Springen naar inhoud

Gebruikte boek mit (physics 1)

• Log in om te kunnen reageren

Pieter-Jan5000

Pieter-Jan5000

• >25 berichten
  • 37 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 23 januari 2009 - 15:07

Hallo,

Ik ben net begonnen met de open courses van het MIT te bekijken via Itunes U. In de les Physics I met Walter Lewin gebruiken de studenten een boek. Ik vroeg mij af welk boek dit was en of ik het ergens kan verkrijgen.

Ik ben hier voornamelijk in geïnteresseerd omdat het volgen van de video's anders te weinig aanzet tot actie en ik er op die manier niet veel van ga onthouden.

Bedankt!

Pj

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Morzon

Morzon

• >1k berichten
  • 2002 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 januari 2009 - 16:00

Als ik het me goed herinner is dat Physics for Scientists and Engineers with Modern Physics van D.C Giancoli. Klik
I was born not knowing and have only a little time to change that here and there.

Pieter-Jan5000

Pieter-Jan5000

• >25 berichten
  • 37 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 23 januari 2009 - 16:10

Als ik het me goed herinner is dat Physics for Scientists and Engineers with Modern Physics van D.C Giancoli. Klik

Thx. Er zijn héél veel verschillende "physics for scientists & engineers" heb ik al ondervonden. In een winkel dichtbij ligt een andere versie. Zijn de versies heel verschillend? Is deze van D.C. Giancoli beter als de andere?

DePurpereWolf

DePurpereWolf

• >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 23 januari 2009 - 16:14

Die van Giancoli is toch wel zeer bekend. Hij is ook te verkrijgen in het Nederlands, ik heb er een deel van, het is tevens een vrij goede vertaling, dat zie je ook al niet zo vaak.

Morzon

Morzon

• >1k berichten
  • 2002 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 januari 2009 - 16:35

Thx. Er zijn héél veel verschillende "physics for scientists & engineers" heb ik al ondervonden. In een winkel dichtbij ligt een andere versie. Zijn de versies heel verschillend? Is deze van D.C. Giancoli beter als de andere?

Nee, dat denk ik niet. Zelfde inhoud met soms verschillende voorbeelden en plaatjes. :D
In Nederland wordt op universiteiten bij 1ste jaar natuurkunde meestal Giancoli of University Physics gebruikt.
I was born not knowing and have only a little time to change that here and there.

Pieter-Jan5000

Pieter-Jan5000

• >25 berichten
  • 37 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 23 januari 2009 - 17:03

Ok, bedankt. Ik ga dan eens op zoek gaan naar een goed boek. Het doel is voornamelijk zelfstudie ter aanvulling van de weinig complete fysica die ik nu op school krijg.

Pieter-Jan5000

Pieter-Jan5000

• >25 berichten
  • 37 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 23 januari 2009 - 17:17

Wat vinden jullie trouwens van "the road to reality"? Misschien te moeilijk voor mijn doel?

Morzon

Morzon

• >1k berichten
  • 2002 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 januari 2009 - 17:36

Zeker te moeilijk voor je op dit moment. Master+ niveau.

Pieter-Jan5000

Pieter-Jan5000

• >25 berichten
  • 37 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 23 januari 2009 - 17:38

Zeker te moeilijk voor je op dit moment. Master+ niveau.

Dacht ik al :D. Heel bedankt allemaal!

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures