[Folding] Attempting to get work packet

Moderator: Jan van de Velde

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

[Folding] Attempting to get work packet

De laatste weken heb ik problemen met het ophalen van wu's. Mijn logjes worden voornamelijk gevuld met unsuccessful attempts, soms tot 20 per dag en dit op verschillende work servers.

Gemiddeld gezien kan ik slechts één wu per dag ophalen.

Op hun forums lees ik dat dit aan een NOD32 virusscanner kan liggen, alhoewel ik het broertje (Eset) gebruik verklaart dit nog niet waarom ik in het verleden zonder problemen kon vouwen. Verder lukt het soms om wu's op te halen. (Het is gewoon erg onregelmatig.)

Ik vraag me dus af of het probleem toch ergens bij mij zit of als er nog meer mensen met dit soort klachten zijn.
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.296

Re: [Folding] Attempting to get work packet

Ik heb totaal geen klachten, en behalve incidenteel, als er weer eens tijdelijk een server platlag, ook nooit gehad.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: [Folding] Attempting to get work packet

Ik heb het gevonden denk ik
FAH Site admin schreef:Unfortunately, I have bad news for you. The software that supports the HD 4850 is being gradually deprecated so you may or may not be able to get work at any particular time.

Most new projects for ATI GPUs are restricted to HD5xxx or later because they require OpenCL 1.1 or better. There are a limited number of older projects that use Brook support rather than OpenCL and when all of the WUs for those projects have been assigned to someone to work on, you won't be able to get work. (New WUs are generated when existing work is completed, so you may be able to get work at any time. I also believe that all of that type of work is now on a single server, so if that server is having troubles, you'll have to wait for it to be fixed -- though that's not a common event.



Testing for V7 is continuing, but the latest Windows version is in pretty good shape. Unfortunately it won't change the assignments you can get for a HD 4850.
Ik zit met een ATI Radeon HD 4650 kaart, voorlopig ben ik dus even out.
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.296

Re: [Folding] Attempting to get work packet

eventjes simpel cpu vouwen dan?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: [Folding] Attempting to get work packet

Ik heb daarnet alle folding aanverwanten verwijderd van m'n computer en hun vernieuwde installer gedownload.

Na even zoeken is het gelukt om 2 clients toe te voegen, ééntje voor CPU en ééntje voor GPU. Die laatste haalt nog altijd geen wu's op en staat dus gewoon stil, misschien dat ik deze in de toekomst nog opnieuw kan gebruiken.

Die CPU client haalde wel een wu op, én wat voor één: goed voor 1832 punten :shock: en een deadline binnen 34-72 dagen. Het is voor het eerst dat ik zulke grote wu's ga vouwen, geen idee of ik ze dan ook op tijd af ga krijgen.

De vernieuwde Control Client leert me via "Status: Running" dat de boel loopt , maar de ETA blijft voorlopig op "Unknown' staan. Waarschijnlijk moet ik gewoon wat geduld hebben.

Verborgen inhoud
Handig linkje voor het configureren van de client: klik.
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.296

Re: [Folding] Attempting to get work packet

Kravitz schreef: ma 14 mei 2012, 14:35
Die CPU client haalde wel een wu op, én wat voor één: goed voor 1832 punten :shock: en een deadline binnen 34-72 dagen. Het is voor het eerst dat ik zulke grote wu's ga vouwen, geen idee of ik ze dan ook op tijd af ga krijgen.
dat is voor de benchmarkmachine (ongeveer 110 punten per etmaal) 16 dagen nonstop vouwen. Mijn zo zoetjes aan weer ouder wordend pc-tje werkt afhankelijk van de WU gemiddeld ongeveer 2 x zo snel als de benchmark.

Jij hebt vast een snellere cpu dan mijn machientje. Schatting: als je in je logs kijkt zou je ongeveer een uurtje per procent moeten zien? Ongeveer 100 uur vouwen?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: [Folding] Attempting to get work packet

Ondertussen werkt alles naar behoren :D/ , maar ik denk dat je m'n pc-tje wat overschat.

Het control panel leert me dat ik 3 uur en 24 minuten doe over 1% en dat aan m'n huidige snelheid alles klaar is over zo'n 14 dagen. Ik denk wel dat het om 14 dagen continu vouwen gaat, wat bij mijn niet het geval is.

Voorlopig staat de teller op 4% wat dus wil zeggen dat ik ongeveer 2% per dag vouw en dat ik nog 48 dagen nodig zou hebben om alles af te werken :| . Een hele poos... De preferred deadline is over 34 dagen, de final deadline is over 72 dagen, die laatste haal ik dus normaal gezien.

Als een steuntje in de rug heeft m'n gpu vandaag 1 wu opgehaald, die is ondertussen afgewerkt en de workservers zijn terug leeg :( .
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.296

Re: [Folding] Attempting to get work packet

Kravitz schreef: di 15 mei 2012, 17:36
Ondertussen werkt alles naar behoren :D/ , maar ik denk dat je m'n pc-tje wat overschat.

Het control panel leert me dat ik 3 uur en 24 minuten doe over 1%
hmm, dan ben ik blijkbaar nog lang niet de traagste op het net en kan ik de aanschaf van wat nieuws gerust nog even uitstellen.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 131

Re: [Folding] Attempting to get work packet

Kravitz schreef: di 15 mei 2012, 17:36
Ondertussen werkt alles naar behoren :D/ , maar ik denk dat je m'n pc-tje wat overschat.

Het control panel leert me dat ik 3 uur en 24 minuten doe over 1% en dat aan m'n huidige snelheid alles klaar is over zo'n 14 dagen. Ik denk wel dat het om 14 dagen continu vouwen gaat, wat bij mijn niet het geval is.

Voorlopig staat de teller op 4% wat dus wil zeggen dat ik ongeveer 2% per dag vouw en dat ik nog 48 dagen nodig zou hebben om alles af te werken :| . Een hele poos... De preferred deadline is over 34 dagen, de final deadline is over 72 dagen, die laatste haal ik dus normaal gezien.

Als een steuntje in de rug heeft m'n gpu vandaag 1 wu opgehaald, die is ondertussen afgewerkt en de workservers zijn terug leeg :( .
Het is eigenlijk cruciaal dat je die eerste deadline haalt. Als je die niet haalt, wordt dezelfde WU ook aan een ander persoon gegeven, dus wordt hij dubbel gevouwen. Ik weet niet goed waarom die final deadline er is, want het is voor FAH net zo belangrijk dat resultaten zo snel mogelijk doorgestuurd worden.
Help mee eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en andere te bestrijden in de vrije tijd van je CPU...

http://www.wetenschapsforum.nl/index.ph ... opic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: [Folding] Attempting to get work packet

Hmm... als ik die deadline haal zal afhangen van hoe vaak m'n computer aanstaat.

Voor mij zou het praktischer zijn om vele kleine wu's te vouwen waardoor ik telkens aan kleine projectjes werk i.p.v. te lang stil te staan bij grote work units.

Is er ergens een optie waarmee je kan kiezen welke wu's je wil downloaden? Op basis van welke gegevens gebeurt de toekenning?
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.296

Re: [Folding] Attempting to get work packet

Kravitz schreef: za 19 mei 2012, 13:56
Is er ergens een optie waarmee je kan kiezen welke wu's je wil downloaden? Op basis van welke gegevens gebeurt de toekenning?
Nee, die is er niet. Je krijgt wu's op basis van de vouwhistorie van je machine. Mijn vrouw heeft er een (onder mijn naam) die relatief weinig draait en constant kleinere wu's krijgt met een ruime deadline. Die presteert zo elke twee weken een wu-tje van 69 punten. Mijn eigen machine krijgt meestal grotere WU's, of kleinere die dan wel redelijk vlot klaar moeten zijn. Maar die draait dan ook 6-8 uur per dag en het dubbele in de weekeinden.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 422

Re: [Folding] Attempting to get work packet

Dat klopt, Stanford houdt je vouwprestaties bij van elke client onder jouw gebruikersnaam. Misschien heb je al gemerkt dat er, net voor je een wu afgewerkt doorstuurt naar de servers van Stanford, een melding in je log te merken valt die lijkt op dit: 'Updated Performance Fraction: xx% before deadline". Ik vermoed dat ze op deze wijze een inschatting maken van de rekenkracht van je computer en de tijd die hij besteedt aan het vouwen van een bepaalde wu.

Als je absoluut zeker bent dat je de eerste deadline niet haalt, lijkt het mij veeleer aangewezen om de work-folder simpelweg te wissen in de hoop een wu te mogen ontvangen die haalbaar is voor jouw vouwritme. Het lijkt een drastische maatregel, maar wat heeft het voor zin om te blijven vouwen aan een wu die toch de eerste deadline overschrijdt en bijgevolg nogmaals zal gevouwen worden?
Help mee eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en andere te bestrijden in de vrije tijd van je CPU...

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=59270

Reageer