Gratis blauwe stroom...p.m.

Moderators: Michel Uphoff, Jan van de Velde

Gebruikersavatar
Berichten: 43

Gratis blauwe stroom...p.m.

Het is mogelijk om een eeuwige krachtbron te maken zonder schadelijke effecten voor mens en natuur!

Ik weet dat de meesten me nu al meteen voor gek zullen verklaren, maar er zijn zelfs meerdere manieren!

Het is niet zomaar een claim die ik maak, maar ik zal hier ook pressies uitleggen hoe het werkt!

Ik weet namelijk dat ik door 1 project te maken,een hoop nieuwe dingen daar op aansluiten!

Al mijn uitvindingen(ca25) zijn gebaseerd op natuurlijke wetten, zoals zwaartekracht en centrifugaal kracht drijf kracht e.d.!

Een Perpetuum Mobile is iets heel nuttigs, het betekend zoiets als een eeuwig draaiende beweging!

Helaas heeft de wetenschap geen rekening gehouden met een variabel gewicht!

Om het duidelijk te maken moet ik het eerst op een kleine schaal uitleggen!

Stel je staat op een surfplank in 2mtr diep water, en ik gooi 4 betonblokken waar de wielen zouden zitten van een auto op de bodem en trek de plank ca50cm onder water, dan sta je toch met je volle gewicht op de plank(min het drijf vermogen van je onderbenen) dit noem ik mijn "Fake Bodem Systeem!

Letterlijk nep bodem!

Oké nu naar het andere deel het drijvende land!

Het is te vergelijken met een schip of platform(platte vorm) maar denk voor een voorbeeld maar eens aan een betonnen zwembad en draai het bad om en zet het op het water, nu is het gewichtloos ten opzichte van de bodem!

Stel het bad weegt zo´n 1000kg, wanneer het water zakt dan kan men(s) de druk van 1ton gaan gebruiken die dit oplevert!

Bij ondiep water kan het volstaan met pilaren op dieper water moet men(s) mijn fake bodem systeem gebruiken!

De kracht kan door middel van tandwielen worden overgebracht op generatoren die dan door het wegzakken van het water stroom genereren!

Het mooie is dat het bij stijgend water ook werkt, alleen dient men(s) dan de pooling om te draaien

Wellicht denken nu enigen van jullie dat er toch een pauze zit tussen eb en vloed en tussen vloed en eb, een pauze waar het systeem niet werkt en dat is correct!

Maar ook hier is een hele simpele oplossing op, n.l.het gewicht variabel maken door kamers te vloeden tijdens de periode van eb naar vloed!

En voor de helft te lozen bij vloed naar eb en tussen eb en vloed de andere helft!

Het is heel simpel wanneer je kijkt naar hoe diep het schip / zwembad in het water drijft dan maak je een scheiding op dat niveau, m.a.w. tanks die gevloeid kunnen worden wanneer het waterniveau hoger komt!

Doordat de generatoren het tegenhouden (de kracht omzetten in stroom) wordt het platform dus iets omlaag gehouden en dus vullen de tanks zich op de opgaande beweging met water!

Dit heeft als resultaat dat dat drijvende land zwaarder wordt door het gewicht van het water!

Maar omdat het bij vloed het gewicht kan lozen, wordt het land lichter en blijft het stijgen!

Totdat het moment daar is dat eb weer inzet dan sluiten de ventielen!

In de tijd van lozen van vloed naar eb moet ongeveer de helft van het water geloosd worden!

De andere helft is voor eb naar vloed!

Het is ook een beetje te vergelijken met een fietspomp wat op de bodem staat en je armen zijn in dit geval het drukkend gewicht (dat drijft)!

Dit is een project wat werkelijk de wereld kan veranderen want er is een virale-factor aan dit systeem!

Hoe bedoel ik dat?

Het betaalt zichzelf in meervoud, als men(s) dit weer herinvesteert groeit het land en de opbrengst!

Het is een feit dat de natuur altijd voorbeelden heeft op alles!

Hier is dat niet anders, gooi namelijk een honing graat op het water en je ziet een schaal model van b.v. Nederland dat drijft!

Gooi je er nu een steen naast in het water dan boots je in wezen een tsunami na of aardbeving!

Het honing graat blijft gewoon drijven , net als een lelie blad!

Ook de zeskantige vorm leent zich dus uitstekend voor deze clusters van 7 segmenten!

Verkoop 1 segment in het midden en die betaalt voor de bouw van de andere 6!

Dit zal ook niet anders zijn met het energie genererende land!

Doordat het een veiligere omgeving vormt, in de beste klimaten denkbaar mogelijk is de waarde van zo´n stukje grond aanzienlijk!

Niet alleen voor wonen maar ook werk, en recreatie en toerisme industrie zullen hier veel baat bij hebben!

En laat staan de belasting technische voordelen die het levert om op internationale wateren te wonen en werken!

Dit gecombineerd met een solide fundament wat gegarandeerd nooit zal verzakken en een gegarandeerde stroom levering voor het leven is ook aantrekkelijk!

Al dit zijn voordelen die een hoge verkoop prijs garanderen per mtr2!

Meer dan de kosten voor het maken van zo´n vierkante meter!

Dus kan dit klein beginnen en zal dit massief eindigen binnen korte tijd!

Zo kan men(s) dus gewoon heel veel meer stroom maken met een drijvend Nederland voor zichzelf en voor het echte Nederland voor b.v. spoorwegen net! Wat ook weer geld op brengt!

Voor die genegen die denken dat het niet leuk wonen of recreëren kan zijn op beton land, denk nog eens!

Het is namelijk mogelijk dat men(S) het zo maakt dat het net uitziet als een tropisch paradijs!

