Wetenschapsforum Vernieuwd

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Wetenschapsforum Vernieuwd

Sommige posts zijn in bold terwijl anderen dat niet zijn (terwijl op mijn PC alle posts in normaal lettertype zijn).

Neen dat is me ook al opgevallen op de pc-versie.


Meld ze even in de bugtracker meteen ;)
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Wetenschapsforum Vernieuwd

Dat probleempje (vette tekst) is reeds gemeld.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Wetenschapsforum Vernieuwd

Kun je een link geven naar welk topic bij jouw teksten in bold bevat? Op de PC ben ik ze iig nog niet tegengekomen...
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Wetenschapsforum Vernieuwd

anusthesist schreef: ma 02 apr 2012, 10:51
- Er is geen quotefunctie! Ik kan alleen replyen, maar niet quoten...


Ok, die is er wel, maar eerst moet je de optie ''volledige versie'' aanvinken :)
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Gebruikersavatar
Berichten: 134

Re: Wetenschapsforum Vernieuwd

Ziet er inderdaad vrij gelikt uit, maar het valt me wel op dat maar de helft van de breedte van mijn scherm gebruikt wordt voor de forumcontainer, dat is wel een beetje zonde. Verder zie ik dat het aantal chemiesubfora drastisch is teruggebracht, was dat inderdaad de bedoeling of komen er geleidelijk terug categorieën bij? Ook de "Huiswerk & Toetsen" zie ik niet meer staan, wil dit zeggen dat die vragen bij al de rest komen?


Ook heb ik nog wat problemen om mijn avatar terug in te stellen, jammer dat die verloren is gegaan!
"Success has been, and continues to be, defined as getting up one more time than you've been knocked down."

- Gary Raser, LIMU

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Wetenschapsforum Vernieuwd

Overigens, als je via www.chemieforum.nl probeert binnen te komen, is er sprake van een flinke timelag. De redirect duurt lang!

Algemeen vind ik WSF op dit moment niet heel snel, of ligt dat aan mijn perceptie?
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Gebruikersavatar
Berichten: 134

Re: Wetenschapsforum Vernieuwd

Ik wou eigenlijk mijn post bewerken om mezelf te verbeteren, namelijk dat er toch meer van Chemieforum.nl overgezet is dan ik op het eerste zicht had gezien, maar ik lijk de bewerkfunctie te missen...
"Success has been, and continues to be, defined as getting up one more time than you've been knocked down."

- Gary Raser, LIMU

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Wetenschapsforum Vernieuwd

Aertsvijand schreef: ma 02 apr 2012, 14:33
Ook de "Huiswerk & Toetsen" zie ik niet meer staan, wil dit zeggen dat die vragen bij al de rest komen?
Er is een 'centraal' forum Huiswerk en Practica; typische schoolvragen kunnen daar (voor alle wetenschappen) terecht.


Aertsvijand schreef: ma 02 apr 2012, 15:03
Ik wou eigenlijk mijn post bewerken om mezelf te verbeteren, namelijk dat er toch meer van Chemieforum.nl overgezet is dan ik op het eerste zicht had gezien, maar ik lijk de bewerkfunctie te missen...
Onderaan je bericht, links van de quote/citeer-knoppen, is er een link om je bericht te bewerken. Deze is niet erg zichtbaar, tot je met je muis over het bericht beweegt (de links worden dan duidelijker).
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 134

Re: Wetenschapsforum Vernieuwd

TD schreef: ma 02 apr 2012, 15:10
Onderaan je bericht, links van de quote/citeer-knoppen, is er een link om je bericht te bewerken. Deze is niet erg zichtbaar, tot je met je muis over het bericht beweegt (de links worden dan duidelijker).


Daar staat hij inderdaad normaal bij de meeste fora, ik heb echter alleen dit:

Afbeelding

Tenzij ik echt een beetje scheel begin te zien, mis ik wel degelijk de bewerk-knop, terwijl ik wel ben aangemeldt.
"Success has been, and continues to be, defined as getting up one more time than you've been knocked down."

