neigt in slaap te vallen dan.....AUW!

Gebruikersavatar
Berichten: 997

Re: Nachtmens

mijn truc is: niet leren

Reageer