Chemie->Aardwetenschappen

Reageer
Berichten: 50

Chemie->Aardwetenschappen

Ik studeer momenteel Chemie aan het HBO, maar merk dat ik niet zo handig ben. Hierdoor heb ik problemen met praktijkvakken en de hele dag werken in een laboratorium zie ik ook niet zitten. De vakken waar syntheses worden uitgevoerd gaan me slecht af. De vakken waar analyses worden uitgevoerd gaan me goed af. De theoretische vakken gaan me ook goed af, maar werken in een groep gaat minder. Ik heb mijn propedeuse op 2 vakken na gehaald en overweeg bij het halen van mijn propedeuse om naar de universiteit te gaan en daar een andere opleiding te gaan studeren. Ik dacht daarbij aan aardwetenschappen, maar archeologie vind ik ook zeer interressant en ik weet veel van geschiedenis. Ik weet op het moment echt even niet wat ik moet doen. Heeft iemand tips of ooit hetzelfde probleem gehad?

Re: Chemie->Aardwetenschappen

Ik heb niet hetzelfde meegemaakt, maar ik wil aardwetenschappen studeren en wou vroeger archeologie studeren, mij lijkt het slim om voor aardwetenschappen te gaan als je dit heel erg interesseerd. Met archeologie valt niet echt een goed beroep te vinden en is het moeilijk om uberhaupt werk te krijgen... Maar ik weet niet of je met propedeuse naar de aardwetenschappen kan gaan..

Van de UvA:

Doorstuderen na het HBO

Ook een hbo-propedeuse geeft in sommige gevallen toegang tot de bachelor Aardwetenschappen. Vaak blijkt de opleiding aan de universiteit in dat geval echter moeilijk. Beter is het om je hbo-bachelor te voltooien en gebruik te maken van een van de mogelijkheden om in te stromen in een universitair masterprogramma.

Met een relevant hbo-diploma (zoals Milieukunde, Milieuchemie, Tropische bosbouw en hts-Milieutechniek) kun je bijv. in twee jaar de master Earth Sciences afronden, al dan niet voorafgegaan door een schakelprogramma. Je stelt dan in overleg met de studieadviseur een individueel programma samen.

Reageer