Waarom is de naam Raider in Twix veranderd?

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 416

Waarom is de naam Raider in Twix veranderd?

Jaren geleden, ik geloof in 1992 is het chocolade reepje met beschuit zoals ik het dan noem veranderd van naam, namelijk van Raider naar Twix, en dat was een verandering over de hele wereld. Dus nergens op de wereld heet dat zoetigheidje Raider, maar Twix. Mijn vraag is waarom die verandering?

Gebruikersavatar
Berichten: 436

Re: Waarom is de naam Raider in Twix veranderd?

dat wist ik niet , dan van de afkomst van twix :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: Waarom is de naam Raider in Twix veranderd?

Volgens mij heette het o.a. in Amerika altijd al Twix. Wij noemde dat inderdaad vroeger Raider, maar om overal de naam het zelfde te maken is toen besloten het bij ons ook maar Twix te gaan noemen.
Never underestimate the predictability of stupidity...

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: Waarom is de naam Raider in Twix veranderd?

en deze draad wordt verplaatst naar algemene discussie, het heeft niet zoveel met alledaagse/technische wetenschap van doen.
Appareo decet nihil munditia?

Berichten: 193

Re: Waarom is de naam Raider in Twix veranderd?

Hallo,

Was het niet omdat "Twix" beter in de mond ligt bij de zuiderse talen dan "raider"?

Ik meende dat in die periode van naamsverandering eens te hebben gelezen.

Mvg,

Paul Siemons

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: Waarom is de naam Raider in Twix veranderd?

Raider® werd voor het eerst in 1968 in Grootbritannië ingevoerd en oorspronkelijk in Nederland geproduceerd. In 1979 werd het produkt in de Verenigde Staten ingevoerd, toen al onder de naam Twix®. Later, in 1991, werd binnen het raamwerk van een globale marktstrategie van de onderneming Mars (nu Masterfoods) de naam Raider® wereldwijd in Twix® veranderd.

In 1991 werd de snack al in 70% van alle landen onder de naam Twix® succesvol verkocht. In vele Europese landen echter nog onder de naam Raider® vanwege historische redenen. Een belangrijke reden voor naamsverandering was dus het reeds bestaande wereldwijde succes onder de naam Twix® als ook de groeiende consumentenmobiliteit en de grensoverschrijdende mediaontvangst, bijvoorbeeld door de TV-zender MTV.

Een gelijke naam voor hetzelfde produkt betekende zo een betere oriëntering voor de consument. De naam Twix® is overigens afgeleid van, en samengesteld uit, de twee Engelse woorden: „twin“ en „biscuits“, vrij vertaald dus "tweelingkoekjes".

Bron:

http://www.markenmuseum.com/galerien/r/pag...ges/raider.html
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Berichten: 91

Re: Waarom is de naam Raider in Twix veranderd?

M&M's had ook een andere naam, maar die ben ik ook kwijt.

Gebruikersavatar
Berichten: 367

Re: Waarom is de naam Raider in Twix veranderd?

M&M's had ook een andere naam, maar die ben ik ook kwijt.
Die heetten vroeger "TREETS" ...

Afbeelding

... en waren in het begin allemaal bruin.
Living on Earth can be expensive, but it does include a free trip around the sun.

Berichten: 416

Re: Waarom is de naam Raider in Twix veranderd?

dekale schreef:M&M's had ook een andere naam, maar die ben ik ook kwijt.
Die heetten vroeger "TREETS" ...

Afbeelding

... en waren in het begin allemaal bruin.
Ja dat weet ik ook nog wel, ik meen dat dat zo rond 1982 was.

Reageer