Springen naar inhoud

[fysica] katrol-systeem

• Log in om te kunnen reageren

Drieske

Drieske

• >5k berichten
  • 10217 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 25 januari 2009 - 14:39

Hey,

ik zit (weeral :D ) vast bij een opgave van fysica...Het probleem zit hem voor mij in die externe kracht. Als het een systeem met 2 blokjes was geweest, wist ik perfect hoe op te lossen, maar nu... :P

Een blok met massa M=0,31kg ligt op een wrijvingsloze tafel en is vastgemaakt aan een massaloos touw dat over aan een katrol, met een massa m = 0,080 kg en straal R = 0.012 m bevestigd is aan de rand van de tafel. aan het andere eind van het touw wordt getrokken met een kracht F =1.10 N naar beneden. Bereken de versnelling van het blok en de spanning van het touw (LaTeX )

IN bijlage vind je een tekeningetje van het systeem.

Bijgevoegde afbeeldingen

• Katrol.PNG
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

dirkwb

dirkwb

• >1k berichten
  • 4172 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 25 januari 2009 - 21:07

Gebruikt de tweede wet van Newton.
Quitters never win and winners never quit.

Drieske

Drieske

• >5k berichten
  • 10217 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 25 januari 2009 - 21:17

Hey, ook dit probleem is ondertussen opgelost :D ik heb idd 2de wet Newton gebruikt en verder LaTeX

Toch bedankt!
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures