Springen naar inhoud

Herschrijven productreeks (1-a)(1-b)...

• Log in om te kunnen reageren

Bart

Bart

• >5k berichten
  • 7224 berichten
  • VIP

Geplaatst op 01 februari 2009 - 20:23

Ik heb de volgende product-reeks:

LaTeX

Uitwerken geeft een reeks in de vorm van:

LaTeX

Nu wil ik deze reeks in een algemene expressie schrijven als

LaTeX

Is dit mogelijk, en zo ja hoe?
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Drieske

Drieske

• >5k berichten
  • 10217 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 02 februari 2009 - 12:43

Moet het opnieuw als een productreeks geschreven worden? Zoniet is er een vrij triviaal (en wsl dom) antwoord mogelijk :P LaTeX :D (al zijn dit natuurlijk nog 2 sommen...)
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

dirkwb

dirkwb

• >1k berichten
  • 4172 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 02 februari 2009 - 19:08

Moet het opnieuw als een productreeks geschreven worden? Zoniet is er een vrij triviaal (en wsl dom) antwoord mogelijk :D

Inderdaad (je vergeet overigens wel een gedeelte in je som). Maar aangezien Bart veel verder is in de wiskunde ga ik ervan uit dat hij iets relevants heeft weggelaten...

Veranderd door dirkwb, 02 februari 2009 - 19:11

Quitters never win and winners never quit.

Bart

Bart

• >5k berichten
  • 7224 berichten
  • VIP

Geplaatst op 02 februari 2009 - 19:53

Het hoeft niet perse als product reeks geschreven te worden, maar wat ik wel wil is een volledige expressie en geen reeks van sommen. Het geheel moet ook fatsoenlijk op te schrijven zijn als n = 1000

Edit: en de "catch" is overigens dat de parameters a_i geen getallen zijn, maar sommatie reeksen.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures