Poll: informatieverzameling over wie wsf bezoekt

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Poll: informatieverzameling over wie wsf bezoekt

Zojuist hebben we een poll ingestart, om meer zicht te krijgen op wie er zoal op Wetenschapsforum komen.


Dat is nodig, omdat slechts een fractie van het aantal bezoeken wordt gedaan door mensen die zijn ingelogd, namelijk ongeveer 3%. Van die overige 97% weten we dus niets. En daar willen we graag verandering in brengen.


Daarom is deze poll in het leven geroepen. Deze wordt vertoond aan iedereen die WSF voor het eerst vanaf een bepaalde computer bezoekt
Verborgen inhoud
Voor de volledigheid: of je de poll hebt ingevuld wordt opgeslagen in een cookie. Deze wordt door je internetbrowser bijgehouden. Wanneer je op 1 computer 2 browsers gebruikt zal je de poll dan ook 2x zien
. Kortom: vanaf iedere computer die je gebruikt zal je het poll-venster krijgen.


Wanneer je de poll invult zal deze (op de computer waar je dan achter zit) gedurende een jaar niet meer verschijnen. Tenzij je een keer je cookies verwijderd (of de harddisk formatteert etc).

Kies je voor "Herinner mij later", dan zal de poll 3 weken later weer verschijnen. Kies je 3x voor "Herinner mij later", dan verdwijnt hij voor een half jaar.


We hopen dat de poll niet als te storend zal worden ervaren. Daarnaast hopen we dat ook de vaste gebruikers van het forum de moeite willen nemen om de poll in te vullen (dan weet je gelijk zeker dat je 'm voorlopig niet meer in hoeft te vullen).


Bedankt voor je medewerking!
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Poll: informatieverzameling over wie wsf bezoekt

Wat ik wel storend vind: ik heb hem net ingevuld en verstuurd, maar elke keer als ik naar een andere pagina klik verschijnt dat pollvenster weer in beeld. Kan iemand dat uitzetten?

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Poll: informatieverzameling over wie wsf bezoekt

Dat zou toch niet het geval moeten zijn, normaalgezien is nu vastgelegd dat vanaf jouw computer de poll is ingevuld en die pas weer moet verschijnen na een jaar.


Welk besturingsysteem en browser + versie gebruik je?
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Poll: informatieverzameling over wie wsf bezoekt

Zelfde probleem hier: winxp, ie8

Gebruikersavatar
Berichten: 1.448

Re: Poll: informatieverzameling over wie wsf bezoekt

Ik heb geen poll gezien. Ik heb een MAC en gebruik dus meestal Safari als browser. Openen van het Wetenschapsforum duurde net ongebruikelijk lang dus een keer op refresh gedrukt, daarna dus geen poll meer langs zien komen.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Poll: informatieverzameling over wie wsf bezoekt

Zelfde probleem hier: winxp, ie8
Het bleek dat Internet Explorer, ondanks dat het de opdracht kreeg dat te doen, toch het resultaat van het cookie niet verwerkte. Nu heb ik dat via een bypass geregeld en bij mij gaat dat nu goed. Het zou kunnen dat bij jullie de poll alsnog verschijnt, omdat een oude versie van die poll nu in jullie cache staat. Een harde refresh had bij mij geen zin, ik moest even de tijdelijke internetbestanden wissen. Misschien dat jullie dat ook moeten doen.


Excuses voor het ongemak hiervan; we hebben juist veel aandacht besteed aan hoe de poll niet te storend te maken en hebben 'm uitvoerig getest. Maar als er dan mensen met honderden verschillende configuraties bij betrokken worden zitten daar altijd weer scenario's tussen die we niet hadden ingecalculeerd.


Onze excuses aan de betrokkenen voor het ongemak!
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 4.246

Re: Poll: informatieverzameling over wie wsf bezoekt

Miels schreef:Zojuist hebben we een poll ingestart, om meer zicht te krijgen op wie er zoal op Wetenschapsforum komen.


Dat is nodig, omdat slechts een fractie van het aantal bezoeken wordt gedaan door mensen die zijn ingelogd, namelijk ongeveer 3%. Van die overige 97% weten we dus niets. En daar willen we graag verandering in brengen.
Ah juist ja, heb je daar niet een profiel voor?

Kies je voor "Herinner mij later", dan zal de poll 3 weken later weer verschijnen. Kies je 3x voor "Herinner mij later", dan verdwijnt hij voor een half jaar.
Ik heb op het kruisje gedrukt, krijg ik het ook weer over drie weken te zien?

We hopen dat de poll niet als te storend zal worden ervaren.
Voor mij is het wel storend...

