Ufo's en aliens 2009

Moderators: Michel Uphoff, Jan van de Velde

Gebruikersavatar
Berichten: 82

Ufo's en aliens 2009

explenation for the scientists out there

btw: is het ufo concept algemeen aangenomen in de wetenschappelijke wereld of proberen jullie nog altijd het te ontkennen?

Ik val niemand aan het is gewoon een vraag.
"Nothing is what you think it is"

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Ufo's en aliens 2009

De term UFO is algemeen geaccepteerd in de enge zin van het woord: Unidentified Flying Object. Het gaat hier dus om vliegende objecten die niet te identificeren zijn. Het kan dan een passagiersvliegtuig betreffen dat niet om toestemming vraagt een luchtruim binnen te vliegen en zich na herhaaldelijk verzoek van de luchtleiding niet wil identificeren. UFO's worden in de populaire zin van het woord meestal neergezet als voertuigen van buitenaardse intelligentie. Tegenover dat laatste sta ik enigszins sceptisch.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.409

Re: Ufo's en aliens 2009

Is je vraag of de wetenschappelijke wereld nu geloof hecht aan ufo's?

Er is 1 simpele regel: je moet het kunnen bewijzen.

Ufo waarnemingen heeft men nog niet kunnen bewijzen, wat de complottheoriebedenkers ook mogen beweren.
Its supercalifragilisticexpialidocious!

Gebruikersavatar
Berichten: 808

Re: Ufo's en aliens 2009

Inderdaad.

Wetenschappelijk is er (nog) geen enkele reden om aan te nemen dat we bezocht worden door buitenaardse intelligentie.

Theorieën genoeg maar bewijzen, ho maar.

Zou je dat filmpje misschien kunnen toelichten.

Ik (en veel anderen) hebben weinig zin om het zoveelste complot filmpje aandachtig te gaan bekijken.
Minder dan niks is onmogelijk.

De enige uitzondering op deze regel is mijn salaris.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.391

Re: Ufo's en aliens 2009

btw: is het ufo concept algemeen aangenomen in de wetenschappelijke wereld of proberen jullie nog altijd het te ontkennen?
:D Het UFO concept is algemeen aangenomen in de wetenschappelijke wereld, omdat zoals anusthesist stelt, het gaat om een "Unidentified Flying Object". Dus iets vloog, maar niemand weet juist wat (kan dus van alles zijn, gewoonlijk te verklaren, en dan nog in de veronderstelling dat er echt iets vloog, en geen denkbeelden waren. Maar dat laatste is dan ook wetenschappelijk te onderzoeken).

En niet te verklaren, wil nog niet zeggen dat er iets buitenaards mee gemoeid is, alleen dat je niet juist weet wat er plaats vond.
Eric

Gebruikersavatar
Berichten: 82

Re: Ufo's en aliens 2009

Ik weet dat het gaat om een "Unidentified Flying Object" en geen aliens, maar als hoog gerankte officiële mensen uit het leger het niet kunnen identificiëren ? Wat gaan julie daarop uitvinden?



Of het feit dat we all dat video materiaal hebben? ofwel geloof je dat er een groot complot is, om de wereld een loer te draaien ofwel geloof je dat elke video een creatie is van een CGI animator.

mexico gelooft ook

Een "Unidentified Flying Object" is niet iets dat gewone mensen niet kunnen herkennen, neen het is iets dat militaire officiers niet kunnen herkennen.
"Nothing is what you think it is"

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Ufo's en aliens 2009

Ik weet dat het gaat om een "Unidentified Flying Object" en geen aliens, maar als hoog gerankte officiële mensen uit het leger het niet kunnen identificiëren ?
Dan kan het de buurjongen zijn die met zijn op afstand bestuurbare vliegtuigje aan het spelen is.
Of het feit dat we all dat video materiaal hebben?
Dat materiaal is gek genoeg altijd een trillerig, veel te kort durend en van veel te ver vastgelegd filmpje in 8mm formaat.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Ufo's en aliens 2009

Verplaatst naar Theorieontwikkeling forum
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Berichten: 79

Re: Ufo's en aliens 2009

Hoewel ik me er van bewust ben dat er zonder bewijs geen beginnen aan is, is er toch wel iets wat me de wenkbrauwen doet laten fronzen. Namelijk dat er toch behoorlijk wat ex-astronauten zijn die beweren dat er meer is dan het publiek weet. Is dat dan puur het in de picture willen staan, of zijn deze mensen tegen het demente aan en beginnen allerlei fysiologische processen hun cognitie te beïnvloeden?

