Nooit meer de griep gehad

Moderator: ArcherBarry

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Nooit meer de griep gehad

Maar van een rommelige kamer krijg je natuurlijk ook geen influenza ;)
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Berichten: 12.262

Re: Nooit meer de griep gehad

Inderdaad, er is een verschil tussen 'vies' in de zin van hoe het eruit zit, en 'besmet'.

Eerlijkgezegd denk ik dat de kans op het oplopen van influenza in een kamer waar pakweg de pizzadozen tot het plafond reiken en de kleur van de vloer niet meer te zien is ongeveer 0 is - zolang je er alleen in zit.

Influenza krijg je vooral door secreties van besmette personen, niezen en dergelijke, al kan het ook indirect (iemand pulkt met zn vinger in zn neus, raakt iets aan, jij raakt dat iets weer aan en krabbelt aan je oog, zoiets).

Je kunt densoods in een cleanroom gaat zitten met 10 mensen, als er eentje infecteus is en een keer goed niest is de hele groep blootgesteld. Klaslokalen fungeren prima op die manier: meestal zijn ze best schoon, maar er zitten 30 koters opeengepakt. Kinderen zijn over het algemeen infecteuzer als ze influenza hebben, dus tel uit je gevaar.
Victory through technology

Berichten: 206

Re: Nooit meer de griep gehad

Dan is het alsnog vreemd dat ik al die jaren geen griep heb gehad.. Mijn vriendin dan wel weer.. waar ik dan ook seks mee heb.. enzo.. ik ga maar niet op de details in maar ik verzoek hier om een verklaring ... hopende iemand mij dit kan geven.. 
 
Kunnen we dit wellicht testen?

Berichten: 12.262

Re: Nooit meer de griep gehad

Sexueel overdraagbaar is het in ieder geval wel - zoenen is genoeg. Dat garandeert echter niet dat je zelf ziek zult worden, het kan zijn dat je immuunsysteem het opruimt voor er een symptomatische infectie optreed.

Resistentie is in principe te testen aan de hand van antilichamen in het bloed, maar ik betwijfel of er daadwerkelijk een test is om resistentie tegen allerlei influenza stammen te testen. Wat zou het nut daar uberhaupt van zijn?
Victory through technology

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Nooit meer de griep gehad

het kan zijn dat je immuunsysteem het opruimt voor er een symptomatische infectie optreed.
Of zijn vriendin heeft op dat moment gewoon niet de griep (influenza), maar een ander virus dat dezelfde symptomen geeft (zoals een hevige neusverkoudheid met voor het gemak er een acute virale bronchitis bij) en ten onrechte wordt aangezien voor influenza. Zoals je eerder zei; het is haast een spreuk om te zeggen 'ik heb een griepje te pakken'.

Mijn vrouw en ik steken elkaar wonderwel ook nooit aan als de één ziek is. Blijkbaar zijn we wat vatbaarder voor andere virussen. Dat verschilt gewoon per individu. De laatste keer dat ik mij (waarschijnlijk) de griep kan heugen dateert ook alweer van 20 jaar geleden. Sommigen daarentegen krijgen standaard twee keer per jaar de griep.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Berichten: 8

Re: Nooit meer de griep gehad

een te schoon huis heeft negatief effect op het immuunsysteem, laat maar vies:)

Berichten: 12.262

Re: Nooit meer de griep gehad

De laatste keer dat ik mij (waarschijnlijk) de griep kan heugen dateert ook alweer van 20 jaar geleden.
Eigenlijk is dat op zich ook wel een punt: Ik kan me eigenlijk niet herinneren na de basisschool ooit griep, verkoudheid of een andere infectiziekte te hebben gehad die dusdanig er was dat ik bijvoorbeeld een dag in bed moest doorbrengen of iets dergelijks. Ik vraag me overigens af of dat uitzonderlijk is, in een leeftijdsgroep als 18-50 en zonder kinderen zullen vast niet zoveel ernstige infecties voorkomen.
Victory through technology

Reageer