Vraag excel

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 609

Vraag excel

hoe moet ik rasterlijnen in een grafiek op exel zelf bepalen? ik bedoel hiermee, ik wil drie horizontale lijnen tekenen op bepaalde waarden door mij gekozen, hoe moet ik dat doen????

groetjes Stefane

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Vraag excel

Ik weet niet of je handmatig kan zeggen waar er rasterlijnen moeten komen.

Je kan wel zeggen hoeveel er moeten zijn (worden dan uniform verdeeld).

Dit is geen wiskunde, categorie aangepast.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 599

Re: Vraag excel

Hoe dan?

En ik heb ook een vraag hierover. Kunnen er ook verticale lijnen worden getekend? Zoja, hoe?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Vraag excel

Sybke schreef:Hoe dan?

En ik heb ook een vraag hierover. Kunnen er ook verticale lijnen worden getekend? Zoja, hoe?
Je kan best de stapgrootte ingeven bij je secundaire schaalverdeleng waar je de horizontale en of verticale rasterlijnen wil plaatsen. Daarna ga ja naar je grafiek instellingen en klik je op secundaire rasterlijnen weergeven. Een volledig stappenplan kan ik niet geven omdat ik niet weet met welke versie van office je werkt.

Gebruikersavatar
Berichten: 599

Re: Vraag excel

Ik gebruik Excel 2002. Dan maak ik een grafiekje, en zorg dat de instellingen voor de horizontale en verticale as het zelfde zijn. En dan zie ik wel horizontale strepen door mijn grafiek, maar geen verticale.

Het fijnste is dat de helpfunctie het niet doet.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Vraag excel

Ik gebruik Excel 2002. Dan maak ik een grafiekje, en zorg dat de instellingen voor de horizontale en verticale as het zelfde zijn. En dan zie ik wel horizontale strepen door mijn grafiek, maar geen verticale.
Waar zet je deze instellingen hetzelfde en wat (rasterlijnen of schaalverdeling) ?

Ik werk met office 2007 en daar zit nogal wat verschil op, als ik het mij goed herinner moet je rechts klikken op je grafiek en daarna naar 'grafiekopties' gaan. Dan krijg je normaal een venster waar je de titel van je grafiek enzo kan invullen. Bovenaan die tabbladen heb je ook eentje met rasterlijnen, daar moet je de gewenste rasterlijnen aanvinken en krijg je meteen het resultaat in het voorbeeldvenster ernaast.

Gebruikersavatar
Berichten: 599

Re: Vraag excel

Gevonden. Bedankt!

Gebruikersavatar
Berichten: 3.112

Re: Vraag excel

hoe moet ik rasterlijnen in een grafiek op exel zelf bepalen?
Gebruik de tekenset.

Overigens is jouw wens ongebruikelijk.

Reageer