Er is vast wel iemand die met een rationele verklaring mijn wenkbrauwen uit de frons kan krijgen :D

Gebruikersavatar
Berichten: 2.391

Re: Ufo's en aliens 2009

Nerazzurri schreef:Namelijk dat er toch behoorlijk wat ex-astronauten zijn die beweren dat er meer is dan het publiek weet.

.......

Er is vast wel iemand die met een rationele verklaring mijn wenkbrauwen uit de frons kan krijgen :D
Kan je dit exacter omschrijven, liefst met verwijzingen?
Eric

Gebruikersavatar
Berichten: 82

Re: Ufo's en aliens 2009

Nerazzurri schreef:Hoewel ik me er van bewust ben dat er zonder bewijs geen beginnen aan is, is er toch wel iets wat me de wenkbrauwen doet laten fronzen. Namelijk dat er toch behoorlijk wat ex-astronauten zijn die beweren dat er meer is dan het publiek weet. Is dat dan puur het in de picture willen staan, of zijn deze mensen tegen het demente aan en beginnen allerlei fysiologische processen hun cognitie te beïnvloeden?

Er is vast wel iemand die met een rationele verklaring mijn wenkbrauwen uit de frons kan krijgen :D
Edgar michel (ofzoiets) zeer bekende astronaut en is er vooruit gekomen er zijn audios van hem op het internet.

hij zegt dat ze bestaan (aliens) en dat ze ons bezoeken en zelfs contacten hebben met de overheid.

Hij is niet de enige die dit beweert
"Nothing is what you think it is"

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Ufo's en aliens 2009

leergierig schreef:Edgar michel (ofzoiets) zeer bekende astronaut en is er vooruit gekomen er zijn audios van hem op het internet.

hij zegt dat ze bestaan (aliens) en dat ze ons bezoeken en zelfs contacten hebben met de overheid.

Hij is niet de enige die dit beweert
Zegt wishful thinking je iets? Als nu een hele bekende acteur beweerde dat alle acteurs kunnen vliegen, zonder dat daar echt bewijs is voor geleverd -op een paar 8mm filmpjes na- zou je het dan geloven? Of spreekt dit toch niet zo tot de verbeelding als het bestaan van aliens?
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.449

Re: Ufo's en aliens 2009

Je bedoelt Mitchell met dubbel L. Dat is dus 1 ruimtevaarder van een hele lange lijst die tijdens zijn leven inderdaad verkondigde dat een deel van de UFO waarnemingen afkomstig is van buiten onze aarde. Een deel van zijn uitspraken (al die waar de NASA als bron werd genoemd) heeft hij nog tijdens zijn leven weer in getrokken (of hij wijzigde zijn bron in onbekend). Verder geloofde Mitchell in heel veel niet te bewijzen fenomenen zoals geestverschijningen en het iets kunnen laten bewegen of genezen met slechts de gedachte.

Berichten: 12.262

Re: Ufo's en aliens 2009

leergierig schreef:explenation for the scientists out there

btw: is het ufo concept algemeen aangenomen in de wetenschappelijke wereld of proberen jullie nog altijd het te ontkennen?
Tja, wat heet 'proberen te ontkennen'?

Als er een keer bewijsmateriaal opduikt waarop iets te zien is dat op het eerste gezicht niet verklaarbaar is, dan lijkt het men geen probleem wetenschappers te vinden die met interesse een verklaring voor het getoonde zoeken.

Wat nauwer genomen gaat het filmpje in op apparaten die kunnen vliegen door op een of andere manier zwaartekracht te manipuleren, met roterende magnetische velden en dergelijke. Dat zou vereisen dat er een zekere interactie is tussen de electromagnetische kracht en gravitatie, maar zoiets is nooit gevonden (afgezien van dat energetische fotonen massa hebben).
Victory through technology

Gebruikersavatar
Berichten: 2.391

Re: Ufo's en aliens 2009

hij (Edgar Mitchell) zegt dat ze bestaan (aliens) en dat ze ons bezoeken en zelfs contacten hebben met de overheid.
http://dsc.discovery.com/space/qa/alien-uf...r-mitchell.html

Alles in dit interview met Edgar Mitchell hier is van horen zeggen, hij heeft zelf nooit iets gezien, en vertelt zelf dat zelf Pres. Jimmy Carter en B. Clinton hier niet verder mee kwamen en geen reële informatie kregen of vonden.

Ik dacht dat een Amerikaanse president de hoogste in rang was (zowel militaire als politieke overheid). Met welke overheid hebben die aliens dan contact? Met een of andere burgemeester van een lokaal stadje?

En dienen militairen geen gevraagde info door te geven aan hun commander-in-chief?

http://en.wikipedia.org/wiki/UFO_conspiracy_theory

http://en.wikipedia.org/wiki/Roswell_UFO_incident
Eric

Gesloten