Welkom Gast
Om gebruik te maken van de volledige functionaliteit van Wetenschapsforum moet je ingelogd zijn.
Na registratie kan je reageren, zelf nieuwe onderwerpen starten, op de hoogte blijven van reacties, en deze balk verdwijnt. Lees hier meer.
Voor mensen die nog onbekend zijn met internetfora hebben we deze uitleg.
( Inloggen | Registreer gratis )

3 Pagina's V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Rammstein extreem-rechts?
Is Rammstein extreem-rechts?
Nee, waar haal je dat vandaan? [ 32 ] ** [60.38%]
Nee, extreem-links zelfs :) [ 9 ] ** [16.98%]
Nee, een beetje maar welke groep is dat niet [ 6 ] ** [11.32%]
JA [ 5 ] ** [9.43%]
Ja, maar niet extreem [ 1 ] ** [1.89%]
Totaal aantal stemmen: 53
Gasten mogen niet stemmen 
aaargh
plaatsen 16 May 2005, 15:54
Bericht #1
Minicursusauteur

Ik ben een fan van Rammstein, ik heb letterlijk al hun liedjes. Maar nu heeft en leraar mij gezegd dat Rammstein extreem-rechts is. Ik had daar nog niets van gehoord omdat ik me niet bijster interreseerde voor hun achtergrond. Heeft iemand hier en bron voor?
Go to the top of the page

+Quote Post
StevenNr1
plaatsen 16 May 2005, 16:38
Bericht #2
Gebruiker

Pff, volgens mij is daar niet veel van aan.

+Quote Post
Diesel Power
plaatsen 16 May 2005, 20:25
Bericht #3
Gebruiker

(StevenNr1)
Pff, volgens mij is daar niet veel van aan.

ik heb ook nog niet uit hun teksten kunnen opmaken dat ze extreem rechts zijn ofzo icon_confused.gif

--------------------
Weet wat je zegt... Maar zeg niet alles wat je weet

+Quote Post
StevenNr1
plaatsen 16 May 2005, 20:58
Bericht #4
Gebruiker

Van http://www.rammsteinniccage.com/band_info/faa.html:

What are Rammstein's political views?

The members of Rammstein are not and have never been nazis. They even made a song, called Links 234 (Left 234), that states that 'their heart beats on the left side' not on the right side (nazi's are on the right side of the political spectrum).

Interessant interview: http://www.nyrock.com/interviews/rammstein_int.htm

Van http://herzeleid.com/en/faq/band:

Unfortunately, considering the band's staunch approach, and their reliance on both German language and heritage to inspire their music, the haunting images of their nation's war-like past have followed Rammstein around virtually from day one. Even the German media has set out to uncover the true meanings behind some of Rammstein's more controversial and mysterious songs- with no evidence what-so-ever of oft-rumored Nazi-leanings ever even showing up. The band's members themselves are as confounded as anyone as to where these obviously false allegations first started. Some believe it may have to do with the cover art of their 1995 debut disc, Herzeleid, where the six shirtless, well-toned band members come across as poster boys for some new "master race." [ http://www.rammsteinsite.com/discography/a...s/herzeleid.jpg ] Other group members insist it's just the German media doing their best to cause trouble.

"It has been so silly," Flake explained. "That was just a photo of us- not some political statement! The German media sometimes gets carried away with such things. There was even one critic who said that the way Till rolls his 'r's' when he sings is supposed to mimic the way that Hitler used to speak! How silly can they get. We've never written a political song in our life, and we probably never will. It's just reverse discrimination because we are German. Kraftwerk had the same thing happen to them twenty years ago. If we were Spanish or Dutch, there would be no problem."

+Quote Post
The Don
plaatsen 17 May 2005, 15:35
Bericht #5
VIP

(aaargh)
Ik ben een fan van Rammstein, ik heb letterlijk al hun liedjes. Maar nu heeft en leraar mij gezegd dat Rammstein extreem-rechts is. Ik had daar nog niets van gehoord omdat ik me niet bijster interreseerde voor hun achtergrond. Heeft iemand hier en bron voor?

Een schoolvoorbeeld van een slechte leraar, vraag hem maar eens hoe hij op dat idee komt...

--------------------
Filosofie is een spel, de wetenschap is de scheidsrechter.

+Quote Post
Diesel Power
plaatsen 17 May 2005, 17:32
Bericht #6
Gebruiker

(The Don)
Een schoolvoorbeeld van een slechte leraar, vraag hem maar eens hoe hij op dat idee komt...

Bij ons op school word er zelfs rammstein gedraaid door een duitse lerares icon_lol.gif

--------------------
Weet wat je zegt... Maar zeg niet alles wat je weet

+Quote Post
Mrtn
plaatsen 17 May 2005, 19:10
Bericht #7
Main Moderator

(aaargh)
Maar nu heeft en leraar mij gezegd dat Rammstein extreem-rechts is.
Klinkt als een slecht geinformeerde leraar en een zoveelste persoon die een vooroordeel klaar heeft. Kan hij het onderbouwen?

