Uitleg van stoffen.

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 6

Uitleg van stoffen.

Hallo,

Ik moet met nog twee andere meisjes een profielwerstuk maken over schoonmaakmiddelen.

Het is de bedoeling dat ik de volgende deelvraag doe: "Wat is de samenstelling van bepaalde schoonmaakmiddelen?"

Vervolgens hebben we 11 schoonmaakmiddelen gekozen waarmee we een proef gingen doen, maar ik wil de bestandsdelen van de middelen toelichten. Ik zoeken op internet, maar bijna niks gevonden.

Ik zoek van de volgende stoffen een omschrijving van wat het precies is en inhoud.

Glutaral

Methylchloroisothiazolinone

Methylisothiazolinone.

Limonene

Aliphatic Hydrocarbons

Benzisothiazolinone

Butylphenyl Methylpropional

Hexycinnamal

Linalool

Ik hoop dat er hier mensen zijn die me kunnen helpen.

Alvast bedankt!

Groetjes Lauriette

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Uitleg van stoffen.

Ik zoeken op internet, maar bijna niks gevonden.
als nuttig tussendoortje:

Handigste oplossing: Afbeelding

Trek eens een halfuurtje uit voor onze handleiding voor Google !!

Dan vind je vast en zeker vaker wat je zoekt :D

zomaar eentje gekopieerd en in google geplakt

http://en.wikipedia.org/wiki/Methylchloroisothiazolinone

da's er al één

met ogen dicht nog een geprikt:

http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hbase.../aliphatic.html

google eens even door, en kom dan eens terug met wat je uit die informatie niet snapt, of met datgene waarover écht niks nuttigs te vinden is?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 6

Re: Uitleg van stoffen.

Haha, ja dank je.

Ik had nog veel meer stoffen die ik inderdaad gegoogled heb.

En ik vind het fijn dat je deze vind, maar ik heb onwijs veel moeite om die scheikundige termen vanuit het engels te snappen.

De omschrijving van de stoffen hoeft niet lang hoor :D 1 of 2 zinnen is prima.

Groetjes Lauriette

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Uitleg van stoffen.

Nou wil ik niet op een zeur gaan lijken hoor, maar in die wiki-link van me staat niet zo geweldig veel chemojargon:
Methylchloroisothiazolinone (5-chloro-2-methyl-4-isothiazolinon-3-one) is a preservative with antibacterial and antifungal effects within the group of isothiazolinones. It is effective against gram-positive and gram-negative bacteria, yeast and fungi.

It is found in many water-based personal care products and cosmetics.[1] It is also used in glue production, detergents, paints, fuels and other industrial processes. Methylchloroisothiazolinone is known by the registered tradename Kathon CG when used in combination with methylisothiazolinone.[2]
zoiets kun je, desnoods met een woordenboekje ernaast, toch wel naar zinvol Nederlands vertalen. Is dat dan niet genoeg info over die stof? Plaatje met de molecuulstructuur staat ernaast, wat moet je nog meer weten dan?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 6

Re: Uitleg van stoffen.

Gedaan, Thanks.

Kon alleen niks vinden over Butylphenyl Methylpropional en Hexycinnamal.

Iemand ideeen?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.116

Re: Uitleg van stoffen.

Dat zijn beide geurstoffen, ze moeten in de INCI lijst staan omdat ze relatief vaak verantwoordelijk zijn voor een allergische reactie. Zie ook de wikipedia.

Edit: ik zie nu dat het over schoonmaakmiddelen gaat en niet over cosmetica, dan slaat die INCI lijst nergens op, maar verder blijft de informatie gelijk.
β-Damascenon en maneschijn

Berichten: 6

Re: Uitleg van stoffen.

Dankjewel, nou is het compleet.

[Vind het toch raar dat google dit bij mij niet kon vinden.]

Groetjes Lauriette.

P.s. Slotje! :D

Berichten: 8.614

Re: Uitleg van stoffen.

P.s. Slotje! :D
Op dit forum laten we topics openstaan zolang de regels niet overtreden worden. Je weet maar nooit of er in de toekomst nog een reactie komt.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 77

Re: Uitleg van stoffen.

Op dit forum laten we topics openstaan zolang de regels niet overtreden worden. Je weet maar nooit of er in de toekomst nog een reactie komt.
hier is dus een reactie :D

ik wou even vermelden dat ik een zéér dik referentieboek bezit van ACROS ORGANICS (reference handbook of fine chemicals)

dus als iemand bvb het smeltpunt/molecuulstructuur/ .... ofzo van een stof zoekt en het is niet te vinden is in google of wikipedia, ja kan het altijd aan me vragen en dan hoop ik je verder te kunnen helpen :D
Te weten wat men weet en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.116

Re: Uitleg van stoffen.

Je kan natuurlijk ook op de site van Acros kijken, veel gegevens online. Overigens levert Acros maar weinig specifieke geurstoffen, hooguit als ze ook voor andere toepassingen interessant zijn.
β-Damascenon en maneschijn

Gebruikersavatar
Berichten: 10.559

Re: Uitleg van stoffen.

Andere mogelijkheden zijn:

Sigma-Aldrich

NIST Webbook
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Reageer