Telepathie.

Moderators: Michel Uphoff, Jan van de Velde

Reageer

Telepathie.

Is Telepathie (ooit) mogelijk?

Ikzelf zal later mijn mening geven (moet nu weg :shock: ;) ;) )

Berichten: 133

Re: Telepathie.

Koeien telepatheren met elkaar.
Geld maakt niet gelukkig, wiskunde en natuurkunde wel!

Re: Telepathie.

En hoe kom je daarbij?

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Telepathie.

Bij mensen is dit op dit moment niet mogelijk. (niet wetenschappelijk aangetoond) claimen dat je het een keer hebt meegemaakt is geen wetenschappelijk bewijs. Totdat ik wetenschapppelijk bewijs zie heb ik geen enkele reden om aan te nemen dat dit zou kunnen.

Ik zie het wel gebeuren dat wanneer mensen apparaten met hun gedachten aan kunnen sturen, deze gedachten ook naar andere mensen verzonden kunnen worden. Dit zou dan gaan met een of andere zender-ontvanger.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 1.259

Re: Telepathie.

Koeien telepatheren met elkaar.
Alsjeblieft zeg, we zijn hier op een wetenschapsforum dus dat impliceerd dat je je uitspraken onderbouwt met wetenschappelijke argumenten en bewijzen.

Misschien is het Fok forum meer iets voor jouw? :wink:
Filosofie is een spel, de wetenschap is de scheidsrechter.

Berichten: 32

Re: Telepathie.

Eerlijk gezegd, denk ik dat ik het ook ooit es gelezen heb, dat koeien de mogelijkheid hebben aan telepathie te doen ... maar ik zou bij god niet wetn waar dus hou ik hierover beter mijn mond :shock:

Ik wil alleen zeggen dat ik redelijk wat ervaring heb met paranormale verschijnselen. Ik ken degelijk veel mensen die al telepathie gevoelt hebben, maar het is inderdaad Niet Bewezen. Iedereen heeft wel al iets meegemaakt dat met telepathie te maken heeft! maar omdat niemand echt weet wat het is, kan je het eigenlijk niet weten! Maar meestal voel je het aan.

Voorbeeldje.

De telefoon rinkelt,

En opeens voel je dat het je beste vriend is die belt.

Nog nooit meegemaakt?

En dat het dan ook die vriend is...

Iets zegt je - je weet niet wat! - Maar je voelt het.

Dat is telepathie...

Iedereen heeft zeker al iets meegemaakt dat er mee te maken heeft!

Berichten: 133

Re: Telepathie.

Koeien kunnen telepatheren met elkaar. Dat kun je niet bewijzen zolang je zelf niet kunt telepatheren, maar ze doen het toch. En dat weet ik.

Sommige kleine kinderen kunnen ook telepatheren, en ik was 4 jaar geleden met mijn neefje van 1 á 2 jaar langs het weiland gegaan. En op een gegeven moment kwamen alle koeien van overal naar ons toe. Ze gingen zitten, en het leek net of ze met elkaar praatten.

En de koeien van de overkant deden precies hetzelfde.

Het is niet wetenschappelijk, maar sommige dingen kun je niet wetenschappelijk bewijzen.
Geld maakt niet gelukkig, wiskunde en natuurkunde wel!

Berichten: 108

Re: Telepathie.

Sommige kleine kinderen kunnen ook telepatheren, en ik was 4 jaar geleden met mijn neefje van 1 á 2 jaar langs het weiland gegaan. En op een gegeven moment kwamen alle koeien van overal naar ons toe. Ze gingen zitten, en het leek net of ze met elkaar praatten.
Koeien zijn erg nieuwsgierig. Spring in een sloot bij een weiland met koeien, en alle koeien zullen rondom je heen naar je komen kijken.

Een inbreker is schijnbaar zo als eens gepakt.
En de koeien van de overkant deden precies hetzelfde.

Het is niet wetenschappelijk, maar sommige dingen kun je niet wetenschappelijk bewijzen.
Dat lijkt me onzinnig. Je kunt zoiets best bewijzen.

Hoewel ik geen links hebt, zijn er veel onderzoeken waaruit blijkt dat paranormale eigenschappen van mensen onzin bleken.

Wel is het onmogelijk te bewijzen iets niet definieerbaar is ook niet bestaat.
(-% Twistedmind %-)

Gebruikersavatar
Berichten: 218

Re: Telepathie.

Ergens geloof ik er wel in.

Maar die koeien komen heel zeker enkel uit nieuwsgierigheid, wat zou dat trouwens te maken hebben met telepathie? Tussen de koeien en het kind dan? :/ Het voorbeeld van een vriend die belt is ook niet noodzakelijk telepathie... De reden dat net hij belt en dat je dat wist kan zijn dat jullie onlangs een gesprek hadden dat nog niet "af" was, dat je (onbewust) wist dat hij nog iets nodig had van je, dat hij gewoon vaak belt, toeval, ...

