Debat

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 69

Debat

Als men een debat uitoefent met juryleden moet een verzorgde taal gebruikt worden en de houding moet ook degelijk zijn, maar stel nu dat je even met scheldwoorden de tegenstander gaat uitdagen en toch op een deftige manier, zal de jury dat positief vinden of zul je daarvoor minpunten krijgen..Het zou toch maar saai zijn om de tegenstander maar braafjes aan te praten. :shock:

Berichten: 96

Re: Debat

Ik denk dat je wel agressief moet of toch zeker mag zijn maar stt-eeds beleefd moet blijven in bepaalde mate, naargelang de omstandigheden.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: Debat

Met koele logica, goede argumenten en het tonen van respect kom je een stuk verder dan met agressiviteit...... :wink:
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Debat

Dit ligt heel erg aan wie er jureerd en waar er op wordt gelet. Zo haalde ik eerst (ongeveer) negens voor een debat en nu maar zessen en zevens.

Een andere opleiding is hier de oorzaak van. Waar ik eerst nogal aggressief uit de hoek kon komen en zeker een dosis humor niet schuwde wordt me dit nu niet in dank afgenomen.

Mijn raad: vraag duidelijk wat er wordt verwacht; aggressief? Humor? etc. Dat scheelt veel problemen.
"Meep meep meep." Beaker

Reageer