Zweten na koude douche

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 153

Zweten na koude douche

Op m'n kamer is het vrij fris. Ik heb net een koude douche genomen (net gesport, warm water was op) en nu zit ik hier voor m'n pc enorm hard te zweten.

Erg vreemde reactie van het lichaam, iemand een idee hoe dit komt ? Ik zou namelijk verwachten dat ik het nog steeds ijskoud zu hebben...

Berichten: 4.546

Re: Zweten na koude douche

als reactie op die kou gaat je lichaam de temperatuur lekker opstoken maar een douche is vrij kort en die warmte blijft wel even, daardoor zul je het nogal warm krijgen en gaan zweten. als je ook snel na het sporten gaat douchen heeft dat ook weinig nut, dan blijf je nog steeds zweten want je bent nog niet voldoende afgekoeld, je kunt dan beter een uurtje wachten ofzo, maar ik ben geen expert [rr]
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Re: Zweten na koude douche

Ik ken het gevoel.Vooral in de zomer neem ik een zeer hete douche.Eenmaal uit de douche voelt dit zeer fris aan.Probeer het eens.Ben je doodmoe,steek dan je voeten in ijskoud water.Je voelt de vermoeidheid uit je lichaam wegtrekken.

Berichten: 41

Re: Zweten na koude douche

Als het lichaam wordt blootgesteld aan een koud medium zullen de bloedvaten vernauwen. Er wordt dan minder warmte van het bloed aan de huid afgegeven. Dit zie je ook in strenge winters waar de mensen er vaak bleekjes uitzien. Bij het nemen van een warme douche geldt het omgekeerde. Het lichaam wilt warmte kwijt en daarom zullen de bloedvaten juist verwijden om warmte af te geven. Dit geeft inderdaad een fris gevoel nadat je hebt gedoucht.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.003

Re: Zweten na koude douche

zweten is afkoelen. Puur natuurkundig. (batterij van laptop is leeg, ik kom er nog wel een keer op terug
I was born not knowing and have only a little time to change that here and there.

Berichten: 1

Re: Zweten na koude douche

Hallo,

Voor meer informatie over dit onderwerp,

verwijs ik u graag door naar de volgende website: http://zweet.startpagina.nl

Berichten: 4

Re: Zweten na koude douche

De bovenstaande link wordt doorverwezen naar ziekten.startpagina.nl. Volgens mij bestaat de zweet startpagina niet meer.

Berichten: 302

Re: Zweten na koude douche

Je zweet omdat je net gesport hebt. Uurtje wachten is niet nodig. 10-15 minuten is genoeg (of langer onder de douche blijven).

Reageer