Invriezen na je dood?

Moderator: ArcherBarry

Gebruikersavatar
Berichten: 8.559

Invriezen na je dood?

Waarom mensen zichzelf in laten vriezen na hun dood, dat weet ik niet, dat moeten ze ook zelf weten. Wel vraag ik me af hoe ze denken dat ze weer ontdooit kunnen worden. Ze lopen toch tegen de probleem aan dat al je bloedvaten scheuren doordat je bloed uitzet als je het bevriesd, door ijskristallen.
"Meep meep meep." Beaker

Re: Invriezen na je dood?

Hmm als ik genoeg geld er voor zou hebben, zou ik me laten invriezen (op natuurlijk de meest kansmakende manier) zodat er later, als de technologie daartoe gevorderd is, ik eventueel uitgevroren zou kunnen worden.

Liever een miniem kansje dan geen :shock:

Ik denk overigens niet dat dit Dé manier is om jezelf te "redden":

1. Jij betaalt, ze vriezen je op een slordige manier in(te lang buiten koelkast etc) want het maakt hen toch niet uit of jij nou nog een kans maakt, het gaat om het geld voor het invriezen en dat kan op zijn tijd, ze zullen heus niet voor je haasten.

2. Wat voor rede zullen ze hebben om jou weer uit te vriezen? Wereldpopulatie stijgt er teveel door, wie weet wordt het wel verboden om mensen uit te vriezen...Daarbij zijn die mensen zo corrupt als te pest, als ze jouw uitvriezen, krijgen ze niet meer bepaald voor het bewaren en onderhouden van jou, dus waarom zouden ze? Je moet hiervoor wel een heel sluw plan opstellen, om te zorgen dat alles goed gaat (Denk hierbij aan, een miljard betalen als je goed wordt ingevroren, en redelijk weinig voor het onderhouden, en dan 6 miljard ofzo als ze je weer goed hebben ontdooid)

3. En dan, sta je daar als een 80 jarige, weer tot leven gewekt. Wat ga je doen? 2 jaartjes rondlopen om alsnog te sterven? Het lijkt me dus handiger als ze je lichaam vervangen voor een kunstlichaam ;) , indien mogelijk. Het enige dat jouw nog toe behoort zijn dan je hersenen, die op het kunstmatige zenuwstelsel van het kunstlichaam zijn aangesloten.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.172

Re: Invriezen na je dood?

De enige manier waarop je een lichaam onbeschadigend in kan vriezen is niet adiabatisch, dat wil zeggen plotseling. Voor een heel lichaam is dit volgens mij nog niet mogelijk, maar bijvoorbeeld alleen je hersensen wel! De vraag is inderdaad of ze een kunstlichaam ooit van je kunnen klonen en of je de spark of life nog wel hebt. Ik bedoel we zijn meer dan de som van onze lichaamsdelen. Hoe krijg je dat over is het simpelweg opwarmen en een stroomstoot? Heb je dan echt geen ziekl?

Interessant

OVerigens iets gelijksoortig is dat je je voor tien dollar naar de toekomst kan laten plukken!! Ik ken de site niet meer, maar ze halen je dan seconden voor je dood naar de toekomst mochten ze een tijdmachine uitvinden. De kosten zouden dan uit rente over rente betaalt kunnen worden. Die tien dollar zijn over 300 jaar iets van een miljard!!!! Misschien is dit de oplossing
"If you wish to make an apple pie truly from scratch, you must first invent

the universe." -- Carl Sagan (US physicist and astronomer,1934-1999)

Gebruikersavatar
Berichten: 8.559

Re: Invriezen na je dood?

hoe is het dan wel mogelijk om alleen je hersenen in te vriezen. Ook wil ik graag weten wat het nut van deze hele procedure is. nadat je weer bent ontdooit, zeg over 300 jaar oid. dan is de wereld zo drastisch veranderd en zijn alle mensen die je kende dood. dat is toch geen leven?
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 1.172

Re: Invriezen na je dood?

Je hersenen zijn klein genoeg om in een keer in de vloeibare stikstof te laten zakken en de hersenen bereiken dan -170 graden celcius. Voor een heel lichaam gaat dit (denk ik hoor) niet in een ogenblik. De buitenkant wel, maar niet gelijk al je organen en als weefsel normaal bevriest dan maakt het water alle cellen kapot. als je het snel bevriest dan maakt het water geen kristallen en zijn de cellen gered
"If you wish to make an apple pie truly from scratch, you must first invent

the universe." -- Carl Sagan (US physicist and astronomer,1934-1999)

Re: Invriezen na je dood?