Volgens mij zijn zo'n aanvoelingen heel vaak gebaseerd op het heel goed kennen van iemand en zijn denkwijze.

Berichten: 866

Re: Telepathie.

Enkele jaren geleden heb ik gelezen dat er door de USA marine zeer ernstige onderzoekingen gedaan werden naar de mogelijkheid om van op het land telepatisch te communiceren met hun onderzeeërs. Als die onder water zijn kan men alleen in verbinding treden door middel van zeer lange golflengte radio frequenties, wat bovendien nog zeer langzaam gaat en onderschept en gestoord kan worden.

Het bericht verscheen dat die onderzoekingen om budget reden (en ik vermoed wegens gebrek aan enig resultaat) werden stopgezet.

Berichten: 32

Re: Telepathie.

Als er telepathie bestaat denk ik dat elke persoon zijn eign frequentie moet hebbn ... hoe zou dit anders kunnen? iemand een idee?

Berichten: 866

Re: Telepathie.

Ik weet niet of telepathie bestaat en ik geloof het eigenlijk ook niet. Wel heb ik twee bedenkingen die misschien zullen klinken alsof ik bereid ben er in te geloven.

1° Tot we beiden ongeveer 25 jaar waren (en onze wegen zich ruimtelijk gescheiden hebben) hadden mijn zus en ik beiden dikwijls de idee dat we telepatisch in kontakt stonden (terwijl we samen waren). Eigenlijk denk ik nu dat we toen zo gelijkaardig en voor elkaar voorspelbaar, reageerden omdat we tot dan toe zeer gelijklopende ervaringen hadden.

2° Tijdens een les die telepathie als objektief onderwerp had, werd mij eens de volgende gedachte ter overweging meegegeven:

Beeld je in dat er een wereld is waar niemand kan zien, gewoon omdat in die wereld het zintuig "zicht" nooit bestaan heeft. Op een dag is er toch iemand die wel dat zintuig heeft. Hij begrijpt zelf niet hoe het komt dat hij soms "weet" wie in de verte aankomt, lang voor hij hem kan horen of ruiken. De gewone burgers van dat land snappen het ook niet en omdat die zonderling maar slecht ziet en voorlopig niet eens weet in welke richting hij z'n hoofd moet draaien, is het ganse experiment ook niet reproduceerbaar.

Tot zover het eerste deel van de imaginaire analogie. Beeld je eens in dat tussen ons allen (die geen telepatisch vermogen hebben) plots een paar mensen opduiken die zo'n telepathie-zintuig wel hebben. Zij weten niet hoe er mee om te gaan, wat het wel of niet kan en komen even ongeloofwaardig over als de ziende in het land der mensen zonder zicht.

Ik moet aan mezelf toegeven dat dit verhaal me al dikwijls tot nadenken heeft aangezet.

Berichten: 32

Re: Telepathie.

inderdaad, telepathie is een zesde zintuig. weinig mensen hebben het, sorry ik zal mijn visie anders zetten! bij weinig mensen is het ontwikkeld iedereen heeft het zintuig ... - als het bestaat - maar bij de ene mens is het sterker ontwikkeld dan bij de andere, dit is zo bij elk zintuig alleen is het bij onze hoofdzintuigen niet zo op te merken ... maar neem nu ons vermogen om te zien ... waarom dragen mensen een bril?

1) versleten ogen (ouderen dan meer)

2) mindere ontwikkeling

hier heb je het al ...

3) ongeluk, ...

dus als mensen met telepathie als zintuig leren omgaan, kan het zijn dat dit nog een primair zintuig word ...

Dit kan wel een evolutie zijn die duizenden, miljoenen jaren zal duren, maar als het zich ontwikkeld, komt het er wel ooit!

Berichten: 866

Re: Telepathie.

Lloxoden

OK hoor maar als dat zintuig zich niet ontwikkelt sterft het misschien helemaal af.

Internet en GSM enz. zullen niet helpen om het te ontwikkelen.

Uit de verhalen die ik al gelezen heb over de australische aborigenes, geloof ik dat zij dat zintuig hebben maar door de "beschaving " is het aan het verzwakken.

Berichten: 32

Re: Telepathie.

Nja die kans heb je natuurlijk, maar de kans dat het ontwikkeld moet je natuurlijk ook nog openhouden ... er kan natuurlijk ook altijd een einde komen aan het leven, wie weet? morgen kan het zijn dat heel de wereld vergaan is ... dan sterft het zintuig ook he :shock: :wink: :?: ;)

Vroeger voordat horen (neem nu maar een voorbeeld he) een hoofdzintuig was (als dit zo ooit geweest is) kon dit ook afsterven, je kan nu zeggen vn ja dit is er al altijd geweest maar stel dat over 100.000 jaar iedereen telepathisch begaafd is en het ook een hoofdzintuig is dan kunnen zij ook zeggen dat telepathie er altijd geweest is ... snapje

Reageer