Coby van der linde (van clingendael) gecorrumpeerd!?

Moderators: jkien, Xilvo

Gesloten

Coby van der linde (van clingendael) gecorrumpeerd!?

Op weg naar huis hoorde ik zojuist Coby van der Linde op de radio commentaar geven op de OPEC meeting vandaag en de hoge olieprijs. Coby is het hoofd van het door haar opgerichte Clingendael International Energy Programme, dat zich bezig houdt met studies over 'energie' in een internationale context zoals de naam al suggereert.

Ik heb Coby in levende lijve in actie gezien tijdens het Energy Square debat van Shell en de FD. Van de drie sprekers (van ABN Amro, Shell, en CIEP) kwam zij over als het minst bezorgd over de 'toekomst van olie en gas', het onderwerp van discussie. Opmerkelijk! Ik had verwacht dat Shell, en niet het onafhankelijk CIEP, het minst bezorgd zou zijn.

Maar goed, op de radio zojuist wist ik het zeker: Coby is gecorrumpeerd! Ze *wilde* maar niet mee met de interviewer van BNR in zijn pogingen om haar te bewegen toe te geven dat het natuurlijk *hoogst* opmerkelijk is dat de OPEC de productie waarschijnlijk niet verhoogd gegeven de record olieprijzen. Integendeel, Coby nam de OPEC in bescherming door te zeggen dat de olie 'slechts' 72$ kost op dit moment en misschien wel kan gaan dalen door de kredietcrisis. (O ramp!)

Dus ik nu net even checken thuis, en ja hoor, de olieprijs is al de hele dag 77$+. Conclusie: Coby heeft een verborgen agenda om kennelijk kost wat kost de ernst van de Laatste Oliecrisis te verdoezelen! Een hele merkwaardige zaak. Wordt ze bedreigd? Of betaald? Ze zoekt keer op keer de publiciteit op maar komt met de raarste opmerkingen en invalshoeken. Ze zit zelfs in de Energieraad! En fin: ik ga de gangen van deze dame de komende tijd heel nauwkeurig in de gaten houden want hier stinkt iets!

Of misschien, als Coby dit leest, wil ze hier even uitleggen waarom zij zo positief gestemd is over de toekomst van de olie, ondanks alle levensgevaarlijke problematiek in die sector en het belang van transparantie voor onze wereld. Misschien dat ze ook kan vertellen hoe zij op die 72$ komt, terwijl het toch echt 77$ was vandaag, oftewel een dollar en kleingeld verwijderd van het record van vorig jaar???

Berichten: 7.068

Re: Coby van der linde (van clingendael) gecorrumpeerd!?

Dus ik nu net even checken thuis, en ja hoor, de olieprijs is al de hele dag 77$+. Conclusie: Coby heeft een verborgen agenda om kennelijk kost wat kost de ernst van de Laatste Oliecrisis te verdoezelen!
Een nogal kort-door-de-bocht conclusie. De inhoud van je post heeft sowieso een hoog 'conspiracy' gehalte. Gezien het feit dat dit een wetenschapsforum is is hiervoor geen plaats. Wat je wel zou kunnen doen, is laten zien welke uitspraken gedaan zijn en waarom die niet kloppen (door feiten te geven!). Een link naar een bron zou ook geen slechte zijn...

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Coby van der linde (van clingendael) gecorrumpeerd!?

Een nogal kort-door-de-bocht conclusie. De inhoud van je post heeft sowieso een hoog 'conspiracy' gehalte. Gezien het feit dat dit een wetenschapsforum is is hiervoor geen plaats. Wat je wel zou kunnen doen, is laten zien welke uitspraken gedaan zijn en waarom die niet kloppen (door feiten te geven!). Een link naar een bron zou ook geen slechte zijn...
Gelieve dit in een ander topic doen. Deze start is dusdanig slecht dat het risico van een welles-nietes-conspiracy-achtig topic te groot blijft.

Houd je aan de feiten Mechanieker, beweringen zijn zelden wetenschappelijk.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gesloten