Vroeger maakten mensen van KISS (de band) Knights In Satan's Service.. terwijl dat ook wel mee blijkt te vallen geloof ik (we zijn er allemaal nog toch?) :wink:

--------------------
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.
-Calvin-

+Quote Post
richel_richel
plaatsen 18 May 2005, 00:06
Bericht #8
Ervaren gebruiker

wederom een duitse leraar die er geinteresseerd in is. had een paar liedjes gehoord en vond het wel aardig klinken en hij is gek op die taal.
ach. de zang heeft van die leuke rollende r-etjes. en dat komt nogal agressief ofzo over. zonde. muziek is goed te doen. en ze hebben geen extreme politieke opvatting voor zover ik weet.
en zelfs al zou.
kijk eens naar die duizenden lonsdale jongeren.
al zou rammstein extreem rechts zijn zouden ze het idd niet uiten.
en dat doen veel mensen wel. en dat is zonde.

--------------------
Vanaf hier is alles wat het lijkt.

+Quote Post
aaargh
plaatsen 18 May 2005, 13:46
Bericht #9
Minicursusauteur

(The Don)
(aaargh)

Het is de beste leraar die we hebben, hij weet zijn lessen altijd leuk te houden, komt met films enzovoort, we filosoferen soms eens, hij heeft msn. Dat allemaal voor een leraar latijn van in de 60?

Toen ik hem zei dat ik naar rammstein luisterde zei hij voor de grap is fascistje, dit was helemaal niet als scheldwoord gebruikt, mijn punten zijn er niet door gezakt of zo...

+Quote Post
Lala
plaatsen 18 May 2005, 16:09
Bericht #10
VIP

nou, dan ken je ook wel: we all live in america.

uit dan nummer (en de clip) blijkt een antipathie jegens de Verenigde Staten, een land dat tamelijk rechts te noemen is, echter NIET extreem rechts. Zulke uitingen duiden op linkse sympathien...en ik vond de clip wel fijn ironisch...al was het niet echt subtiel te noemen.

--------------------
<i>Appareo decet nihil munditia?</i>

+Quote Post
StevenNr1
plaatsen 18 May 2005, 17:55
Bericht #11
Gebruiker

We're all living in Amerika icon_wink.gif

+Quote Post
Wouter_Masselink
plaatsen 18 May 2005, 21:53
Bericht #12
Main Moderator

... amerika, it's wunderbar.

Rammstein owned!

Ps ze zijn niet rechts. Eerder links of a-politiek en willen mensen gewoon een diepere betekenis achter de liedjes zoeken.

--------------------
"It is not birth, marriage, or death, but gastrulation which is truly the most important time in your life." Lewis Wolpert

+Quote Post
plaatsen 24 May 2005, 11:02
Bericht #13

----- (0%) ?

Er zijn een paar grapjassen geweest die onder de naam Rammstein het liedje "Hitler" uitgebracht hebben.......

Als je ook goed naar de tekst luistert kun je ook horen dat het ook geen Duitsers geweest zijn die het ingezongen hebben.........(moet je maar eens luisteren hoe ze o.a. München uitspreken)

Ze hebben "Sonne" gebruikt van het album "Mutter"

P.S. in het liedje is ook een toespraak van Hitler te horen.........

Misschien dat je leraar hier iets van gehoord heeft?

je kunt hem via Limewire trouwens downloaden

+Quote Post
richel_richel
plaatsen 24 May 2005, 22:53
Bericht #14
Ervaren gebruiker

hoeft nog niet eens.
duitse mannen die schreeuwen en zingen met een rollende r.
genoeg om vooroordelen op te wekken denk ik zo.

--------------------
Vanaf hier is alles wat het lijkt.

+Quote Post
plaatsen 30 May 2005, 13:40
Bericht #15

----- (0%) ?

Ik weet totaal niet wie dat bericht verspreidt, maar Rammstein is beslist niet rechts; of nazi-achtig of wat dan ook.
Ze maken gewoon hartsikke goeie muziek !

+Quote Post
Staat hierboven niet de informatie waar je naar op zoek bent, of heb je nog vragen?
Registreer jezelf (gratis en eenvoudig) en stel hier je vraag!

Digg dit onderwerp · Sla op bij del.icio.us · Slashdot It · Post op Technorati · Post op Furl · Dien in op Reddit · Deel op Facebook · Fark It · Googlize dit onderwerp · Voeg toe aan ma.gnolia · Voeg toe aan Wink · Voeg toe aan MyWeb · Voeg toe aan Netscape

3 Pagina's V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic

Collapse

> Mogelijk gerelateerde onderwerpen

Forum
Topictitel
Reacties Starter Bekeken Laatste bericht
No New Posts 4 Bogardo 536 Last Post Mon 3 May 10, 11:15
Door: Fred F.
No New Posts 0 Evil Lathander 255 Last Post Tue 6 Apr 10, 21:27
Door: Evil Lathander
No new 25 winima 1.728 Last Post Thu 11 Mar 10, 14:43
Door: Raspoetin
No New Posts 15 barthol 2.416 Last Post Fri 5 Mar 10, 09:49
Door: Aries
No New Posts 7 ikzelf 793 Last Post Tue 15 Dec 09, 23:01
Door: Marko

1 Bezoeker(s) lezen dit onderwerp (1 Gasten en 0 Anonieme gebruikers)
0 Gebruikers:

RSS Handheldversie Actuele tijd: Fri 30 Jul 10, 18:14
Hosted by 2uhosting
Hosted by 2uhosting