Compleet met witte stranden waar je kunt duiken en waar je koraaleilanden zult zien groeien en tropische vissen!

Kijk, als je na gaat dat het land misschien 30 meter dik is dan laat je een vlonder schuin naar het water in lopen b.v.5meter diep en na 100 meter weer omhoog tot 1meter onder water niveau!

Daar kunnen dan het beste tralie´s worden monteert die grote vissen zoals haaien e.d. buiten het rif houden!

Dat er leven zal ontstaan is van zelf sprekend , want als je een vlonder in het water ziet drijven dan kun je er van uit gaan dat er vissen onder zwemmen!

En omdat het water niet zo diep is kan de zon tot de bodem door dringen en dus leven voeden!

Natuurlijk zijn er nog veel voordelen die dit land heeft, zo kan het ook op grote schaal waterstof maken en zuurstof!

Tot zover dan dit artikel over schone alternatieven en hoe gratis energie te krijgen!



Voor wie denkt een reden te vinden waarom dit niet zou werken, dan hoor ik het graag!!!

Want ik weet heel zeker dat het en hoe het werkt!

Dit is maar een voorbeeld van een techniek waarop ik talloze uitbreidingen heb ontwikkeld!

Dingen zoals :



* Scheepvaart puur op natuurkracht, kracht van de zee wind en en zon!

* Luchtvaart puur op energie van de zee en aantrekking kracht en licht!(en veel veiliger en goedkoper!)

* Ruimtevaart op zee kracht ik zal later nog een artikel hierover schrijven over hoe pressies!

Verder weet ik ook een manier hoe het mogelijk is om de bliksem op te vangen en te gebruiken!

Ook hier zal ik in toekomstige artikels nog over in detail gaan!

Ik wil dat deze techniek voor iedereen en ieder land toegankelijk wordt en is, ik heb geen en wil geen patent rechten op deze uitvindingen aangevraagd, ik wil dat ieder land het moet kunnen maken , gebruiken en er mee verdienen, maar wil wel hopen dat ik iets van de winst mag hebben!

Voor zover dan dit nogal lange artikel!

Bij voorbaat dank voor het lezen en laat iedereen weten waar dit te vinden!

WorldSaver

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.273

Re: Gratis blauwe stroom...p.m.

Het is te vergelijken met een schip of platform(platte vorm) maar denk voor een voorbeeld maar eens aan een betonnen zwembad en draai het bad om en zet het op het water, nu is het gewichtloos ten opzichte van de bodem!

Stel het bad weegt zo´n 1000kg, wanneer het water zakt dan kan men(s) de druk van 1ton gaan gebruiken die dit oplevert!

Bij ondiep water kan het volstaan met pilaren op dieper water moet men(s) mijn fake bodem systeem gebruiken!

De kracht kan door middel van tandwielen worden overgebracht op generatoren die dan door het wegzakken van het water stroom genereren!

Het mooie is dat het bij stijgend water ook werkt, alleen dient men(s) dan de pooling om te draaien

Wellicht denken nu enigen van jullie dat er toch een pauze zit tussen eb en vloed en tussen vloed en eb, een pauze waar het systeem niet werkt en dat is correct!

Maar ook hier is een hele simpele oplossing op, n.l.het gewicht variabel maken door kamers te vloeden tijdens de periode van eb naar vloed!

En voor de helft te lozen bij vloed naar eb en tussen eb en vloed de andere helft!

Het is heel simpel wanneer je kijkt naar hoe diep het schip / zwembad in het water drijft dan maak je een scheiding op dat niveau, m.a.w. tanks die gevloeid kunnen worden wanneer het waterniveau hoger komt!

Doordat de generatoren het tegenhouden (de kracht omzetten in stroom) wordt het platform dus iets omlaag gehouden en dus vullen de tanks zich op de opgaande beweging met water!
Dit zie ik nog niet helemaal voor me. Zou je daar eens een soort serietje plaatjes van kunnen tekenen, bijvoorbeeld elke twee uur de situatie, van het ene laagwater tot het volgende laagwater?

Zoiets als dit denk ik?
getijdenbak.png
getijdenbak.png (1.57 KiB) 518 keer bekeken
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 10.564

Re: Gratis blauwe stroom...p.m.

Klinkt als een ingewikkelde vorm van getijdenkrachtcentrale
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Berichten: 12.262

Re: Gratis blauwe stroom...p.m.

Dat lijkt me inderdaad ook, en kan soms best rendabel zijn op de juiste locatie.

Maar gratis moet het je sowieso niet noemen, die installaties kosten geld (zowel voor constructie, de ruimte die ze innemen, onderhoud, etc), en dan zul je toch minstens de rente over de aankoopfinanciering moeten opvoeren als kostenpost. In realiteit zijn die kosten zo groot dat getijdencentrales slechts rendabel zijn bij grote stroomsnelheden en -volumina of een groot hoogteverschil tussen eb en vloed.
Victory through technology

Gebruikersavatar
Berichten: 43

Re: Gratis blauwe stroom...p.m.

Ja ik heb al diverse ontwerpen gemaakt, en als ik nu eens wist hoe deze hier te plaatsen dan zou ik het een en ander duidelijker kunnen maken!

Jan, met welk programma heb je het modelletje gemaakt?

Want voor zover ziet het uit dat je in ieder geval hebt begrepen dat een betonnen zwembad op de kop drijft!

Ik wil graag zo,n en andere schema´s plaatsen voor de toelichting!

Ben nu eerst eens naar de winkel, en ben straks weer hier!

Ik wil iedereen bedanken voor de reactie´s!

Wat betreft de opmerkingen die gepost zijn , daar ga ik iedereen nog persoonlijk een antwoord op geven!

