Wat vragen voor mijn hbo opdracht

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 4.546

Wat vragen voor mijn hbo opdracht

Hallo mede-forumers.

Ik kan helaas, voor de opdracht, weinig meer omschrijving geven, vitaal voor de opdracht zelf.

Goed, de opdracht zelf: ik moet simpelweg wat vragen stellen aan willekeurige mensen. En ik dacht ach kom, wat is dan makkelijker dan zo'n bruisend forum als het Wetenschapsforum ;) Dit zijn ze:

1: welke 5 onderwerpen vind je persoonlijk belangrijk, rangschikken op belangrijkheid.

2: welke 5 onderwerpen bespreek je het meest met andere personen (weer rangschikken).

3: welke 5 onderwerpen (rangschikken) zijn volgens jouw belangrijk in 'je eigen sociale omgeving'.

Ja het is breed, ik weet het, maar dat is (kennelijk) de bedoeling. Alvast bedankt voor jullie reactie 8-)
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Wat vragen voor mijn hbo opdracht

Wat denk je hiermee te bereiken (of mogen we dat juist niet weten?)

Als je antwoorden zó open laat, krijg je in een tiental reacties voor elke vraag mogelijk 50 verschillende antwoorden. Wat moet daar aan informatie uit gepuurd worden?

Is 5 opties per vraag per respondent ook niet een beetje veel?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 4.546

Re: Wat vragen voor mijn hbo opdracht

Dit is precies zoals de opdracht in het boek staat, dat is inderdaad allemaal de bedoeling.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Wat vragen voor mijn hbo opdracht

Geweldige opdracht....

Aaan respondenten wordt gevraagd om in korte tijd een persoonlijke top 5 van 3 cruciale facetten van zijn leven te geven, en nog wel in de juiste volgorde ook? Man, daarvoor moet ik me echt een dagje op een stil plekje terugtrekken (zonder overdrijving) om daar eens rustig over te brainstormen en dat eens netjes op een rijtje te zetten.

Sorry, maar daar heb ik geen tijd voor (mogelijk is overigens juist daarom mijn leven een redelijk onoverzichtelijke puinhoop 8-) )
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 4.546

Re: Wat vragen voor mijn hbo opdracht

Ben ook geen fan van de opdracht, vooral omdat we er maar een dag of 3 voor gekregen hebben. Maar ja, dat begrijp ik ook wel, bij mezelf denk ik: het eerste wat bij je opkomt, maar goed niet iedereen is hetzelfde 8-)
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Wat vragen voor mijn hbo opdracht

bij mezelf denk ik: het eerste wat bij je opkomt,
En dan denk ik: wat kan dan in vredesnaam het dóel van zo'n wezenloze opdracht zijn?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 4.546

Re: Wat vragen voor mijn hbo opdracht

Een belangrijk doel van de opdracht, om de data zuiver te houden, is om dat juist niet prijs te geven. Maar goed, omdat ik weet dat je er geen tijd voor hebt zal ik je wel even PMen 8-)
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Berichten: 4.502

Re: Wat vragen voor mijn hbo opdracht

Dus daar komt wat:

1.Gezondheid,huwelijk,inkomen,woonomgeving,klimaat

2.Omgeving,klimaat,sociale omgeving,wetenschapICT,wereldpolitiek en macht.

3.Sociale contacten,tolerantie,rustige omgeving,woonomgeving,wetenschapICT.

Ben benieuwd naar overige reacties! 8-)

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Wat vragen voor mijn hbo opdracht

Assassinator schreef:1: welke 5 onderwerpen vind je persoonlijk belangrijk, rangschikken op belangrijkheid.

2: welke 5 onderwerpen bespreek je het meest met andere personen (weer rangschikken).

3: welke 5 onderwerpen (rangschikken) zijn volgens jouw belangrijk in 'je eigen sociale omgeving'.


1: Vrijheid, gezondheid, liefde, vrede en respect

2: Geneeskunde, muziek, actualiteiten, liefde, gezondheid en ziekte

3: Respect, liefde, gezondheid, muziek en geneeskunde
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Reageer