Draadloze stroom

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 37

Draadloze stroom

Ik heb voor mijn PWS een zonne-auto gebouwd.

Maar in Nederland is dit niet in het echt toepasbaar door het kleine aantal zon uren.

Om dit nu toch mogelijk te maken werken we al met accu's die thuis oplaadbaar zijn,

Echter is dit niet genoeg voor een tocht van limburg naar Groningen met slecht weer!

De oplossing lijkt simpel, opladen onderweg. Maar dit heeft een groot nadeel, het duurt erg lang (15 minuten met goede accu). En veel mensen hebben dit er niet voor over. Daarom dachten we verder en kwamen we op het volgende idee: Draadloze stroom onder het asfalt.

Heeft iemand enige idee hoe wij dit kunnen maken? Zelf dachten we aan inductie stroom en een spoel in de auto.

Belangrijk! :eusa_whistle: De auto hoeft dus niet volledig op deze stroom te rijden! Het is gewoon bedoeld om onder het rijden ook langzaam de accu weer op te laden.

Michiel

Gebruikersavatar
Berichten: 1.450

Re: Draadloze stroom

Als je het puur over de theorie hebt (en niet over het bouwen van een proefopstelling o.i.d.) gaat dit recente topic daar ook over.

Berichten: 37

Re: Draadloze stroom

Oké! Die had ik zelf nog niet gevonden.

Maar wat ik dus nog niet duidelijk gezegt had, ik wil zelf ook graag een opstelling maken om het te laten zien tijdens mijn PWS. Het hoeft maar een kleine opstelling te zijn waar ik een paar batterijen mee kan opladen of een LED lampje mee kan laten branden!

Of gaat mij dit vermogens van mijn bankrekening halen?

Ps. Kan ik mijn hoofdbericht nog aanpassen? Dan kan ik dit er in vermelden.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Draadloze stroom

michielb schreef:Oké! Die had ik zelf nog niet gevonden.

Maar wat ik dus nog niet duidelijk gezegt had, ik wil zelf ook graag een opstelling maken om het te laten zien tijdens mijn PWS. Het hoeft maar een kleine opstelling te zijn waar ik een paar batterijen mee kan opladen of een LED lampje mee kan laten branden!

Of gaat mij dit vermogens van mijn bankrekening halen?
Ja, je kunt het zelf maken zonder dat het je een vermogen kost. Je echter niet veel verder komen dan het branden van een led-lampje. Daarnaast heb je wel enige elektrotechnische en elektromagnetische kennis nodig om het ook daadwerkelijk aan de praat te krijgen.
Ps. Kan ik mijn hoofdbericht nog aanpassen? Dan kan ik dit er in vermelden. En ik zie dat ik asfalt met een v heb getypt! Dit staat niet netjes natuurlijk.
Dat heb ik even voor je gedaan :eusa_whistle:
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Reageer