[scheikunde] formule van gedenatureerde alcohol?

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer

[scheikunde] formule van gedenatureerde alcohol?

Hey!

Ik zit hier wat vast met mijn opdracht om de

- gebruiksnaam/ wetenschappelijke naam

- formule

van gedenatureerde alcohol te vinden.

Weten jullie dit misschien?

thanks,

niels

Onderwerpen in het huiswerkforum moeten vakgebied tags bevatten.

Berichten: 866

Re: [scheikunde] formule van gedenatureerde alcohol?

Dit heb ik uit een europees voorschrift gehaald dat Google me bezorgde als ik vroeg wat hij wist over denatureren alkohol

Nederland Per hectoliter ethylalcohol:

5 liter van een mengsel van vloeistoffen dat bestaat uit:

- 60 % vol methanol,

- 11 % vol foezelolie (concentraat van bijprodukten van alcoholische gisting),

- 20 % vol aceton,

- 8 % vol water,

- 0,5 % vol butanon,

- 0,5 % vol formaline (waterige oplossing van 37 gewichtspercenten formaldehyde),

alsmede een kleurstofoplossing waarvan de samenstelling en de hoeveelheid overeenkomen met de daaraan door de directeur van het laboratorium van de belastingdienst te stellen eisen.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.116

Re: [scheikunde] formule van gedenatureerde alcohol?

Stephaans voorschrift betreft denaturering van brandspiritus, zie ook deze post:

http://www.wetenschapsforum.nl/invision/in...showtopic=15458

Gedenatureerde alcohol is alcohol die onbruikbaar is gemaakt voor menselijke consumptie. Voor dit denatureren worden diverse soorten stoffen gebruikt, afhankelijk van het beoogde gebruik van de alcohol.

Er bestaat geen chemische formule van gedenatureerde alcohol, het is voornamelijk ethanol met wat water en wat van de denaturerende stoffen. Een mengsel dus.

Er is geen echte wetenschappelijke naam. Als de denaturatie van belang is wordt dat vermeld met de term gedenatureerd of denaturated. Voor de rest wordt de gewone wetenschappelijke naam van alcohol gebruikt: ethanol.
β-Damascenon en maneschijn

Reageer