Ik zal vanaf vandaag dagelijks hier zijn ingelogd!

Voor zover dan, moet even weg! ;-)

World Saver.

Gebruikersavatar
Berichten: 10.564

Re: Gratis blauwe stroom...p.m.

Wat betreft de opmerkingen die gepost zijn , daar ga ik iedereen nog persoonlijk een antwoord op geven!


Laat je dan de overdaad aan uitroeptekens wel weg? Over het algemeen volstaat een punt aan het eind van een zin.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Gebruikersavatar
Berichten: 43

Re: Gratis blauwe stroom...p.m.

Benm schreef:Dat lijkt me inderdaad ook, en kan soms best rendabel zijn op de juiste locatie.

Maar gratis moet het je sowieso niet noemen, die installaties kosten geld (zowel voor constructie, de ruimte die ze innemen, onderhoud, etc), en dan zul je toch minstens de rente over de aankoopfinanciering moeten opvoeren als kostenpost. In realiteit zijn die kosten zo groot dat getijdencentrales slechts rendabel zijn bij grote stroomsnelheden en -volumina of een groot hoogteverschil tussen eb en vloed.
Ja, je kunt het inderdaad ook zo zien!

Maar er zijn toch nog enkele dingen die je volgens mij nog niet helemaal duidelijk zijn.

Het klopt dat het maken van dit systeem veel geld kost, dat moet ik je geven!

Maar je vergeet wel het volgende:

1 het systeem maakt land, land is iets waarvoor duur betaald wordt, vooral op een goede locatie!

Alleen al de inkomsten die het verhuren / verkopen van het gebouwde (drijvende)land op brengen zullen hoger zijn als de kosten van het bouwen!

Want een beperkte beschikbaarheid heeft apartheids factor ze zullen betalen wat gevraagd wordt!

Als je al na gaat dat ze in Dubai zoveel investeren om eilanden op te trekken vanaf de zee bodem, en dat brengt niet eens alle voordelen van mijn systeem!

Er zijn veel rijke mensen oaarde die maar wat graag goed geld willen neertellen voor een eigen (stuk)eiland, met jachthaven en heli pad!

Daar komt nog bij dat het veiliger is als wat dan ook voor "echt"land, dit omdat het gevaar voor overstromingen nihil is!

En omdat er ook geen invloed is door aardbevingen! (Wanneer het op diep water wordt gebouwd, langst de kust zou het wel iets ruwer worden)

Daar komt nog eens bij dat er B.V. geen belasting of weinig belasting betaald kan worden omdat het land op zee andere wetgeving heeft! (Internationale wateren)

Dus Constructie kosten zijn er , maar kunnen worden betaald door investeerders die willen wonen of werken op het nieuwe stroom makende land!

De ruimte die ze in nemen lijkt me hier niet echt van toepassing, ze creëren ruimte om te wonen waar nu b.v. diepzee is!

Zeker als je het probleem met de stijgende water spiegel erbij betrekt wordt dit in toekomst alleen maar interessanter!

Het land zou niet anders uitzien als b.v. Nederland of Engeland, gewoon met strand.

Alleen zouden er geen getijde verschillen zijn meer dan een paar cm, want het drijft op de zee!

Het getijde verschil wat zichtbaar is wordt kunstmatig gemaakt door het gecontroleerd leeg laten lopen van de tanks tussen vloed en eb en andersom!

Onderhoud, Ook daar ben ik het met je eens maar ook hier heb ik toch nog het een en ander toe te lichten!

Wanneer je het zo zegt denk ik dat je denkt dat tijdens onderhoud geen stroom meer wordt gemaakt, maar daar heb je het mis!

Mijn systeem is ervoor gemaakt om 24/7 stroom te genereren ZONDER PAUZE!

Hoe werkt dit nu pressies?



Goed ik heb een systeem dat uitbreidbaar is, het bestaat namelijk uit 6kantige "module´s", iedere Module bestaat uit 7 6kantige sectors!

Golven hebben verschillende lengte´s, getijde zijn ook golven.

Wanneer dus onderhoud moet worden gedaan wordt een module uitgeschakeld, maar de module´s die er naast zijn aangesloten werken gewoon door!

Zoals ik eerder al schreef lijkt het op een honing raat die op het water drijft!

Velen zullen denken dat het alleen maar daar werkt waar ze golven zien, maar het feit is dat ook op de diepe plaatsen getijde verschillen zijn van meerdere meters, maar door de grote oppervlakte en gebrek aan referentie punt valt het niet op!

"getijden-centrales slechts rendabel zijn bij grote stroomsnelheden en -volumina of een groot hoogteverschil tussen eb en vloed."

Deze stelling kan ik niet helemaal toestemmen, het is namelijk zo dat dit systeem op zich niet afhankelijk is van stroming snelheid van het water!

En het maakt alleen maar gebruik van getijde verschil!

Wel heb ik aan "pods" gedacht die van zulke stromingen onder het land zouden kunnen gebruiken.

Er zijn maar enkele plaatsen op aarde waar het niet zou werken, of door de te koude temperatuur of door gas dat van de bodem op stijgt!

Dus wanneer er sterke getijde stromingen zijn dan is het extra effectief!

Dus als ik al eens helemaal niet kijk naar de gratis stroom die het opwekt, dan is het verkopen van nieuw land al lucratief genoeg!

De opbrengst van de stroom zal dus puur winst zijn en continu!

Los daar van heb ik andere uitvindingen / visioenen die gebruik maken van dit nieuw gewonnen land en de energie die het levert!

Bijvoorbeeld voor vliegtuigen te laten landen , opladen en weer vertrekken op ZWAARTE-KRACHT!

