Rekenen met de computer

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 306

Rekenen met de computer

Ik zoek een programmatje / programmeertaal die in principe niet al te moeilijk aan te leren is, en waarmee je kan rekenen.

Het enige wat ik eigenlijk ken is excel & calculator.

Iemand tips of ideeen?

Als ik in bijvoorbeelddit topickijk zie ik precies zoiets als waar ik naar opzoek ben. waarmee is dit gedaan?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.609

Re: Rekenen met de computer

Ik zie daar al 3 verschillende talen: Java, php en C#.

PHP dient eerder voor websites. Ik denk dat je het beste af bent met Java of Python. C# is ook wel een aangename taal om in te werken, maar die is minder populair in het onderwijs.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Rekenen met de computer

Als het echt alleen om het rekenen gaat en verder niet om mooie grafische interfaces of volledige applicaties: (Q)Basic, Fortran of Pascal. Het zijn ouderwetse talen, maar vanwege de beperkte syntax mogelijkheden snel te leren.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 4.167

Re: Rekenen met de computer

Als ik in bijvoorbeelddit topickijk zie ik precies zoiets als waar ik naar opzoek ben. waarmee is dit gedaan?
Dat is gedaan met GNU Octave , een freeware programma wat lijkt op Matlab.

Als dat te moeilijk voor je is dan zou je eerst eens kunnen beginnen met Bart's suggestie, en bijvoorbeeld het simpelere QB64 (QuickBasic) downloaden.
Hydrogen economy is a Hype.

Re: Rekenen met de computer

Misschien moet je ook eens hier naar kijken....

http://processing.org/

Het is gebaseerd op java (in beperkte form).

Het is gratis, gemakkelijk aan te leren en je kan achteraf heel gemakkelijk naar java toe uitbreiden.

Het is grafisch heel gemakkelijk te gebruiken, dus je kan je wiskunde heel gemakkelijk omzetten naar kunst.

Heel gemakkelijk om grafisch in 3D te programmeren.

Ook deze taal word gebruikt om het programmeren van arduino controllers enz...

HV

Reageer