Beschikbare bijlageruimte vergroot

Reageer
Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Beschikbare bijlageruimte vergroot

Enkele ervaren gebruikers (met meer dan 250 posts op hun naam) hebben aangegeven dat ze op een gegeven moment door hen geplaatste bijlagen moesten verwijderen, omdat ze geen ruimte meer tot hun beschikking hadden. Dit leek ons geen gewenste ontwikkeling, aangezien door het verwijderen van plaatjes etc. bepaalde topics niet meer leesbaar zijn.


Zodoende is de beschikbare ruimte voor bijlagen voor ervaren gebruikers en Lorentzianen meer dan verdubbeld: Ervaren gebruikers hebben nu 25 MB tot hun beschikking i.p.v. 10, en Lorentzianen hebben 50 MB ter beschikking (zie ook het overzicht van gebruikersgroepen).


Uiteraard blijft het zaak om de beschikbare ruimte zo nuttig mogelijk te gebruiken. Vandaar een oproep om afbeeldingen niet groter te plaatsen dan nodig is. Vrijwel alles kan voldoende duidelijk zijn bij een formaat van 640 x 480 pixels, en vaak zelfs kleiner.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Beschikbare bijlageruimte vergroot

Goed nieuws. Wat de grootte van de bestanden te betreft is het uiteraard nuttig om op het bestandsformaat te letten. JPG is uitstekend voor foto's wegens de verscheidenheid aan kleuren maar is voor zelf getekende plaatjes niet handig. Beter hiervoor is gif of png waarbij png wegens een nog kleinere bestandsgrootte mijn voorkeur geniet.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Berichten: 4.246

Re: Beschikbare bijlageruimte vergroot

Prima, nu kan ik een tijdje voort.


@Miels: volgens mij is de schade nog te overzien, aangezien ik twee pagina's aan plaatjes heb weggegooid i.v.m. ruimtetekort.
Quitters never win and winners never quit.

Reageer