Ja zwaarte kracht, het klinkt misschien gek maar het leven bestaat uit tegenover gestelden!

Wil je de lucht in dan moet de tegenhanger de diepte zijn!

Om het even beknopt toe te lichten, vliegtuigen zijn tegenwoordig groot en zwaar vooral als je kijkt naar de grotere b.v. A380!

Maar ik weet dat het grootste gedeelte gewicht is van de versteviging constructie voor al het gewicht van tonnen kerosine!

Ik voorzie dat het heel anders kan namelijk veel lichter door alternatieve energie toe te passen en de(dure en vervuilende) kerosine te verbannen!

Simpel gezegd he... maar het is in wezen ook heel simpel EN HAALBAAR!

Denk eens aan een zweefvlieger, die wordt aan getrokken door een lier!

Als je nu land hebt dat drijft op b.v. 1km diep water, en je gooit een gewicht met een touw eraan naar beneden, dan heb je al een lier!

Hoe groter de schaal hoe groter het vermogen, en kunnen meerdere vliegtuigen tegelijk gelanceerd worden!

Wel moet een stuk rekbaar touw tussen, iets als een elastiek om de klappen op te vangen!

Het naar boven halen van het gewicht kan op de kracht die de getijden gebeuren! (b.v. met katrollen)

Touw kan worden gemaakt van gevlochten vislijn en dat blijven vlechten tot gewenste kracht is bereikt!(is licht sterk en rot niet)

De vliegtuigen zelf kunnen dan de grote van de A380 hebben, met als grote verschil dat ze van piepschuim zijn gemaakt!

Ik weet het klinkt niet stevig genoeg, en dat is ook zo het moet wel op diverse plaatsen versterkt / verstevigd worden door o.a. kevlar en koolstof vezel en dergelijke!

Er is heel veel licht boven de wolken dus het ligt voor de hand om het gehele vliegtuig met zonnepanelen te bedekken, en elektro-motoren te gebruiken voor de aandrijving! ( de lucht in gaan ze door de aantrekking kracht van moeder aarde!)

Het is ook heel goed denkbaar dat zo´n vliegtuig meerdere tussen landingen maakt op zo´n drijvende vliegvelden!

Om weer hoogte te winnen, om goederen om te laden eventueel op te laden op(de gratis) zee stroom!

Passagiers laten overstappen op b.v. de elektrisch aangedreven schepen of tax-free inkopen laten doen!

Ook al het aspect veiligheid is hier heel hoog te noteren, piepschuim drijft en is dus bij een (nood)landing op zee meteen een vlot voor overlevenden!

En het zijn geen "vliegende bommen" vooral in dit terrorisme tijdperk!

Ze sparen niet alleen de enorme kosten van de brandstof, maar besparen ook het milieu!

En dan komt het mooiste, de productie kosten van zo´n dergelijk vliegtuig zal niet meer zijn als een normaal vervuilende A380 zelfs veel minder!

Al met al reden genoeg om hier eens in te verdiepen, want zo worden vluchten ook betaalbaar voor iedereen!

Nog een kort stukje over de aandrijving, men zal nu wel denken op hogere luchtlagen kun je geen propellers gebruiken, maar met een aanpassing wel!

Het is namelijk zo dat propellers goed werken waar de lucht "dik" is, maar hoe hoger je komt des de minder effectief werkt een prop!

Er zijn manieren om de hoek te verstellen , dit wordt al lang toegepast!

Maar ik denk dat ik een oplossing heb gevonden hoe men(s) meerdere propellers achterelkaar kan zetten!

Iedere propeller moet dan anders om draaien als de voorliggende, dus prop 1 rechts om erachter prop2 links om daarachter prop3 weer rechts om!

Dit met een steeds toenemende graden hoek, dit kan den wel met b.v.7 prop´s achterelkaar!

De tips van de propeller-bladen moeten iets naar binnen gebogen worden om zo een wind tunnel te vormen!

Doordat de propellers in tegenover gestelde richting lopen krijg je een constante luchtstroom waardoor maximaal vermogen kan worden gemaakt!

Iedere propeller zuigt als het ware de lucht voor die vorige weg en die daarachter doet het zelfde!

Zou je nu alleen de laatste propeller laten lopen dan zou die met die graden hoek alleen maar de lucht "kloppen" en geen stuwkracht meer leveren!

Dan heb je nog de schepen die ook op natuurlijke energie kunnen(zullen) varen door gebruik te maken van wind (egaal of het tegen of zijwind is)!

En ook gecombineerd licht als aandrijving gebruiken!

Maar hierover een ander keer meer!

Ik hoop dat dit in ieder geval al iets meer duidelijk heeft gemaakt, en dat je nu snapt dat het werkelijk wel gratis stroom is!

Want egaal wat men(S) ook zou willen maken materiaal kosten kom je niet omheen egaal hoe groot of klein!

Maar wat betreft mijn systeem , als het compleet is dan is er continu overcapaciteit aan stroom, voor vele toekomstige generatie´s!

Fabrieken op dit land kunnen stroom afnemers zijn , huishoudens of zelfs waterstof kan er mee worden gemaakt voor toekomstige auto´s!

Waterstof zou ook niet eens meer nodig zijn om naar de ruimte te komen, maar daar heb ik het in een ander artikel nog wel eens over!

Voor nu is het wel even genoeg geweest, bedankt voor jullie reactie´s!

Laat de feedback maar komen, zal proberen iedere vraag te beantwoorden die er wordt gesteld!

Kan mij iemand uitleggen hoe ik illustratie´s hier kan plaatsen?

Bij voorbaat dank!

World Saver.

Gebruikersavatar
Berichten: 43

Re: Gratis blauwe stroom...p.m.

Laat je dan de overdaad aan uitroeptekens wel weg? Over het algemeen volstaat een punt aan het eind van een zin.
Ik zal er proberen rekening mee te houden in het vervolg.

Verder nog vragen of opmerkingen?

Laat het dan gerust weten, de uitroeptekens zet ik er bijna uit automatisme in sorry. :-(

World Saver.

Gebruikersavatar
Berichten: 10.564

Re: Gratis blauwe stroom...p.m.

Ik heb verder maar 1 opmerking, en begrijp me goed, die is positief bedoeld. Je hebt een grote fantasie en wordt niet geremd door materiaalkundige en bedrijfseconomische kennis. Dat leidt tot ideeën die zeer mooi klinken. Helaas zijn die ideeën praktisch niet uitvoerbaar, en zeker niet op de schaal die jij voorziet.

Een voorbeeld: Een zweefvliegtuig van het formaat A380, gemaakt van piepschuim dat je op bepaalde plaatsen verstevigt kan niet. Een zweefvliegtuig zweeft omdat het zeer licht is, 1 persoon (of hooguit 2) vervoert en een in verhouding enorm vleugeloppervlak heeft. Op de schaal van een A380 (800 personen) kom ik dan aan vleugels van enkele honderden meters, misschien wel kilometers breed. Al die honderden meters zijn maar aan 1 kant bevestigd, de rest bungelt er maar een beetje aan. Dat stelt nogal wat eisen aan de constructie en aan het materiaal, eisen die je niet kunt halen met welk materiaal dan ook.

Het feit dat piepschuim drijft is overigens niet echt relevant voor de veiligheid, als je ziet wat er overblijft van vliegtuigen die geprobeerd hebben op water te landen.

Een ander voorbeeld: Je noemde de kunstmatige eilanden voor de kust van Dubai. Als je ziet hoeveel geld het kost en wat voor technische uitdaging het is om die te maken (terwijl het eigenlijk maar kleine prutseilandjes zijn) dan kun je je misschien voorstellen dat eilanden op een nog grotere schaal helemaal een gigantische investering vormen. Zo duur dat ik betwijfel of er wereldwijd genoeg kapitaal voorhanden is om zoiets voor elkaar te kunnen krijgen. Bedenk goed dat die eilanden bij Dubai zijn weggelegd voor een handjevol van de allerrijksten.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Gebruikersavatar
Berichten: 43

Re: Gratis blauwe stroom...p.m.

Marko schreef:Ik heb verder maar 1 opmerking, en begrijp me goed, die is positief bedoeld. Je hebt een grote fantasie en wordt niet geremd door materiaalkundige en bedrijfseconomische kennis. Dat leidt tot ideeën die zeer mooi klinken. Helaas zijn die ideeën praktisch niet uitvoerbaar, en zeker niet op de schaal die jij voorziet.

Een voorbeeld: Een zweefvliegtuig van het formaat A380, gemaakt van piepschuim dat je op bepaalde plaatsen verstevigt kan niet. Een zweefvliegtuig zweeft omdat het zeer licht is, 1 persoon (of hooguit 2) vervoert en een in verhouding enorm vleugeloppervlak heeft. Op de schaal van een A380 (800 personen) kom ik dan aan vleugels van enkele honderden meters, misschien wel kilometers breed. Al die honderden meters zijn maar aan 1 kant bevestigd, de rest bungelt er maar een beetje aan. Dat stelt nogal wat eisen aan de constructie en aan het materiaal, eisen die je niet kunt halen met welk materiaal dan ook.

Het feit dat piepschuim drijft is overigens niet echt relevant voor de veiligheid, als je ziet wat er overblijft van vliegtuigen die geprobeerd hebben op water te landen.

Een ander voorbeeld: Je noemde de kunstmatige eilanden voor de kust van Dubai. Als je ziet hoeveel geld het kost en wat voor technische uitdaging het is om die te maken (terwijl het eigenlijk maar kleine prutseilandjes zijn) dan kun je je misschien voorstellen dat eilanden op een nog grotere schaal helemaal een gigantische investering vormen. Zo duur dat ik betwijfel of er wereldwijd genoeg kapitaal voorhanden is om zoiets voor elkaar te kunnen krijgen. Bedenk goed dat die eilanden bij Dubai zijn weggelegd voor een handjevol van de allerrijksten.
Marko schreef:Ik heb verder maar 1 opmerking, en begrijp me goed, die is positief bedoeld. Je hebt een grote fantasie en wordt niet geremd door materiaalkundige en bedrijfseconomische kennis. Dat leidt tot ideeën die zeer mooi klinken. Helaas zijn die ideeën praktisch niet uitvoerbaar, en zeker niet op de schaal die jij voorziet.

Een voorbeeld: Een zweefvliegtuig van het formaat A380, gemaakt van piepschuim dat je op bepaalde plaatsen verstevigt kan niet. Een zweefvliegtuig zweeft omdat het zeer licht is, 1 persoon (of hooguit 2) vervoert en een in verhouding enorm vleugeloppervlak heeft. Op de schaal van een A380 (800 personen) kom ik dan aan vleugels van enkele honderden meters, misschien wel kilometers breed. Al die honderden meters zijn maar aan 1 kant bevestigd, de rest bungelt er maar een beetje aan. Dat stelt nogal wat eisen aan de constructie en aan het materiaal, eisen die je niet kunt halen met welk materiaal dan ook.

Het feit dat piepschuim drijft is overigens niet echt relevant voor de veiligheid, als je ziet wat er overblijft van vliegtuigen die geprobeerd hebben op water te landen.

Een ander voorbeeld: Je noemde de kunstmatige eilanden voor de kust van Dubai. Als je ziet hoeveel geld het kost en wat voor technische uitdaging het is om die te maken (terwijl het eigenlijk maar kleine prutseilandjes zijn) dan kun je je misschien voorstellen dat eilanden op een nog grotere schaal helemaal een gigantische investering vormen. Zo duur dat ik betwijfel of er wereldwijd genoeg kapitaal voorhanden is om zoiets voor elkaar te kunnen krijgen. Bedenk goed dat die eilanden bij Dubai zijn weggelegd voor een handjevol van de allerrijksten.
Bedankt voor je reactie/kritiek ik wil daar graag het een en ander over zeggen.

Ik weet het is allemaal gigantisch groot en wat dat betreft weet ik ook zeker dat het niet makkelijk is!

Ik heb ook degelijk wel oplossingen op het logistieke gebeuren, want het fabriceren van een dergelijk systeem kan in geringe schaal gestart worden.

De TU Delft heeft met name al een dergelijk concept ontwikkelt, maar ze moeten daar de stroom nog van buitenaf invoeren!

Dus interesse is er, dus ligt het voor de hand om dus ook te gaan voor ontwikkeling van dit soort systeem.

Ik heb een aantal mogelijkheden geïllustreerd hoe dit systeem kan werken.

Het fabriceren van dit soort platforms is aan land te maken in droog doks en de verankeringen kunnen er boven op mee gevoerd worden!

Het is ook mogelijk om de "fake bodem" te plaatsen door er lucht uit te laten lopen en er boeien aan vast te maken om het naar de locatie te verplaatsen.

Het maken van mijn soort eilanden is beslist goedkoper als het maken van eilanden zoals Dubai dit nu heeft gedaan.

Want het kan zowel in het binnenland geproduceerd worden als ook aan de kust en vervoer naar de plek kan al met 1 a 2 sleep-booten!

Rome was ook niet in een dag gebouwd!

Productie kosten zullen mee vallen,en iedereen die daar in Dubai heeft geïnvesteerd zal straks liever op het land van mij wonen als daar op het onveilige land.

Wellicht tegen zeer concurrerende prijzen!

Ik heb de gave en tegelijk ook vloek om de oplossingen te zien en kan op het detail ingaan.

Als ik iets zie wat ik niet snap, krijg ik het antwoord te zien.

Ik zie bewegende beelden die nu niet bestaan, maar wel werken want anders waren het geen bewegende beelden!

Het is al vaak voorgekomen dat ik dingen van tevoren heb opgeschreven (detailleert beschreven) die vaak jaren later uit komen.

Volgens mij is het best mogelijk met beton (wellicht deels gemaakt van zeebodem) zo´n drijvende platforms te maken!

Dit constateer ik niet alleen uit de beelden , maar ook op het feit dat beton steeds duurzaam is en relatief goedkoop en milieu vriendelijk is.

Er zijn nu nog romeinse aquaducten die gemaakt zijn van beton en werken nu nog, en voor zover ik weet wordt het zelfs beter (dichter) met de tijd!

Goed dat met die vliegtuigen dan, breder dan een A380 kun je gewoon niet maken want het is gewoon niet meer mogelijk om dan normaal te landen!

Het moet ook niet meteen 800 personen mee nemen, maar als je een piepschuim duplicaat maakt met natuurlijk verstevigde vleugels en onderkant, dan kun je er toch van uit gaan dat het veel meer als 2 personen zou laten glijden/ vliegen, of niet?

Niet de schaal per inzittende vermenigvuldigen en dan op schaal van de A380, want dat is volgens mij waar je op kilometers spanwijdte uit komt.

Die schaal/spanwijdte die draagt al een zwaar vliegtuig!

Want zover ik weet verbrand een A380 ca 23.000+ liter kerosine in een uur vliegen dat gewicht moet dus ook nog mee vliegen.

Dus naar de andere kant van de wereld te vliegen 20+uur dat is dus ca 460.000 liter in een 20 uur durende vlucht!

Waarom kan dan een veel zwaarder toestel met zo´n kleine spanwijdte al dit gewicht dragen plus de inzittenden en inrichting?

Vergeet niet dat mijn concept ook een gemotoriseerde aandrijving heeft.

De A380 met z´n vorm is berekend op zware straal motoren waardoor genoeg voorwaartse / opwaartse energie wordt opgewekt.

Het lijkt me zo dat de vleugels iets verder naar voren zouden moeten voor het zweef model om er meer een werver van te maken.

Het verbaast me dat het volgens je berekeningen zo´n brede vleugels nodig zouden moeten zijn!

Mijn theorie is in wezen heel simpel, een zwaar vliegtuig valt uit de lucht en een veel lichter vliegtuig komt minder hard aan.

Waardoor de crash zachter wordt!

Een stalen/aluminium vliegtuig zal harder op het water knallen als een licht gewicht vlieger dus denk ik dat er toch wel voordelen aan het veiligheidsaspect zitten, vooral ook dat er geen brandstof in het water zit!

Het is ook maar voor de duidelijkheid er zijn vele materialen die voor versteviging gebruikt kunnen worden.

Wanneer ik nu zou beschrijven om metalen vleugels te maken van 30ton (leeg gewicht) per stuk en ze dan nog te vullen met brandstof en er ook nog eens zoveel mensen en goederen mee zou kunnen laten vliegen, DIT WERKT NU , dan moet ik me toch eens even bij m´n hoofd krabben!

Is het niet mogelijk om veel lichtere vleugels te maken die 800 mensen zouden kunnen dragen binnen de afmeting van 88mtr?

Let wel zonder het gewicht van 460.000 kg brandstof!

