Wat zijn verschil tussen waterglas, hydrofoberen of anti-graffiti?

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 2

Wat zijn verschil tussen waterglas, hydrofoberen of anti-graffiti?

Hallo allemaal,

Ik zat al een enige tijd te zoeken op internet, maar ken me zelf helaas niet in bevinden.

Wat zijn de verschillen van waterglas, hydrofoberen of anti-graffiti?

Naar mijn inzien, zijn ze allemaal het zelfde.

Ze zijn allemaal waterwerend.

Ik heb dit nodig voor mijn eind studie opdracht.

Alvats bedankt voor jullie bijdrage.

Berichten: 817

Re: Wat zijn verschil tussen waterglas, hydrofoberen of anti-graffiti?

Wat is het verschil tussen een auto en rijden naar je werk?

Waterglas is een stof (natriumsilicaat) waar hydrofoberen een werkwoord is.

Het hydrofoberen is het behandelen van een stof zodat die weinig tot niet meer waterdoorlatend is.

Hoe het nu net zit met anti-graffiti kan ik je niet meteen mee verderhelpen.
"Beep...beep...beep...beep"

~Sputnik I

Berichten: 2

Re: Wat zijn verschil tussen waterglas, hydrofoberen of anti-graffiti?

Beste ToonB,

Vriendelijk bedankt voor je antwoord. Om eerlijk te mogen zijn wist ik dat echt niet. Dat het gewoon een werkwoord was. Ik heb naar vandale gekeken werd er niks wijzer van.

Om terug te komen op Anti-graffitie, kon ik alleen volgende informatie vinden:

Graffiti is meestal een ongewenste “opvrolijking” van uw (woon)omgeving. Het verwijderen van graffiti kan zeer moeilijk zijn, zeker op poreuze ondergronden. De beste bescherming tegen graffiti is dan ook het aanbrengen van een beschermlaag, waardoor graffiti eenvoudig en veilig te verwijderen is. HG anti graffiti coating geeft een duurzame, onzichtbare en verwijderbare laag op poreuze en niet-poreuze ondergronden waardoor graffiti zich niet goed aan het oppervlak kan hechten. Het is een volledig kleurloos en transparant product dat alleen op donkere ondergronden licht waarneembaar kan zijn. (HG anti graffiti coating is onder andere geschikt voor het beschermen van gevels, schuttingen en garagedeuren, zowel geverfd als ongeverfd. De te behandelen oppervlakken dienen vooraf goed schoon en droog te zijn. Geschikte producten hiervoor zijn HG super verf hecht reiniger en HG remover. Breng HG anti graffiti coating aan bij poreuze ondergronden met een kwast, vachtroller of lagedrukspuit en bij niet-poreuze ondergronden met een mohairroller of spons. Met de eerste laag dient de ondergrond volledig bevochtigd te worden. Een tweede laag kan naar wens aangebracht worden. Na 30 tot 60 minuten is HG anti graffiti coating op elke ondergrond graffitibestendig. HG anti graffiti coating geeft, afhankelijk van de weersomstandigheden, minimaal 7 jaar bescherming. Graffiti kan verwijderd worden met HG graffitiremover. Breng altijd HG anti graffiti coating opnieuw aan nadat de graffiti verwijderd is.

Dit wil zeggen dat het niet waterdoorlatend is??

Berichten: 12.262

Re: Wat zijn verschil tussen waterglas, hydrofoberen of anti-graffiti?

Min of meer, met waterglas stop je ahw de porien van de muur dicht, zodat verf er niet in kan trekken. Voor zover ik weet wordt het ook gebruikt tegen doorslaand vocht door muren en dergelijke.

Hydrofoob en waterdicht zijn overigens niet precies hetzelfde: Het eerste wil grofweg zeggen dat water er niet aan plakt, het laatste dat het er niet doorheen wil. Glas is bijv best hydrofiel, maar ook waterdicht, terwijl een plastic hordeur juist best hydrofoob is maar verre van waterdicht.
Victory through technology

Reageer