[scheikunde] Geur- en kleurstoffen

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 2

Geur- en kleurstoffen

Beste Mensen,

Ik ben een middelbare scholier, druk bezig met mijn PWS, maar ben tegen een probleem aangelopen.

Ik hoopte dat jullie mij hiermee zouden kunnen helpen.

Ik doe mijn profielwerkstuk over geur- en kleurstoffen in voedsel

Nu willen wij natuurlijk ook een praktisch deel hierbij uitvoeren, maar wij weten eigenlijk niet zo goed wat.

We zaten zelf bij geurstoffen te denken aan het zelf maken van geurende esthers,

Of het verkrijgen van natuurlijke esters d.m.v. stoomdestilatie

Alleen weten we in beide gevallen niet zo goed hoe we het moeten aanpakken.

Hebben jullie misschien tips, suggesties of andere voorstellen voor proeven voor ons?

Dit zouden wij heel erg op prijs stellen!

Alvast bedankt!

Groetjes Emmy

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.273

Re: Geur- en kleurstoffen

Iemand die hier een handje kan toesteken?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: Geur- en kleurstoffen

Wel ik denk wel dat ik iets weet,

ik herinner mij uit het middelbaar dat wij ook allerlei proefjes hebben gedaan om geurende esters te maken. We maakten bijvoorbeeld appelgeur, dropgeur, banaan,...

Ik kan je nu vandaag wel nog niet verder helpen, want wat de precieze bereiding was weet ik niet meer uit mijn hoofd. En ik moet nog even studeren voor mijn laatste examen dat morgen valt.

Daarna (morgen of ten laatste dit weekend) zal ik eens mijn cursus chemie van onder het stof halen en het eens opzoeken.

Ik laat zeker nog iets weten, gewoon nog een paar daagjes geduld aub :eusa_whistle:

Groeten
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: Geur- en kleurstoffen

Beste Emmy,