Een aantal theorieën die ik bedacht heb

Moderators: Michel Uphoff, Jan van de Velde

Gebruikersavatar
Berichten: 10.571

Re: Een aantal theorie

Als dat is wat je beweert, beweer je in twee opeenvolgende berichten precies het tegenovergestelde.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Gebruikersavatar
Berichten: 1.156

Re: Een aantal theorie

Daar heb je gelijk in. Ik beweerde dat ze zouden kunnen bestaan in een heel groot universum, dat ver doorgaat achter het zichtbare gedeelte en waarin een massa aanwezig is zo groot als in het voor ons zichtbare gedeelte en die tevens bepérkt is tot het voor ons zichtbare gedeelte. Een bol materie met de massa en straal van het nu zichtbare gedeelte met daarbuiten niets. Maar daarna realiseerde ik mij dat zo´n heelal helemaal niet kan bestaan, en dus een zwart gat met de massa van het zichtbare heelal (als je de berekening doet in zo´n heelal met als massa van het heelal 1057 (kg) blijkt dat rs  groter is dan zo´n 3x13.8x109lichtjaar, maar zo´n heelal kan zoals gezegd niet bestaan) ook niet. En in een gigantisch groot heelal, waarin het zichtbare gedeelte slechts een heel klein stukje is (zo´n heelal hoeft, waar veel astronomen van uitgaan, niet oneindig groot hoeft te zijn: In onze onmiddellijke omgeving lijkt de Aarde ook plat, maar globaal is zij weldegelijk gekromd), zal een zwart gat ook niet kunnen bestaan vanwege de (waarschijnlijk) gemiddeld gelijk verdeelde materie als die wij vanaf hier waarnemen.
Ik lach en dans, dus ik ben; bovendien blijft ondanks de wetenschap het mysterie bestaan!

Gebruikersavatar
Berichten: 1.156

Re: Een aantal theorie

 
Wat als tijdens de vorming van een zwart gat (na een supernova) de deeltjes die in het gat achterblijven verbonden blijven met deeltjes die niet in het zwarte gat achterblijven. Dan zou er een mogelijkheid bestaan dat er deeltjes buiten de horizon bestaan die verbonden zijn met deeltjes binnen de horizon en doe je een meting op die deeltjes buiten het gat wie weet kom je dan wat te weten van deeltjes in het gat. Speculatief, maar wie weet?
Ik lach en dans, dus ik ben; bovendien blijft ondanks de wetenschap het mysterie bestaan!

Berichten: 5

Re: Een aantal theorie

descheleschilder schreef:  
 
Wat als tijdens de vorming van een zwart gat (na een supernova) de deeltjes die in het gat achterblijven verbonden blijven met deeltjes die niet in het zwarte gat achterblijven. Dan zou er een mogelijkheid bestaan dat er deeltjes buiten de horizon bestaan die verbonden zijn met deeltjes binnen de horizon en doe je een meting op die deeltjes buiten het gat wie weet kom je dan wat te weten van deeltjes in het gat. Speculatief, maar wie weet?
 
Zie Note 1. Daarin heb ik het over het verstrengeld raken van deeltjes buiten een zwart gat met deeltjes binnen een zwart gat. 

Reageer