Springen naar inhoud

[scheikunde] heterogene ionisatie evenwichten

• Log in om te kunnen reageren

BenSw

BenSw

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 28 januari 2009 - 11:14

Hey

Ik ben oefeningen aan het maken over heterogene ionisatie evenwichten en ik heb 2 oefeningen waar ik niet echt aan uit kan. Zou iemand mij misschien kunnen helpen?

1. De waarde van het oplosbaarheidsproduct Ks neemt in de regel toe met stijgende temperatuur. Leid hieruit af of een neerslagreactie endo- of exotherm verloopt.

2. Hoe zullen volgende stoffen (K2S, HCl, HNO3, NH3) het oplossingsvermogen van Ag2S beïnvloeden?

Mvg

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Marko

Marko

• >5k berichten
  • 8973 berichten
  • VIP

Geplaatst op 28 januari 2009 - 16:48

Dit onderwerp past beter in het huiswerkforum en is daarom verplaatst.

Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Fred F.

Fred F.

• >1k berichten
  • 4168 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 28 januari 2009 - 21:20

1. De waarde van het oplosbaarheidsproduct Ks neemt in de regel toe met stijgende temperatuur. Leid hieruit af of een neerslagreactie endo- of exotherm verloopt.

Denk eens aan het Principe van Le Chatelier

2. Hoe zullen volgende stoffen (K2S, HCl, HNO3, NH3) het oplossingsvermogen van Ag2S beïnvloeden?

Je kent de formule van het oplosbaarheidsprodukt? Dus je snapt dat verandering van één van de relevante ionenconcentraties invloed heeft.
Dit kan door de concentratie van één of beide relevante ionen te beinvloeden door één of beide relevante ionen toe te voegen danwel door ze weg te nemen door ze te vangen in een ander neerslag of in een complex.
Hydrogen economy is a Hype.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures