Programma formules wiskunde

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 155

Programma formules wiskunde

Dag :P

Ik ben net begonnen met het doorlezen van hetgene ik deze week tijdens de les wiskunde heb opgeschreven,

en een groot deel van wat die prof heeft gezegd/geschreven staat niet in de cursus. Nu is dit opgeschreven stuk wel

een grote warboel, en liefst zou ik dit uitgetypt krijgen. Het probleem met wiskunde, is dat het heeel veel formules

en vreemde tekens zijn, die mijn Word niet kent, dus heb ik de vraag of jullie misschien een goed programma weten

om wiskunde in te typen, waar je dus toegang hebt tot veel tekens (vectoren, verzamelingen,...)?

dankuwel :D

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: Programma formules wiskunde

Het is wellicht wat viezig om word te gebruiken, maar Microsofts equation editor in Word kent een hele hoop toch? Heb je daar al gekeken? Ga naar invoegen dan object en dan Microsoft Equation Editor 3.0 of Microsoft vergelijking 3.0 als je de Nederlandse variant hebt.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Berichten: 8.614

Re: Programma formules wiskunde

En anders is er uiteraard LaTeX...
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Berichten: 4.246

Re: Programma formules wiskunde

En mathtype.
Quitters never win and winners never quit.

Berichten: 202

Re: Programma formules wiskunde

en maple:)

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Programma formules wiskunde

en maple:)
Nou nee. Dat is niet bedoeld om wiskunde overzichtelijk te presenteren aan een lezer.
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: Programma formules wiskunde

Nou nee. Dat is niet bedoeld om wiskunde overzichtelijk te presenteren aan een lezer.


Nee dat is het ZEKER niet. :D
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Programma formules wiskunde

OpenOffice kan het ook en is vind ik mits wat oefening handiger dan Word. Wel zijn er nog steeds dingen die niet gaan met OpenOffice.

Echter is Latex wel een aanrader. Ik gebruik dit systeem nu 1,5 jaar en ben er heel tevreden van.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 829

Re: Programma formules wiskunde

Microsoft Equation Editor mag dan wel de formules ordelijk weergeven (wat een vereiste is), ik vind dat het vrij onhandig is. Toegegeven na een tijdje leer je ook enkele sneltoetsen, maar zelfs dan nog zit je nog voortdurend te knoeien. LaTeX is het volgens mij het beste, maar je moet het eerst leren kennen.
"Als je niet leeft zoals je denkt, zul je snel gaan denken zoals je leeft."

--Vladimir Lenin-- (Владимир Ильич Ульянов)

Gebruikersavatar
Berichten: 33

Re: Programma formules wiskunde

en maple:)
Die gebruiken wij in KaHo sint lieven

heel handig, want die kent bijna elke wiskundige formule, en moet je dus niets uit je hoofd leren als je dat programma mag gebruiken ^^

Gebruikersavatar
Berichten: 829

Re: Programma formules wiskunde

inderdaad, maple is schitterend.

En bovendien is de simbolische integraal methode echt wel een stap voorwaarts in het programmeren.

ik weet dat dit een beetje off-topic is maar weet er soms iemand de broncode van een simbolisch integraal alogaritme. Ik ben er namelijk al heel lang naar op zoek. Heel SourceForge en Codeproject doorzocht, maar tot nu toe geen resultaat. Hanoewel ik geloof dat MapleSoft en HP (die in de HP-40-GS een dergelijke systeem heeft) die code niet onmiddelijk zullen prijsgeven. :D
"Als je niet leeft zoals je denkt, zul je snel gaan denken zoals je leeft."

--Vladimir Lenin-- (Владимир Ильич Ульянов)

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Programma formules wiskunde

Hanoewel ik geloof dat MapleSoft en HP (die in de HP-40-GS een dergelijke systeem heeft) die code niet onmiddelijk zullen prijsgeven. :D
Dat weet ik wel zeker.
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Programma formules wiskunde

maxima algebra kan dat ook (minder goed dan maple) maar het loont zeker de moeite om daar eens naar te kijken.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Reageer