"dit bericht is bewerkt door...."

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

"dit bericht is bewerkt door...."

PeterPan schreef:De manier waarop je het probleem probeert op te lossen is volgens mij wel de juiste.


Mijn opmerking "Hier volgt nog een volstrekt krankzinnige opmerking:" heeft niets met het probleem of met jouw oplossing te maken.

Ik stoor me aan de volgende kletskoek (die ik nu 3 keer weergeef + 1 toegift):

Dit bericht is bewerkt door PeterPan: Vandaag, 12:20

Dit bericht is bewerkt door PeterPan: Vandaag, 12:20

Dit bericht is bewerkt door PeterPan: Vandaag, 12:20

Heb hier maar een aparte topic van gemaakt, waarin je je bezwaren misschien zou kunnen toelichten. Het in de topics zelf iets dergelijks aangeven zorgt begrijpelijkerwijs voor verwarring, voor dit soort zaken is dit feedback forum nu juist opgericht.
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: "dit bericht is bewerkt door...."

Ik zie niet in wat het probleem is. De mededeling zorgt er juist voor om verwarring tegen te gaan indien er achteraf een bericht is aangepast en de discussie niet meer volledig is. Zo kunnen de gebruikers zien dat er nog toevoegingen/verwijderingen zijn geweest.

Ik kan aannemen dat je niet wil dat de mededeling er staat indien je enkel typ fouten of iets dergelijk er wil uithalen.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: "dit bericht is bewerkt door...."

Ik vind het zelf een nuttige functie. Wanneer ik een bericht al heb gelezen vind ik het prettig dat ik erop wordt gewezen dat het bericht is gewijzigd. Ik kan het dan nog eens doornemen om te zien of er relevante passages aan zijn toegevoegd o.i.d. Wanneer enkel een spelfout is gecorrigeerd is het nut er inderdaad niet. Maar dat valt eenvoudig te voorkomen: lees je bericht goed door voor het posten (eventueel met de previewfunctie in de volledige editor).
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: "dit bericht is bewerkt door...."

Ik blijf het een irrelevantie functie vinden, en zeker omdat gebruikers toch maar een heel korte mogelijkheid hebben om hun post aan te passen.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.003

Re: "dit bericht is bewerkt door...."

Ik wijzig bij 80% van mijn posts wel iets (althans dat gevoel heb ik) en dat staat niet zo mooi. Alleen bij wijzigingen waar ik de inhoud drastisch heb veranderd zet ik er zelf ook handmatig een eigen "edit:.." erbij. Als iedereen dit zou doen, zie ik het nut van dat automatische gedoe inderdaad niet.
I was born not knowing and have only a little time to change that here and there.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: "dit bericht is bewerkt door...."

Ik denk echter dat weinig mensen dat doen.
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Berichten: 8.614

Re: "dit bericht is bewerkt door...."

Wat is weinig? Ik doe het altijd als ik iets noemenswaardigs heb aangepast en ik zie verschillende mensen het ook doen.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: "dit bericht is bewerkt door...."

Ik denk echter dat weinig mensen dat doen.
Wat is weinig? Ik doe het altijd als ik iets noemenswaardigs heb aangepast en ik zie verschillende mensen het ook doen.
Er zijn verschillende mensen het even vermelden wanneer ze iets aanpassen in hun bericht (vooral vaste gebruikers).

Ik heb ook al een aantal keer meegemaakt dat er mensen nadat je reageert even iets gaan aanpassen in hun post en degene die dan later je reactie leest komt je dan vertellen dat het toch correct is wat de TS zegt.

Zo heb ik dus al een aantal keren kunnen terugvallen op de automatisch functie van het forum die aangeeft dat het bericht is aangepast nadat er een reactie was.


Het heeft dus voor en nadelen, persoonlijk heb ik er geen last van.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.264

Re: "dit bericht is bewerkt door...."

Lekker zo laten. Ik vind het geenszins storend.


Wat betreft
omdat gebruikers toch maar een heel korte mogelijkheid hebben om hun post aan te passen.
Ik meen dat ik daarvoor ruim tien minuten krijg..... In de tussentijd kunnen 2-3 mensen reageren.


Liever nog zag ik elke edit vergezeld gaan van een verplicht invulvak: reden van deze bewerking: ............ zoals ik dat wel eens zie als een moderator iets wijzigt. Zelf ga ik nog wel eens slordig om met posten, en zie ik na enige tijd alsnog fouten of onduidelijkheden staan, die ik dan nog aanpas. Zoiets zou ten eerste een drempeltje kunnen zijn, ten tweede de duidelijkheid richting tussentijdse lezers vergroten.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 4.246

Re: "dit bericht is bewerkt door...."

Lekker zo laten. Ik vind het geenszins storend.
Ik vind het ook niet storend, echter:


Wat betreft

Ik meen dat ik daarvoor ruim tien minuten krijg..... In de tussentijd kunnen 2-3 mensen reageren.
Dit kan onhandig zijn zoals Ruben01 al zei, als je een fout maakt en dat wilt wijzigen dan kunnen die 2-3 mensen een ''oude uitspraak'' gequote hebben en die wijzigen weer op hun beurt hun bericht. Het komt niet vaak voor gelukkig, maar het kan onhandig werken.


Liever nog zag ik elke edit vergezeld gaan van een verplicht invulvak: reden van deze bewerking: ............ zoals ik dat wel eens zie als een moderator iets wijzigt.
Lijkt me ook een goed idee!
Quitters never win and winners never quit.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: "dit bericht is bewerkt door...."

Vroeger (onder phpBB) was het zo dat je nog kon wijzigen zolang er niet op je bericht gereageerd was. Dat is waarschijnlijk nog beter, maar helaas geen standaardfunctie van het forum. Dit lijkt me een gezonde middenweg tussen het mogelijk maken van kleine wijzingen na plaatsing en het voorkomen van te grote kans op verwarring.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 8.614

Re: "dit bericht is bewerkt door...."

Ik meen dat ik daarvoor ruim tien minuten krijg
Een kwartier om precies te zijn.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Reageer