Volgens mij moet dat kunnen wanneer de zelfde vorm door de lucht heen snijdt geeft dat toch even veel opwaartse kracht of niet soms?

Waar ligt het echte probleem met het gebruik van (hard)piepschuim?

Ik kan me inderdaad voorstellen dat vleugels van de spanwijdte die je beschrijft nodig te hebben niet te maken zijn met materiaal die dat ondersteunen zou.

Maar de schaal 1/1 van de A380 moet toch zeker te maken zijn in lichtgewicht, Tenminste naar mijn mening.

Voor zover dan deze Weer nogal lang geworden reactie.

Met vriendelijke groeten van World Saver.

The Secret To Happiness Is Having Dreams,

The Key To Success Is Making Your Dreams Come True!

Berichten: 12.262

Re: Gratis blauwe stroom...p.m.

Heel even over het vliegtuig:
Maar de schaal 1/1 van de A380 moet toch zeker te maken zijn in lichtgewicht, Tenminste naar mijn mening.
Ik vermoed dat dat goed mogelijk is. Een groot passagiersvliegtuig (737, A320 oid, incl passagiers en lading, excl brandstof) heeft een glijgetal van pakweg 12, tegen pakweg 30 voor een zweefvliegtuig - daar zit dus geen onzettend grote factor tussen. Zou je alles eruit en eraf strippen dat met de aandrijving van doen heeft dan zou het best een eind zweven.

Maar nut zou het toch niet hebben, misschien zou je het op schiphol aan een lier kunnen optrekken zodanig dat het nog net in eindhoven weer kan landen. Overigens zou dat ook wel weer aanpassingen vergen aan de constructie, anders trek je dat vliegtuig in stukken bij de start.
Victory through technology

Gebruikersavatar
Berichten: 43

Re: Gratis blauwe stroom...p.m.

Jan van de Velde schreef:Dit zie ik nog niet helemaal voor me. Zou je daar eens een soort serietje plaatjes van kunnen tekenen, bijvoorbeeld elke twee uur de situatie, van het ene laagwater tot het volgende laagwater?

Zoiets als dit denk ik?

[attachment=1907:getijdenbak.png]
Beste jan, sorry Ik ben niet zo´n kei in computeren en het heeft even de tijd nodig om te wennen hoe dit alles werkt!

Volgens mij kan ik nu wel de illustratie´s plaatsen die ik heb gemaakt.

Had ze eerst in BMP formaat en kon ze dus niet uploaden, nu heb ik er gif´s van gemaakt en hoop dat het nu wel werkt!

Ze zijn als plaatjes toegevoegd, maar zie ze niet in het voorbeeld.

Ik hoop dat ze wel gezien kunnen worden en dat ze het systeem duidelijk maken.

Voor de duidelijkheid dit illustreert alleen maar hoe de tanks zich vullen, en leeglopen zonder pompen!

Niet hoe dat de kracht wordt overgebracht! (Dat zou te ingewikkeld uitzien)

De 2pijlen boven leggen uit dat de generatoren (tegen)werken / weerstand leveren.

De rest zal zich van zelf uitwijzen, als niet laat dan maar horen wat niet duidelijk is!

Met de beste groeten.

World Saver.
Bijlagen
9_Nu_begint_vloed_weer_en_vullen_zich_de_tanks_weer_automatisch_.GIF
9_Nu_begint_vloed_weer_en_vullen_zich_de_tanks_weer_automatisch_.GIF (1.82 KiB) 511 keer bekeken
8_Nu_begint_vloed_weer_.GIF
8_Nu_begint_vloed_weer_.GIF (1.83 KiB) 506 keer bekeken
7_bij_eb__en_loopt_het_laatste_water_weg_uit_de_tanks___generatoren_werken_nu_op_het_gewichts_verlies_van_het_opgeslagen_water_.GIF
7_bij_eb__en_loopt_het_laatste_water_weg_uit_de_tanks___generatoren_werken_nu_op_het_gewichts_verlies_van_het_opgeslagen_water_.GIF (1.8 KiB) 511 keer bekeken
6_nu_begint_eb_weer_en_zakt_het_waterpijl__generatoren_werken_nu_op_het_gewicht_.GIF
6_nu_begint_eb_weer_en_zakt_het_waterpijl__generatoren_werken_nu_op_het_gewicht_.GIF (1.83 KiB) 511 keer bekeken
5_Bij_hoogste_vloed___door_het_water_laten_leeglopen_worden_de_generatoren_toch_nog_bezig_gehouden_.GIF
5_Bij_hoogste_vloed___door_het_water_laten_leeglopen_worden_de_generatoren_toch_nog_bezig_gehouden_.GIF (1.82 KiB) 514 keer bekeken
4_Bij_hoogste_vloed__met_uitgewerkte_belasting_van_generatoren_.GIF
4_Bij_hoogste_vloed__met_uitgewerkte_belasting_van_generatoren_.GIF (1.84 KiB) 511 keer bekeken
3_Bij_hoogste_vloed__met_belasting_van_generatoren_.GIF
3_Bij_hoogste_vloed__met_belasting_van_generatoren_.GIF (1.72 KiB) 511 keer bekeken
2_Bij_vloed_met_belasting_van_generatoren_.GIF
2_Bij_vloed_met_belasting_van_generatoren_.GIF (1.79 KiB) 512 keer bekeken
1_onbelast.GIF
1_onbelast.GIF (1.86 KiB) 518 keer bekeken
00_onbelast.GIF
00_onbelast.GIF (1.77 KiB) 511 keer bekeken

Gebruikersavatar
Berichten: 43

Re: Gratis blauwe stroom...p.m.

