Maansonde brengt apollo-landers in beeld

Moderator: Astro

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 3.135

Maansonde brengt apollo-landers in beeld

Afbeelding Afbeelding


Het onderstel van de Apollo 11-maanlander Eagle, waarmee Neil Armstrong en Buzz Aldrin veertig jaar geleden hun historische eerste bemande maanlanding maakten, is gefotografeerd door de onbemande Amerikaanse maanverkenner Lunar Reconnaissance Orbiter (LRO). LRO fotografeerde ook de maanlanders van Apollo 14, 15, 16 en 17.


Lees meer ... Allesoversterrenkunde


Lees meer ... Nasa
Heb je interesse in journalistiek? Wij zoeken versterking! Speurwerk, deel van het team, meer weten: klik.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Maansonde brengt apollo-landers in beeld

Wow, ik had dit nieuwsbericht gemist. Erg interessant dat men terug foto's heeft kunnen maken van de maanlanding.


Waar je naar moet kijken op deze foto's is natuurlijk de erg lange schaduw. Die wijst erop dat er 'iets' uitsteekt.


Voor de maanlanding-hoax kraakpootjes is dit natuurlijk geen bewijs, een aantal pixels is makkelijk in te kleuren. Maar wat is dan bewijs? Behalve er zelf naar toe gaan?


Zoek de mensgemaakte sporen in de volgende afbeelding:

(er zijn er 3)


Afbeelding

Gebruikersavatar
Berichten: 500

Re: Maansonde brengt apollo-landers in beeld

Voor de maanlanding-hoax kraakpootjes is dit natuurlijk geen bewijs, een aantal pixels is makkelijk in te kleuren. Maar wat is dan bewijs? Behalve er zelf naar toe gaan?


De LRO zal in de toekomst steeds lager gaan vliegen, en daarmee steeds scherpere foto's maken, ik meende zelfs dat ook de vlag op de maan nog aan de beurt gaat komen. Maar voor de hardnekkigste 'maanlanding-hoax kraakpootjes' zal dit denk ik nooit als bewijs worden geaccepteerd, vooral omdat de LRO zelf van de Amerikanen is, en daar makkelijk een complot achter gezocht kan worden.

Reageer