Min max thermometer

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 5

Min max thermometer

de kwikkolom van mijn min-max kwikthermomer (U-vorm, gesloten systeem, metalen staafjes en magneetstrip) is onderbroken doordat de vloeistof (alcohol/metanol?) zich tussen het kwik (ik neem aan dat het geen galinstane is, hoe kun je dat overigens zien?) heeft genesteld. hoe kan ik de kwikkolom op een veilige manier weer aaneengesloten krijgen?

Gebruikersavatar
Berichten: 3.112

Re: Min max thermometer

de kwikkolom van mijn min-max kwikthermomer (U-vorm, gesloten systeem, metalen staafjes en magneetstrip) is onderbroken doordat de vloeistof (alcohol/metanol?) zich tussen het kwik (ik neem aan dat het geen galinstane is, hoe kun je dat overigens zien?) heeft genesteld. hoe kan ik de kwikkolom op een veilige manier weer aaneengesloten krijgen?
Schuin houden en zachtjes tikken

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.264

Re: Min max thermometer

Ik heb zulks verschillende keren aan de hand gehad (gevallen thermometer :D ). Eens goed zwieren (zoals je een ouderwetse koortsthermometer "afslaat"), met de kwikboog naar de buitenbocht gericht, hielp altijd goed.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 5

Re: Min max thermometer

bedankt voor de suggesties. ik had al wat getikt en geslierd maar inderdaad niet krachtig genoeg (het zijn ook fragiele dingetjes). flink "aflaan" als een koortstherm (met de "U" naar buiten gericht en goed omklemd) hielp binnen een paar keer. :D

Reageer