Daarnaast hopen we dat ook de vaste gebruikers van het forum de moeite willen nemen om de poll in te vullen (dan weet je gelijk zeker dat je 'm voorlopig niet meer in hoeft te vullen).
Succes! :eusa_whistle:
Quitters never win and winners never quit.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Poll: informatieverzameling over wie wsf bezoekt

Ah juist ja, heb je daar niet een profiel voor?
Zoals gezegd nemen gebruikers (die dus een profiel hebben) slechts een fractie van het totaal aantal bezoeken voor hun rekening. En dan nog: maar een klein gedeelte van de geregistreerde gebruikers heeft zijn/haar profiel ingevuld.


Ik heb op het kruisje gedrukt, krijg ik het ook weer over drie weken te zien?
Correct, het kruisje doet hetzelfde als "herinner mij later"


Voor mij is het wel storend...
We beseffen ons dat iedere extra handeling die van een gebruiker wordt gevraagd altijd als enigszins storend ervaren zal worden. Door het zeer beperkte aantal herhalingen van het verzoek hopen we dit echter binnen het redelijke te houden.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Berichten: 4.502

Re: Poll: informatieverzameling over wie wsf bezoekt

Ik startte onder "feedback" 11 minuten nadat Miels zijn topic hier startte de storing door het vragenvenster en dat eindigde onplezierig en werd ik van "Beschuldigingen" beschuldigd.


Mijn opmerkingen hadden niets met beschuldigingen te maken doch ik poogde de ware verhoudingen op WSF aan te geven aangaande het aantal gebruikers -ruim 21000- dat gratis info haalt van het WSF, jullie zijn heel erg kwetsbaar op dit nivo.


Het was mijn bedoeling uiteindelijk om de ingevallen storingsmelding te gebruiken als een vorm van hulpkreet voor het WSF om eens een bijdrage te willen leveren voor jullie inspanningen en die van anderen om zodoende niet meer afhankelijk te zijn van veel gratis eigen energie en dan het te hulp roepen van reclame-buro's.


In meen dat mijn gedachte een betere was,maar blijkbaar niet,mijn excuses dus voor mijn foute gedrag!

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Poll: informatieverzameling over wie wsf bezoekt

Ik begrijp (nu) dat je enkel/vooral je best deed om meer mensen ertoe te bewegen een donatie te doen aan WSF, en dat waardeer ik. Je gedachte was zeker een betere, maar je formulering deed hier spijtig genoeg wat afbreuk aan. Dat is nu echter recht gezet. Wat mij kunnen we het hier verder bij laten, en zand erover.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Poll: informatieverzameling over wie wsf bezoekt

Bij mij op firefox 3.5.5 op tiny7 (windows) moest ik eerst een halve kilometer naar beneden scrollen voor ik de enquete kon vinden (waarna de rest er nog onder kwam). Dit was de pagina.


Wat ik ook even kwijt wil, is dat het voor de Vlamingen hier allesbehalve duidelijk is wat de verschillende onderwijskeuzes betekenen. Bij ons heb je geen HAVO, HMO, .... :eusa_whistle:
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Poll: informatieverzameling over wie wsf bezoekt

Bij mij op firefox 3.5.5 op tiny7 (windows) moest ik eerst een halve kilometer naar beneden scrollen voor ik de enquete kon vinden (waarna de rest er nog onder kwam).
Bij het testen heb ik dat ook 1 keer gezien (FF 3.0.5), maar daarna kwam het niet meer terug. Op de 1 of andere manier was het dus niet reproduceerbaar, en hebben we nog geen idee waar het door kwam.


Wat betreft de keuzemogelijkheden met opleidingen: we hadden al gekeken naar overeenkomsten en verschillen tussen het belgische en nederlandse onderwijssysteem om het voor iedereen zo duidelijk mogelijk te krijgen, maar kennelijk nog niet genoeg. We zullen kijken of dat te verbeteren is!
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 10.561

Re: Poll: informatieverzameling over wie wsf bezoekt

Bij mij op firefox 3.5.5 op tiny7 (windows) moest ik eerst een halve kilometer naar beneden scrollen voor ik de enquete kon vinden (waarna de rest er nog onder kwam).


Hier ook.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.538

Re: Poll: informatieverzameling over wie wsf bezoekt

Wanneer je de poll invult zal deze (op de computer waar je dan achter zit) gedurende een jaar niet meer verschijnen. Tenzij je een keer je cookies verwijderd
Gisteren vele malen het vragenformulier zien verschijnen en vandaag alweer, heel irritant. En ik ga hem dus regelmatig krijgen omdat de cookies op mijn computer wel eens worden opgeruimd? Lekker is dat.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Poll: informatieverzameling over wie wsf bezoekt

Zoals ik eerder schreef kan het komen doordat er de 'foute' versie van de poll nog in je cache staat waardoor het resultaat van de cookie niet verwerkt wordt. Door je tijdelijke internetbestanden te legen zou het (hopelijk) verholpen moeten zijn. Als dat niet het geval is hoor ik graag van je, want bij mij gaat het wel goed en ik kan het probleem dus niet reproduceren.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Reageer