Oorzaak van 'out of body experience'

Moderators: Michel Uphoff, Jan van de Velde

Gebruikersavatar
Berichten: 599

Oorzaak van 'out of body experience'

Alle reacties, inclusief deze, zijn afgesplitst van hier.

Albert daVinci



Dit heb ik vorig jaar al in de krant gelezen. ;)

Berichten: 254

Re: Oorzaak van 'out of body experience'

Verbaasd ben ik niet met dit bericht…Dit bericht geeft weer eens aan dat sceptici aangaande het bewustzijn….. in de toekomst de woorden wederom moeten in slikken…….. het bewustzijn buiten het lichaam….waaroor je naar je eigen fysieke lichaam aan kijkt.

Zoals ik al eerder heb verwoord op dit forum…….het fysieke lichaam en het bewustzijn/geest…… zijn twee entiteiten.

Gr. Sign

Berichten: 4.546

Re: Oorzaak van 'out of body experience'

Zo zo, wat een claim Sign, waarop basseer je dat?
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Berichten: 254

Re: Oorzaak van 'out of body experience'

Dat baseer ik op de toevallige ontdekking die in de topic wordt genoemd……..met de nadruk op toevallig……laat staan als de wetenschap niet meer van een toeval spreekt aangaande het onderwerp…….om het bewustzijn te begrijpen……..

Gr. Sign

Berichten: 991

Re: Oorzaak van 'out of body experience'

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_643424.html?wt.bron=RSS
Na inplanting stelden de artsen herhaaldelijk vast dat een bepaalde combinatie van stimulatieparameters een out-of-body ervaring bij de man opwekte. De episodes varieerden van 15 tot 21 seconden.
de ontdekking is toevallig gebeurt (iets met oorsuizen) maar men heeft de test succesvol kunnen herhalen.

http://content.nejm.org/cgi/content/abstract/357/18/1829

dit is korte samenvatting van The New England Journal of Medicine (NEJM).

SIgn

jouw wens is niet noodzakelijk werkelijkheid

Berichten: 254

Re: Oorzaak van 'out of body experience'

1207 schreef:http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_643424.html?wt.bron=RSS

de ontdekking is toevallig gebeurt (iets met oorsuizen) maar men heeft de test succesvol kunnen herhalen.

http://content.nejm.org/cgi/content/abstract/357/18/1829

dit is korte samenvatting van The New England Journal of Medicine (NEJM).

SIgn

jouw wens is niet noodzakelijk werkelijkheid
Een wens is niet direct logisch te beredeneren…… de werkelijkheid wel…..

….het bewustzijn is de werkelijkheid….

Gr. Sign

Berichten: 4.546

Re: Oorzaak van 'out of body experience'

Ja, en? En wat wil je zeggen met dat stukje over een wens? Dat heeft er niks mee te maken. Zoals al gezegt het experiment is succesvol herhaald en daar gaat het om. Bergen dingen zijn toevallig ontdekt.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Berichten: 254

Re: Oorzaak van 'out of body experience'

Rustig aan Assassinator…..ik reageer op 1207 aangaande wens….goed lezen…..1207 spreekt van een wens….ik niet.

Dat de ontdekking maar toeval is zegt niets over de ontdekking……. Die is uiterst belangrijk en boeiend…. De toekomst zal uitwijzen hoe belangrijk deze ontdekking is geweest.

Gr. Sign

Berichten: 991

Re: Oorzaak van 'out of body experience'

Sign schreef:Een wens is niet direct logisch te beredeneren…… de werkelijkheid wel…..

….het bewustzijn is de werkelijkheid….

Gr. Sign
erm, dit soort "statements" passen beter in de theologie afdeling me dunkt.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.906

Re: Oorzaak van 'out of body experience'

Sign schreef:Verbaasd ben ik niet met dit bericht…Dit bericht geeft weer eens aan dat sceptici aangaande het bewustzijn….. in de toekomst de woorden wederom moeten in slikken…….. het bewustzijn buiten het lichaam….waaroor je naar je eigen fysieke lichaam aan kijkt.

Zoals ik al eerder heb verwoord op dit forum…….het fysieke lichaam en het bewustzijn/geest…… zijn twee entiteiten.

Gr. Sign
Nouja zeg, dit onderzoek toont toch juist het tegengestelde aan? Het toont aan dat 'buiten het lichaam ervaringen' gewoon opgewekt kunnen worden via de hersenen. Oftewel: het bewustzijn is iets wat direct samenhangt met de werking van je hersenen.

Als dit twee verschillende entiteiten waren geweest had je dus nooit (zoals in dit onderzoek) het bewustzijn kunnen beinvloeden door de hersenen op een bepaalde manier te stimuleren.
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }

Gebruikersavatar
Berichten: 165

Re: Oorzaak van 'out of body experience'

Ik vraag me af hoe het voelt om zo'n buitenlichaamelijke ervaring mee te maken. Wat kun je er precies bij voorstellen; naast je lichaam zweven?
"Your American beer is a little like making love on a canoe."

"How so?"

"It's ******* close to water!"

Berichten: 8.614

Re: Oorzaak van 'out of body experience'

Nouja zeg, dit onderzoek toont toch juist het tegengestelde aan? Het toont aan dat 'buiten het lichaam ervaringen' gewoon opgewekt kunnen worden via de hersenen. Oftewel: het bewustzijn is iets wat direct samenhangt met de werking van je hersenen.
Helemaal mijn mening.
Ik vraag me af hoe het voelt om zo'n buitenlichaamelijke ervaring mee te maken. Wat kun je er precies bij voorstellen; naast je lichaam zweven?
Inderdaad. Althans, zo staat het in het artikel beschreven.

PS t.a.v. Sign: Waarom plaats je zo vaak series punten tussen je woorden?

PPS: Verplaatst naar "Geneeskunde", aangezien het onderwerp van deze topic daar het beste thuishoort. De discussie neemt echter een andere wending, dus mocht een moderator van mening zijn dat het bericht in een ander (sub)forum beter thuishoort, dan is hij/zij uiteraard vrij om de topic te verplaatsen.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 1.409

Re: Oorzaak van 'out of body experience'

Ik sluit mijn mening aan bij Math en klintersaas. Er was onlangs nog een boeiende reportage over dit onderwerp op de nederlandse televisie. Ik denk dat dit onderzoek baanbrekend is in het bewijs dat dergelijke gevallen wetenschappelijk verklaard kunnen worden.
Its supercalifragilisticexpialidocious!

Berichten: 254

Re: Oorzaak van 'out of body experience'

Wat een ophef, op de punten tussen de zinnen mag je jou/jullie mening ventileren over het geen ik zeg, omdat de onderwerpen over het bewustzijn en de stellingen die aangenomen worden, nog niet hard te maken zijn. Er blijft dus altijd ruimte voor flink wat discussie over het geen ik in één zin zeg, dat blijkt nu maar weer.

Voor de rest reageer ik gewoon op de topic.

Gr. Sign

Berichten: 991

Re: Oorzaak van 'out of body experience'

Wat een ophef, op de punten tussen de zinnen mag je jou/jullie mening ventileren over het geen ik zeg, omdat de onderwerpen over het bewustzijn en de stellingen die aangenomen worden, nog niet hard te maken zijn.
Het onderzoek toont net aan dat minstens 1 van jouw stellingen klinkklare nonsens is.

mag dit niet gezegd worden???

Reageer