Overbevolking

Moderator: ArcherBarry

Berichten: 28

Re: Overbevolking

wijsneus schreef:Dat was al zo voordat de blanke zich met dit wertelddeel ging bemoeien.

Wij hebben hun duidelijk gemaakt dat hun systeem (Je maakt zoveel mogelijk kinderen en de sterksten kunnen mede voor jou zorgen)niet goed zou werken.

De stammen oorlogen mochten ook niet meer.Maar juist dát zorgde op dit continent voor selektie van de ...sterksten.

Ook nam de blanke nog een aantal gezonde jongens en meisjes mee om enige arbeid te laten doen op een ander continent.

Nu weten ze in Afrika hoe wij blanke het eigenlijk willen.

De fout die door menig reagerende werd gemaakt is het ekonomisch belang in de wereldgroei te verdisconteren;Daar moet mee gestopt worden want een ekonomische groei is niet belangrijk voor een mens.

De bosjesmannen(en vrouwen)hebben niet eens een sofinummer,ID,rijbewijs of geboorteakte en ze doen het nog steeds prima,hoewel de blanke normen hun ook gaan bedreigen.

Overbevolking moet naar mijn idee bestreden worden door juist een leeftijdslimiet in te stellen.

Bijvoorbeeld als je 75 jaar bent moet het leven beéindigd worden.
Zou jij graag hebben dat je leven even beeindigd zou worden op je 75e?
-[center]Cogito ergo sum-[/center]

Berichten: 18

Re: Overbevolking

Allereerst zal de oorzaak van de overbevolking, te weten olie, het "probleem" weer oplossen. Wanneer peakoil is (ik denk nu) maakt niet uit, hij komt een keer.

Afbeelding

Mij lijken mij de volgende ontwikkelingen logisch.

Minder olie -> minder productie > economische krimp -> minder beschikbaar geld.

Het huidige niveau van zorg zal in dit scenario onbetaalbaar worden. Dus moeten er keuzes gemaakt worden in wie zorg krijgt en tot welke leeftijd. Misschien komt er wel een zorgbudget per persoon. Wordt een behandeling maar 1 maal gegeven? Mogen rijke personen extra budget kopen?

Ik denk dat geboortebeperking in Nederland mogelijk is door educatie en fiscale maatregelen. Wil je 3 kinderen, dan zal je het betalen.

Echter voor dat geboortebeperking politiek bespreekbaar is, zal het Christelijke electoraat toch af moeten nemen. Daarom is dit zeker op een globale schaal voorlopig nog niet aan de orde denk ik.

Ik denk dat uiteindelijk de hoeveelheid beschikbare energie en hoe efficiënt we daar me omgaan leidend is voor de hoeveelheid mensen op aarde.

Verder zal de natuur zijn duit in het zakje kunnen door ziektes en ecologisch of klimatologische rampen.

Reageer