Benm schreef:Heel even over het vliegtuig:

Ik vermoed dat dat goed mogelijk is. Een groot passagiersvliegtuig (737, A320 oid, incl passagiers en lading, excl brandstof) heeft een glijgetal van pakweg 12, tegen pakweg 30 voor een zweefvliegtuig - daar zit dus geen onzettend grote factor tussen. Zou je alles eruit en eraf strippen dat met de aandrijving van doen heeft dan zou het best een eind zweven.

Maar nut zou het toch niet hebben, misschien zou je het op schiphol aan een lier kunnen optrekken zodanig dat het nog net in eindhoven weer kan landen. Overigens zou dat ook wel weer aanpassingen vergen aan de constructie, anders trek je dat vliegtuig in stukken bij de start.
Bedankt voor de reactie, het is inderdaad zo dat ik niet zo op de hoogte ben van "glijgetallen" ik neem aan dat je er veel meer verstand van hebt als ik.( ik stel me hierbij voor dat het een graden hoek weergeeft zonder aandrijving?)

Het is ook zeker waar dat zo´n vliegtuig ervoor moet worden gemaakt om te kunnen worden getrokken door een lier!

Maar zou dit dan een onontkoombaar probleem geven met de tegenwoordige techniek?

Wat volgens mij wel nog enige uitleg benodigd is het feit dat de vliegtuigen gewoon kunnen vertrekken zoals alle andere vliegtuigen opstijgen!

Dit omdat er ook elektro motoren met propellers gebruikt kunnen worden om op stroom (van daglicht, en stroom van de zee) gewoon de lucht in te komen.

Het is dus een combinatie van een zweef vlieger met propellers.

Want daglicht is er iedere dag, zodoende laadt het vliegtuig zichzelf en kunnen zelfs de propellers als dynamo´s werken wanneer er wind op staat!

Ik weet het klinkt heel erg "fantastisch" maar ik weet zeker waar een wil is is ook een weg!

Natuurlijk zijn er hindernissen die overkomen moeten worden, maar volgens mij is het dat meer dan de moeite waard!

Natuurlijk zou het gebruiken van de "jet-stream" ook een behoorlijke afstand brengen!

(ik weet die wordt nu ook al gebruikt)

Soms liggen de oplossingen gewoon voor de hand. :D

Met vriendelijke groeten,

World Saver.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.450

Re: Gratis blauwe stroom...p.m.

Je wilt dus 800 mensen onhoog krijgen in een piepschuimen a380. De verbrandingsmotoren en de brandstof (niet 460 ton zoals jij gokt maar ongeveer de helft) vervang je door propellers, elektromotoren en als energiebron zonnecollectoren.

Denk je niet dat je hier zoveel zonnecollectoren voor nodig hebt dat dit een enorme massa met zich mee brengt?

Je wilt hoog genoeg vliegen om van jet-streams gebruikt te kunnen maken. Krijgen al jouw passagiers zuurstofmaskers op of denk je dat je piepschuimen cabine sterk genoeg is om als drukcabine te fungeren?

Gebruikersavatar
Berichten: 43

Re: Gratis blauwe stroom...p.m.

shimmy schreef:Je wilt dus 800 mensen onhoog krijgen in een piepschuimen a380. De verbrandingsmotoren en de brandstof (niet 460 ton zoals jij gokt maar ongeveer de helft) vervang je door propellers, elektromotoren en als energiebron zonnecollectoren.

Denk je niet dat je hier zoveel zonnecollectoren voor nodig hebt dat dit een enorme massa met zich mee brengt?

Je wilt hoog genoeg vliegen om van jet-streams gebruikt te kunnen maken. Krijgen al jouw passagiers zuurstofmaskers op of denk je dat je piepschuimen cabine sterk genoeg is om als drukcabine te fungeren?
Beste shimmy, Het gewicht van de brandstof heb ik geschat naar aanleiding van een interview met een piloot dat te zien was op Discovery Channel!

Ik ben ook niet zo naïef te denken dat dit zo maar zal lukken om met een gewoon piepschuim model van de A380 te vliegen tot hoogtes waar zuurstof maskers nodig zijn, dit zou niet echt prettig reizen!

Ik denk alleen even aan vormen van energie die er wellicht mee kunnen worden gecombineerd!

Je hebt gelijk dat de druk daarboven een probleem vormt voor een piepschuim vliegtuig!(tenminste voor de inzittenden)

Maar het is mij ook bekend dat een ronde vorm best veel druk kan verdragen, en ik denk dat er absoluut alternatieven zijn die het wel stevig genoeg en druk bestendig zouden kunnen maken.

En ja het is natuurlijk ook zwaar om zoveel zonnecollector´s op een piepschuim vliegtuig te plakken, maar volgens mij kunnen die ook als stevigheid dienen!

Dus zowel voor structurele sterkte als ook voor de opwekking van stroom!

Zonne-panelen worden steeds sterker en lichter, en ook flexibeler!

Piepschuim heeft bijvoorbeeld ook het voordeel dat het temperaturen isoleert van elkaar.

Ik bedoel hiermee te zeggen dat het binnen lekker warm kan zijn terwijl het buiten vriest!

Ook dient men(s) inderdaad rekening te houden met het plaatsen van de accu´s!(gewicht)

Ik weet dat dit allemaal aan hoort als lariekoek maar de techniek staat niet stil, en wat nu nog onmogelijk lijkt zal straks een peulenschilletje zijn!

Wanneer iedereen de hoofden bij elkaar steekt en de problemen probeert op te lossen die opkomen duiken, dan weet ik heel zeker dat er heel wat "fantastische" dingen gaan komen!

Tot zover dan deze reactie.

De olie is bijna op, het wordt tijd voor actie!

Beste wensen van World Saver. :D

Reageer