[EU recht] Verplichtingen verpakking

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 3

[EU recht] Verplichtingen verpakking

Wij zijn een product op de markt aan het brengen wat in Europa is gefabriceerd en daar zitten een aantal chemicaliën in. De gebruiker kan niet bij deze chemicalien tenzij hij/zij het product op oneigenlijk wijze gebruikt. Nu wil ik graag weten of ik verplicht ben om GHS waarschuwings pictogrammen op de verpakking moet zetten of niet. Ik heb inmiddels alle websites van betreffende organisaties bekeken (ECHA, REACH, CLP etc). Helaas geven deze partijen geen duidelijkheden en wijzen naar elkaar of ze zeggen dat ik een consultant moet inhuren! Is er hier toevallig iemand die hier iets van weet? of weet wat ik moet doen?

DANK!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: [EU recht] Verplichtingen verpakking

Beste Derk,

In dit geval is een internet forum geen goede bron van informatie. je komt hier in de clinch met een stuk wetgeving en verantwoordelijkheden. Gezien je geen informatie hebt verschaft over het betrokken product en zijn componenten kan dit forum jou niet van de verzochte informatie voorzien.

Net als de betreffende organisaties zal ik ook zeggen huur een expert advies bureau in of schakel direct met de NVWA of FAVV en hun etiketering afdeling.

Reageer