Dan zitten we alleen nog met het probleem dat je waarschijnlijk allang hersendood bent als ze je hersenen in die stikstof laten zakken...

Of je moet je hersenen willen laten invriezen terwijl je nog leeft, hoewel ik het nut hier niet helemaal van inzie, dan kan je net zo goed normaal doorleven :wink:

Re: Invriezen na je dood?

dan zou het toch ook kunnen dat ze je kop eraf hakken als je dood bent, dit gebeurd ook in het echt, en deze dan invriezen.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.559

Re: Invriezen na je dood?

Het lijkt me wel dat dit kan. je hebt dan ook geen kans op hersenbeschadiging doordat er te grof mee is omgegaan.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 1.072

Re: Invriezen na je dood?

Het kan ook anders. Kijk maar eens op:

http://www.timetravelfund.com/

Lees het maar ens door. Je komt niet meer bij als je de voorwaarden leest.

Re: Invriezen na je dood?

de mosbeertjes (Tardigrada) kunnen tot 7 jaar en meer in cryptobiosis (geen teken van leven) gaan. Je kan deze beestjes bevriesen met vries rates van 1500°C/minuut. Dus het is mogelijk om cellen te bevriesen zonder schade toe te brengen en het is mogelijk om het methabolisme omkeerbaar tot stilstand te brengen. Dus zou bevriesen kunnen maar! deze beestjes zijn zeer klein en zij zelf kunnen precies de 7 jaar bariere niet overleven en zijn de absolute kampioenen in cryptobiosis. Dus zie ik het nut niet in om bv 10 jaar bevroren te zitten. Ik vind het reeler dat er tegen dan een middel gevonden wordt om de geprogrameerde cel dood te omzeilen. Daar wordt nu al volop onderzoek naar gedaan en ze hebben al resultaten. (wel op nematoden (wormen)).

xd

Gebruikersavatar
Berichten: 8.559

Re: Invriezen na je dood?

Bro schreef:Het kan ook anders. Kijk maar eens op:

http://www.timetravelfund.com/

Lees het maar ens door. Je komt niet meer bij als je de voorwaarden leest.
Dit is echt belachelijk. ook als je er logisch over nadenkt, dan kan het niet eens. als iemand dood zou gaan in ons verleden, en je haalt ze terug naar hier of de toekomst. dan zijn ze dus niet dood gegaan en is de hele reden waarom je ze hebt opgegeven verdewenen. aangezien je dit pas hebt gedaan nadat ze zijn gestorven. dit is dus een heel vaag iets.

Het mooiste is nog wel dat ze zeggen dat het :shock: geen oplichterij ;) is. Maak dat de kat wijs.
"Meep meep meep." Beaker

Re: Invriezen na je dood?

Hey allemaal,

Wat een prut sjite over dat time reis gelul. Dit is een meer http://www.transcedo.org wetenschappelijkere site en zou graag jullie meningen hierover willen horen en dan met name over ethische verantwoordelijkheid....

Gebruikersavatar
Berichten: 8.559

Re: Invriezen na je dood?

als je het over de etische verantwoordelijkheid wilt hebben kan je beter naar een ander sub-forum gaan. hier gaat het puur om het feit of het kan of niet. als je er ook ff bij laat weten wat je vind is het best, maar ga hier niet meteen een heel betoog posten 8) :shock:
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 43

Re: Invriezen na je dood?

Wat heb je aan miljarden ingevroren lijken als je er na enkele eeuwen achter komt dat het onmogelijk is om ze weer tot leven te wekken? Men zou tegen die tijd je lichaam kunnen gebruiken als donorlichaam of voor wetenschappelijk onderzoek, niemand die je er tegen beschermt.

Re: Invriezen na je dood?

Er lopen er nu al 6,5 miljard mensen rond !

Waar gaat dat naartoe?Is er dan zo veel plaats in Nederland en Belgie?

Laat de doden toch dood zijn!Als mijn tijd gekomen is, laat me dan gewoon gerust en lekker dood.

Ik zou zeker niet willen dat mijn familie moet blijven betalen aan een

bende aftroggelaars.Ze verkopen illusies die ze nooit kunnen waarmaken.

Dat zijn de witte boord criminelen.

Reageer