Betrokkenheid van elektromagnetisme bij de bermuda-verdwijningen.

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 2

Betrokkenheid van elektromagnetisme bij de bermuda-verdwijningen.

al een tijdje zoek ik voor een schoolonderzoek naar een manier om tenminste één van de vraagstukken over de beruchte Bermuda-driehoek enige opheldering te geven. de hoofdvraag die ik mij stelde luidt: zijn er in het beruchte gebied speciale elektromagnetische krachten werkzaam? enige deelvragen hierbij zijn:

-hoe kunnen in de bermudadriehoek zeer plaatselijke weersverschijnselen ontstaan?

-zijn er, mits er inderdaad speciale krachten werkzaam zijn in de driehoek, elders op de wereld andere plaatsen waar deze krachten werkzaam zijn.

ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen over dit onderwerp!

Gebruikersavatar
Berichten: 1.450

Re: Betrokkenheid van elektromagnetisme bij de bermuda-verdwijningen.

-hoe kunnen in de bermudadriehoek zeer plaatselijke weersverschijnselen ontstaan?
Is dat zo dan. Misschien doel je op tropische cyclonen (orkanen). Die komen weliswaar veel voor in het gebied, maar de oorzaak daarvan ligt voornamelijk in de combinatie van een aantal factoren van zuiver meteorologische aard.

Aanwezigheid van lage druk gebieden.

De juiste afstand van de evenaar (corioliseffect) waardoor wind wordt afgebogen richting het centrum van het lagedrukgebied.

Warm oceaanwater voor de aanvoer van energie (stijgstromen door verdamping).

Andere plaatsen op de wereld, zoals nabij de Filippijnen, die aan deze eisen voldoen hebben ook last van tropische stormen.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Betrokkenheid van elektromagnetisme bij de bermuda-verdwijningen.

At topicstarter, kom aub met bronvermeldingen, we willen namelijk alleen phenomenen verklaren die ook daadwerkelijk gebeuren en die goed zijn vastgelegd.

Re: Betrokkenheid van elektromagnetisme bij de bermuda-verdwijningen.

At topicstarter, kom aub met bronvermeldingen, we willen namelijk alleen phenomenen verklaren die ook daadwerkelijk gebeuren en die goed zijn vastgelegd.
ik heb mijn vraagstelling geformuleerd naar aanleiding van de volgende quote:

Elodie schreef:

Men zegt dat er een elektromagnetisch effect bestaat, waarvan de omvang pas onlangs is ontdekt. De Bermuda Driehoek is een van de weinige plaatsen op de aarde waar een kompas zowel naar het magnetische noorden als naar het echte noorden wijst. Dit verschijnsel is algemeen bekend en zou niet tot navigatiefouten hoeven te leiden als piloten rekening hielden met dit verschijnsel. Vaak hoor je dat voordat mensen in de Bermuda Driehoek verdwijnen ze via de radio melden dat hun kompas maar blijft ronddraaien, als ze rekening hielden met het elektromagnetisch effect zouden ze zich misschien kunnen redden.


Re: Betrokkenheid van elektromagnetisme bij de bermuda-verdwijningen.

shimmy schreef:Is dat zo dan. Misschien doel je op tropische cyclonen (orkanen). Die komen weliswaar veel voor in het gebied, maar de oorzaak daarvan ligt voornamelijk in de combinatie van een aantal factoren van zuiver meteorologische aard.

Aanwezigheid van lage druk gebieden.

De juiste afstand van de evenaar (corioliseffect) waardoor wind wordt afgebogen richting het centrum van het lagedrukgebied.

Warm oceaanwater voor de aanvoer van energie (stijgstromen door verdamping).

Andere plaatsen op de wereld, zoals nabij de Filippijnen, die aan deze eisen voldoen hebben ook last van tropische stormen.
dank U voor de info! kunt U mij wellicht iets meer vertellen over plaatselijke weersverschijnselen in het algemeen en het eventuele voorkomen ervan in de bermudadriehoek? bij voorbaat dank!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.269

Re: Betrokkenheid van elektromagnetisme bij de bermuda-verdwijningen.

Bouw dat onderzoek nou aub om naar iets met de titel: "bermuda-driehoek, vijf decennia (of zo) broodje-aap-verhalen".

Het onderzoek is al gebeurd en het resultaat is onweerlegbaar: er is gewoon helemaal NIETS aan de hand.

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?s...st&p=262585
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer