Webspace en e-mailaccount nodig - tips gevraagd

Moderators: jkien, Xilvo

Gebruikersavatar
Berichten: 17.663

Re: Webspace en e-mailaccount nodig - tips gevraagd

Ehm, maar als je internetprovider stopt, hoe denk je dan op internet te kunnen komen?
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 12.262

Re: Webspace en e-mailaccount nodig - tips gevraagd

Ze stoppen met hun email service denk ik... niet met internet aanbieden in het algemeen :D
Victory through technology

Re: Webspace en e-mailaccount nodig - tips gevraagd

Benm schreef: di 12 jun 2012, 13:35
Ze stoppen met hun email service denk ik... niet met internet aanbieden in het algemeen :D


Precies. :) Ik woon op een studentencomplex, waar ook plaats is voor een beperkt aantal "andere mensen". Men heeft daar een eigen netwerk, maar door gebrek aan vrijwilligers wordt nu de eigen webspace en e-mailservice opgedoekt. Ik mag hopen - en ga er ook van uit - dat de toegang tot internet wel gewoon gehandhaafd blijft.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.663

Re: Webspace en e-mailaccount nodig - tips gevraagd

En wie is de internetprovider?
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 2.609

Re: Webspace en e-mailaccount nodig - tips gevraagd

Je zou bij je hosting moeten controleren welke de juiste instellingen zijn voor smtp, het zou kunnen dat je naar een foute poort probeert te verbinden ofzo. Normaal gezien zou je netwerk dat niet mogen blokkeren aangezien dat wel een vrij standaard protocol is.

Als dat echt niet lukt kan je misschien gewoon ergens instellen dat je mails geforward worden naar een gmail account en dan kan je daar ook gewoon via antwoorden?

Re: Webspace en e-mailaccount nodig - tips gevraagd

Ger schreef: di 12 jun 2012, 14:02
En wie is de internetprovider?
Dit is wat er bekend is gemaakt:

http://www.warande.net/nl/helpdesk-nieuws/264-warande-server

Gebruikersavatar
Berichten: 17.663

Re: Webspace en e-mailaccount nodig - tips gevraagd

@Xenion: als de poort die je bij 2uhosting moet hebben dichtgezet zijn aan de kant van de internetprovider, dan gaat het mis. Veel internetproviders blokkeren standaard poorten omdat ze anders problemen ondervinden van klanten die ongewild slachtoffer zijn van botnets e.d.

@Bartjes: even afwachten welke provider je straks dus hebt. Dan kunnen we daarna even kijken of we het alsnog goed voor elkaar krigjen.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Re: Webspace en e-mailaccount nodig - tips gevraagd

@Bartjes: even afwachten welke provider je straks dus hebt. Dan kunnen we daarna even kijken of we het alsnog goed voor elkaar krigjen.


OK - bedankt zover. Desnoods ga ik verder met Squirrelmail. Dat is ook geen ramp.

Reageer