Springen naar inhoud

[natuurkunde] profielwerkstuk over brandstofverbruik

• Log in om te kunnen reageren

Malacius

Malacius

• 0 - 25 berichten
  • 15 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 03 februari 2009 - 14:47

Ik weet dat ik veel vragen stel, maar ik kom er gewoon echt niet uit of dit nou een haalbaar onderzoeksplan is, omdat bij natuurkunde je natuurlijk de beschikking moet hebben over materiaal om je onderzoek uit te kunnen voeren.
Dit is mijn onderzoeksplan voor mijn profielwerkstuk met hoofdvraag en deelvragen, zouden jullie het willen bekijken en willen mening willen geven of dit haalbaar is en of ik iets moet aanpassen aan de hoofd of deelvragen?
Enige tips ook om verder te komen, ik ben hier echt slecht in en ik ben bang dat ik anders een flutwerkstuk in elkaar zet.

Mvg,
Dennis

--------------
Stelling
Het brandstofverbruik kan worden beÔnvloed.

Hoofdvraag
Welke mogelijkheden zijn er om het verbruik van een personenauto te verminderen?
Deelvragen

1. Hoe is een auto gebouwd?
2. Hoe zit een motor in elkaar?
3. Wat is verbruik precies?
4. Wat zijn de verschillen tussen de brandstoffen?
5. Welke rol speelt de soort brandstof op het verbruik?
6. Welke andere factoren spelen behalve brandstof een rol op het verbruik?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Gesp

Gesp

• >250 berichten
  • 339 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 februari 2009 - 16:35

- Is de stelling niet een open deur?
- Heeft het voldoende met natuurkunde te maken?
- Is het ook de bedoeling dat je zelf metingen gaat doen?
- Zijn de eerste 2 vragen niet erg breed? Is natuurlijk een soort achtergrond/inleiding, maar zijn boeken over te vullen. Zou je in plaats daarvan niet nog wat meer gerichte vragen in de buurt van 4-5 evt 6 kunnen bedenken?
- Wat heb je zelf al bedacht als beginnen van antwoordjes; welke richting wil je op (motorrendement; wrijving; rijstijl; massapsychologie; economie).

Ik weet niet hoe profielwerkstukken eruit moeten zien, maar de uitwerking lijkt me dus een beetje breed. Misschien meer toespitsen op 1 vraag/oplossingsrichting? Succes...

Malacius

Malacius

• 0 - 25 berichten
  • 15 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 03 februari 2009 - 16:42

De richting die ik op wil is in de motorrendement, hoe haal je zo een groot mogelijk rendement uit de verbrandingsmotor, ik wil wat metingen doen maar ik kan naturlijk een auto niet zodanig modificeren dat ik hele complexe dingen kan uitzoeken, en ja er moet natuurlijk genoeg natuurkunde in.
Ik heb nu al een heel stuk over de geschiedenis van de auto ( achtergrondinformatie) en wil nog beknopt vertellen hoe een automotor in elkaar zit en wat er gebeurt onder de motorkap, met eventueel de gaswet erin te betrekken en andere natuurkundige dingen die ik tegenkom.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures