Vakgebied-tags in het huiswerkforum

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 997

Vakgebied-tags in het huiswerkforum

Is er een reden waarom, nu we invision ter beschikking hebben, het vakgebied-tags systeem niet vervangen is door een subfora systeem? Mij lijkt het een voor de hand liggende wijziging en ik had eigenlijk gedacht dat het zou ingevoerd geweest zijn.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Vakgebied-tags in het huiswerkforum

Je kunt onmogelijk voor alle vakgebieden een subforum nemen, maar het zou wel kunnen voor de meest gebruikte vakken.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Vakgebied-tags in het huiswerkforum

Vanuit een pedagogisch oogpunt ben ik tegen een opsplitsing in vakken van dat huiswerkforum. Al zoekend naar het één komen de bezoekers toch ook wel weer iets anders tegen, met als resultaat minstens stof tot nadenken, en in een gunstig geval (dat komt voor) zelfs "onderlinge" assistentie. Kruisbestuiving heet dat.


Verder zou het dan in sommige huiswerk-subfora wel eens héél stil kunnen worden.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 997

Re: Vakgebied-tags in het huiswerkforum

Jan van de Velde schreef:Vanuit een pedagogisch oogpunt ben ik tegen een opsplitsing in vakken van dat huiswerkforum. Al zoekend naar het één komen de bezoekers toch ook wel weer iets anders tegen, met als resultaat minstens stof tot nadenken, en in een gunstig geval (dat komt voor) zelfs "onderlinge" assistentie. Kruisbestuiving heet dat.


Verder zou het dan in sommige huiswerk-subfora wel eens héél stil kunnen worden.

Niet dat ik dit topic heb gestart om een opdeling te promoten, ik was slechts nieuwsgierig, maar als je er toch over begint, ik vind jou aspecten enkel beargumenten voor: in een subforum zullen gebruikers (lees: scholieren) hun oog enkel kunnen laten vallen op een ander topic van hetzelfde vak en zullen ze sneller denken van "hey, dat zou ik eigenlijk ook moeten kunnen/weten" of zullen ze in de zoekfunctie sneller een relevant topic kunnen vinden omdat ze enkel in het relevante vaksubforum moeten zoeken. Inderdaad, in sommige subfora zou het wel eens heel stil kunnen worden, maar dat is dan een gegeven dat je hebt om te besluiten dat een subforum dicht moet of samengevoegd of veralgemeend moet worden. En anderzijds heb je dat de meeste 'helpers' (kan even geen beter woord bedenken) zich doorgaans beperken tot enkele vakgebieden omdat dat hun intresse is of omdat ze weten dat andere 'vaste' helpers (lees: Jan, TD, ...)veel meer van sommige vakgebieden afweten. (Zo zal Jan het topic integreren aan TD en anderen overlaten, enz...); kortom, de helpers worden in de subfora niet gestoord door allerhande topics waar de kans nihil is dat ze die zouden betreden hebben en zullen dus minder lang moeten zoeken naar een topic waar ze op slag al op zien dat ze er een goed antwoord op weten en al wat oudere topics die nog niet of slecht beantwoord zijn zullen ook makkelijker opnieuw in het oog springen.


Het zij mijn mening.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Vakgebied-tags in het huiswerkforum

Laten er nu eens na een dagje afwezigheid 15-20 topics met ongelezen berichten in dat huiswerkforum staan. Dankzij die tags heb ik nu al geen enkele moeite met prioriteiten stellen, ik zie in één oogopslag of er iets voor me bij zit. Het zou me veel meer klikwerk kosten om door die subfora heen te surfen. (De huidige opdeling van bijvoorbeeld het natuurkundeforum vind ik in dat opzicht ook al niet zo RSI-bestendig t.o.v. het oude forum).
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer