Muggenzifterij van WSF-regels

Moderator: Miels

Reageer
Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Muggenzifterij van WSF-regels

[edit door Miels: onderstaande is een reactie op http://www.wetenschapsforum.nl/invision/in...d=282112#282112 ]


Wat nu als een slimmerik een topic opent met als titel "de titel van dit topic dekt de inhoud niet", moet ie dan dicht of niet? :)
Die titel is enkel geoorloofd voor een post in feedback waarbij iemand zich afvraagt waarom we die regel hebben. In alle andere gevallen zal het topic ofwel op slot gaan, of wordt de topictitel aangepast (waarschijnlijk dat laatste). Maar laten we niet teveel offtopic gaan :)
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: Muggenzifterij van WSF-regels

Rogier schreef:Wat nu als een slimmerik een topic opent met als titel "de titel van dit topic dekt de inhoud niet", moet ie dan dicht of niet? :)
Die titel is enkel geoorloofd voor een post in feedback waarbij iemand zich afvraagt waarom we die regel hebben. In alle andere gevallen zal het topic ofwel op slot gaan, of wordt de topictitel aangepast (waarschijnlijk dat laatste). Maar laten we niet teveel offtopic gaan :)
Oh maar dan heb ik nog een ander idee :)


Wanneer is een bericht offtopic, als het niet onder het topiconderwerp (titel) valt lijkt me? Want dat houdt in dat per definitie alleen berichten offtopic kunnen zijn, en niet titels. Dus als ik nu een bericht plaats met als titel "Dit is offtopic" en als inhoud "appels zijn lekkerder dan peren". Is dat dan offtopic? :)
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Muggenzifterij van WSF-regels

Wanneer is een bericht offtopic, als het niet onder het topiconderwerp (titel) valt lijkt me?
Nee, wanneer een post te weinig te maken heeft met de oorspronkelijke startpost (of de daaruit ontstane discussies).


Zowel de bepaling van de topictitel als of iets offtopic is wordt dus gerelateerd aan de inhoud van (met name) het eerste bericht.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: Muggenzifterij van WSF-regels

Hmm I see. Nou valt daar dan ook vast wel een soortgelijke paradoxale constructie voor te verzinnen, maar ok :)

Kwam op het idee doordat ik dit briljante boek (boek tag doet het niet :) ) weer opnieuw aan het lezen ben. Daar komt dit fenomeen van indirecte zelfverwijzingen en aanverwante paradoxen op allerlei manieren aan de orde.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Berichten: 97

Re: Muggenzifterij van WSF-regels

ik erger me ook aan het gedrag van monitoren.

er mag steeds minder op dit forum.

laatst kreeg een vriendin van me een bericht dat ze haar berichten niet meer mag afsluiten met 'groetjes' waar slaat dit op?


groetjes (ja ik doe het ook) roosje

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: Muggenzifterij van WSF-regels

och, mag niet... Het heeft geen functie, laat ik het proberen uit te leggen.

Groeten is een beleefdheidsvorm en dat zien wij als vanzelfsprekend. Natuurlijk gaan we hier beleefd met elkaar om, soms wat amicaler dan anders, maar ten alle tijde beleefd.


Elke post beginnen met Hallo,

en afsluiten met groetjes ....

zie ik (en velen met mij) als overbodig. Het is aardig bedoeld, er is niks mis mee, er staat me ook niet bij dat het in de regels in opgenomen dat het niet mag. We verzoeken alleen een ieder om het niet te doen, omdat het de vaart uit de discussie haalt. Het is gewoon extra info die enigszins overbodig is. Je staat er echter vrij in om te groeten. Heb ik de lucht wat geklaard?
Appareo decet nihil munditia?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: Muggenzifterij van WSF-regels

Groeten is wel vriendelijk, maar het heeft geen toegevoegde waarde. Bij het reageren op berichten ben ik tegen iedereen even vriendelijk, of hij/zij nu wel of niet 'groetjes' of iets erbij zet. Er wordt gewoon van uitgegaan dat de mensen hier altijd vriendelijk tegen elkaar zijn, en dan is iets als groeten overbodig.


*Bovenstaande komt gewoon zo uit de regels, maar neemt niet weg dat ik het er mee eens ben*


EDIT> Lala was net iets sneller
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Muggenzifterij van WSF-regels

er mag steeds minder op dit forum.
Nee hoor, dat het wordt gewaardeerd als je begroetingen (zoals "hallo" en "groetjes") achterwege laat heeft altijd al in de regels gestaan.


Net zoals dat posts moeten bijdragen aan de discussie. Een bericht in de trend van "dat vind ik nou ook" draagt bijvoorbeeld niets bij. Het gaat immers om de redenen/argumenten/feiten. Voor de rest van de lezers is het namelijk niet interessant om te lezen wat iemand ergens van vindt, maar wel waarom hij/zij dat vindt.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

Re: Muggenzifterij van WSF-regels

Ik zie het al voor me... in-real-life elke keer als je aan het woord bent geweest afsluiten met "groetjes..." Het zou tenminste in-real-life nog als voordeel hebben dat het aangeeft dat je bent uit gesproken...


"Roger, over"
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Reageer