- Gary Raser, LIMU

Gebruikersavatar
Berichten: 2.973

Re: Wetenschapsforum Vernieuwd

Aertsvijand schreef: ma 02 apr 2012, 17:07
Daar staat hij inderdaad normaal bij de meeste fora, ik heb echter alleen dit:

Afbeelding

Tenzij ik echt een beetje scheel begin te zien, mis ik wel degelijk de bewerk-knop, terwijl ik wel ben aangemeldt.


Je kijkt vermoedelijk niet scheel, er zit echter een bepaald aantal minuten aan de mogelijkheid om een bericht te veranderen. Dit is om te voorkomen dat men plots berichten gaat aanpassen, als de discussie (ver) gaande is, schoonheidsfoutjes kunnen gewijzigd worden binnen die paar minuten. Volgens mij ligt de aanpastijd op 10- of 15 minuten. Ik vermoed dat je daarom de edit-knop niet meer zult vinden/ kunnen gebruiken...als dit niet het geval is, kun je het beste dit even melden in de bugtracker.
Small opportunities are often the beginning of great enterprises. (Demosthenes, 384 BC - 322 BC)

Gebruikersavatar
Berichten: 227

Re: Wetenschapsforum Vernieuwd

De "nieuwe inhoud bekijken" functie werkt niet.. geeft geen enkel resultaat.

Gebruikersavatar
Berichten: 227

Re: Wetenschapsforum Vernieuwd

kan het bericht niet editten (bugje? of hoe?).. maar die functie lijkt soms wel te werken


/edit deze duswel.. kan dat maar een bepaalde tijd?

Gebruikersavatar
Berichten: 227

Re: Wetenschapsforum Vernieuwd

Ik heb toch nog een suggestie voor het forum. Waarom zit dat huiswerkforum apart? In principe heb ik geen moeite om vragen over huiswerk ed te beantwoorden die over chemie gaan. Ik ga ze niet voorkauwen.. maar een duwtje in de goede richting wil ik best helpen.


Nu worden ze in een algemeen forum geplaatst. Dat gedeelte ga ik dus niet lezen.. boeit mij bijzonder weinig als er een huiswerkvraag over nederlands langskomt.


Ik zou zeggen dat het per vakgebied te houden. Met zoiets als [huiswerkvraag] als tag ofzo

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Wetenschapsforum Vernieuwd

Het concept zit nu een beetje anders in elkaar. In Huiswerk komen de iets minder diepgaande vragen langs (waar jij echter wel op wil antwoorden). Nu is het mogelijk dat Nederlands en dergelijke je echt niet boeien. Je kan echter in het huiswerk-forum ook op de scheikunde-tag klikken voor een topic van scheikunde. Dan krijg je een gefilterde lijst met scheikunde-onderwerpen. Kan je alsnog sorteren op je voorkeuren ;)
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Wetenschapsforum Vernieuwd

soepkip88 schreef: ma 02 apr 2012, 21:46
kan het bericht niet editten (bugje? of hoe?).. maar die functie lijkt soms wel te werken


/edit deze duswel.. kan dat maar een bepaalde tijd?
Dat gaat inderdaad maar een bepaalde tijd (zoals hierboven ook al vermeld). Dit kan voor 'gewone' gebruikers (lees: niet-moderatoren) maar 15 minuten.
soepkip88 schreef: ma 02 apr 2012, 21:54
Ik heb toch nog een suggestie voor het forum. Waarom zit dat huiswerkforum apart? In principe heb ik geen moeite om vragen over huiswerk ed te beantwoorden die over chemie gaan. Ik ga ze niet voorkauwen.. maar een duwtje in de goede richting wil ik best helpen.


Nu worden ze in een algemeen forum geplaatst. Dat gedeelte ga ik dus niet lezen.. boeit mij bijzonder weinig als er een huiswerkvraag over nederlands langskomt.


Ik zou zeggen dat het per vakgebied te houden. Met zoiets als [huiswerkvraag] als tag ofzo
Met de zoekfunctie kan je over deze vraag veel vinden. Ook is daar al vaak over nagedacht. Maar ik wil al even opmerken dat binnen het huiswerkforum er met behulp van tags wordt aangeduid tot welk gebied de vraag behoort. Maar de verschillende gebieden staan dus wel door elkaar inderdaad.


Edit: wat IPIT dus zegt ;) .
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Reageer