Serotonine synthese

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 5

Serotonine synthese

Ik ben al heel lang op zoek naar de synthese van serotonine. Ik kan veel dingen vinden. Ik weet al dat het gevormd wordt uit tryptofaan en welke schema daarbij hoort.

Ik kan echter nergens abstract informatie vinden over de vorming van serotonine.

Kan iemand me hiermee helpen?

Alvast bedankt.

Rik

Bataille

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Serotonine synthese

Ik neem aan dat je hier al hebt gekeken? Welke informatie mis je dan precies?
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Berichten: 5

Re: Serotonine synthese

Nou,

ik ben een pws aan het schrijven over het humeur en de sport.

En daarbij is serotonine een belangrijk onderdeel.

Bovendien is wikipedia niet geheel betrouwbaar en ziet men dat niet graag als bron.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Serotonine synthese

Oh zucht, leren ze je daar nou nog steeds niets over op school?

Zie hier bijvoorbeeld
"But reviewers also found many factual errors, omissions or misleading statements: 162 and 123 in Wikipedia and Britannica, respectively."


Verder staan onder de artikelen altijd References. Dat is zodat je kan terugzoeken of er iets van waar is.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Gebruikersavatar
Berichten: 1.146

Re: Serotonine synthese

Dergelijke praatjes heb ik tijdens mijn middelbare schoolcarrière ook vaak mogen horen... complete onzin dus!

Als ik het goed begrijp ben je op zoek naar de invloeden van serotonine op de hersenen?

Dan kan volgende link misschien duidelijkheid brengen?
A word of encouragement during a failure is worth more than an hour of praise after success.

I hear, I know. I see, I remember. I do, I understand -Confucius-

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Serotonine synthese

Wikipedia is nog altijd betrouwbaarder dan een of andere random website. Daar hebben meerdere mensen (met verstand van zaken) er naar gekeken en bronnen aangedragen. Op een random website weet je dit niet. Als je wikipedia niet mag gebruiken dan mag je zeker geen enkele andere random website gebruiken of elke andere encyclopedie. Je zal je dan dus moeten beperken tot de wetenschappelijke literatuur, op pubmed kan je de meeste voor jou relevante publicaties dan ook vinden.
"Meep meep meep." Beaker

Reageer