sterrenkaarten en software

Moderators: Michel Uphoff, jkien

sterrenkaarten en software

Ik zoek een site waar je je woongegevens in moet voeren of iets dergelijks, de computer laat dan zien hoe de sterrenhemel eruit zou moeten zien boven mijn huis. Handig daarbij is dat planeten daar ook op staan. Een soort actuele digitale sterrenkaart. Wie weet een site waar dat kan

Alvast bedankt

Sefanja

Gebruikersavatar
Berichten: 174

Re: sterrenkaarten en software

http://home-3.worldonline.nl/~ppsmeets/Waa...lanetarium.html

hier kan je iets downloaden (skyglobe), maar ik heb het zelf niet getest, dus ik weet niet of het goed is.
You can't predict a fool's behaviour

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: sterrenkaarten en software

heel handig programma --> carte du ciel

http://www.stargazing.net/astropc/index.html
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Gebruikersavatar
Berichten: 481

Re: sterrenkaarten en software

Het leuke van rondzwerven is dat je nooit buiten spel kan staan.

(Charles m. Schulz, Snoopy's wijze waarheden. 1984)

Berichten: 259

Re: sterrenkaarten en software

Legio van dit soort programmas bestaan (zoek maar op deze namen met Google):

The Sky

Cartes du Ciel

Sky Map Pro

Redshift

etc. etc.

Berichten: 1

Re: sterrenkaarten en software

Kijk hier maar eens:

http://www.fourmilab.ch/cgi-bin/uncgi/Yourhorizon

Veel plezier!

Marjorie

Re: sterrenkaarten en software

hallo

ik zocht dat juist ook,

ik zocht op google en kwam bij jou uit.

als je iets vind wil je het me dan laten weten?

[email adressen zijn niet toegestaan]

dank je

Gebruikersavatar
Berichten: 1.172

Re: sterrenkaarten en software

Ik heb de actuele sterrenhemel als screensaver inclusief planeten etc. best grappig overdag zie je ook de zon. Heb het ergens gratis weggehaald weet niet meer waar. Heb het progje ergens gevonden: link is dood

het is skyscr32.zip die moet je downloaden en dan instellen op waar je woont lengte en breedte en voila je weet waar alles staat!!!

enjoy

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: sterrenkaarten en software

dat is pas leuk :shock: moet je niet meer elke keer een prog openen, gewoon even wachten en nergens aankomen ;)
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Re: sterrenkaarten en software

hey thanks ik heb die screensaver geinstaleerd maar ik snap die laditude en longnitude niet. welke cijfers en noorde of zuiden moet ik invullen.

kunnen jullie me de laditude en longnitude van een plek op de aarde geven waar de hemel echt mooi te zien is?

thanx.

Re: sterrenkaarten en software

en nog een vraag is die screensaver nou het echte hemel of is het een tekening,het lijkt op een tekening en is moilijk te zien door al die namen.

Re: sterrenkaarten en software

Ik ken ook wel een aantal van dit soort screensavers ja. Maar alles zelf maken is veel leuker! Ik heb een uitgebreid programma gebouwd waar alle planeten en 870 sterren in zitten. Je hoeft alleen maar de breedtegraad waarop je staat, de datum en het tijdstip in te vullen, en je krijgt een actuele sterrenhemel te zien met een redelijk grote nauwkeurigheid. :shock: Het is niet eenvoudig, maar best te doen. Ik zou jullie willen aanmoedigen c.q. uitdagen!

Berichten: 14

Re: sterrenkaarten en software

link voor screensaver gaat niet meer :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 1.172

Re: sterrenkaarten en software

nieuwe link

zoek anders op skyscr32 het is freeware!

zet hem ook in de faq
"If you wish to make an apple pie truly from scratch, you must first invent

the universe." -- Carl Sagan (US physicist and astronomer,1934-1999)

Berichten: 3

Re: sterrenkaarten en software

Ook die link werkt niet??

nogmaals de vraag of iemand weet hoe je starry night backyard gratis langer dan 15 dagen kunt krijgen :shock:

Reageer