[boinc] wetenschapsforum goes boinc

Moderator: Jan van de Velde

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 419

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Wetenschapsforum Hitparade

Editie Januari 2011

We laten de eerste maand van 2011 achter ons, verheugd over het grote aantal nieuwe leden, en hopen dat februari ook veel nieuwe BOINCers zal brengen. Voor de mensen die nu al lid zijn, is er nu echter de traditionele hitparade. Wat competitie in de naam der wetenschap kan toch nooit kwaad?

BOINC versie: De meest recente versie is 6.10.58, als je op versie 6.10.xx zit is het niet nodig de software bij te werken, maar als je een oudere versie draait, is het misschien toch wel handig.

Verborgen inhoud
De versie nummer van je Boinc software is te vinden als volgt: Rechtsemuisknop op het Boinc icoontje Rechtsonder in de taakbalk > Over de Boinc manager.


Team vooruitgang:

Dikgedrukt zijn de gegevens van 2 februari 2011, vergeleken met schuin 1 januari 2011.

Internationaal: We staan nu op plaats 317 internationaal. In januari stonden we nog op 337, deze stijging is lager dan in de laatste paar maanden van 2010, maar nog altijd een mooie 20 plaatsen. Op basis van RAC zouden we nu op 238 163 terecht moeten kunnen komen, dus er is nog ruimte om te stijgen, alhoewel deze is afgenomen.

Tijd voor wat statistieken:

Afbeelding

(Deze grafieken worden automatisch bijgewerkt dus het kan zijn dat ze niet meer hetzelfde laten zien)

Afbeelding

(Deze grafieken worden automatisch bijgewerkt dus het kan zijn dat ze niet meer hetzelfde laten zien)

Afbeelding

Primegrid heeft afgelopen maand voor de meerderheid van de punten gezorgd, blijkbaar is dit project een blijvertje. De dominantie is wel minder dan in december, toen leverden alleen Milkiway en Colatz nog genoeg weerstand, om genoemd te worden, dit zijn er nu duidelijk meer.

We hebben nu 72,682,758.75 punten, in december waren dit er 62,459,464.45. Dit zijn toch weer 10 miljoen punten in de afgelopen maand. Ga zo door!

De Gouden mijlpaal van 50 miljoen punten hebben we duidelijk binnen, de volgende mijlpaal zal de 100 miljoen zijn, de Diamanten mijlpaal. Hiervoor zullen we nog even moeten door vouwen.
Spoiler: [+]
Selecteer de tekst hierboven om het te zien, diamant is nou eenmaal vrij bleek
Plaats in NL: 3 3 We zullen nog flink moeten groeien, willen we hoger terecht komen.

Plaats in BE (officieus): 2 2 Ook hier geldt hetzelfde, als voor Nederland: het zal nog eventjes duren, voordat we op 1 staan.

Leden statistieken:

We hebben 37 actieve leden, dit zijn er flink meer dan vorige maand, met 29actieve leden. Van deze 37 zijn er 4 Belg, 2 Internationaal, en 1 Iers.

Er zijn negen leden bijgekomen sinds de vorige parade, te weten Herman, Maarten Merkens, Simon, Duistersmurf, jaap, Staf van Opstal, Afke, Anita en last, but not least, Thomas. Het is lang geleden dat we zoveel nieuwe leden in één maand hadden, ik hoop echter, dat we nog veel vaker zoveel nieuwe leden mogen verwelkomen.

En dan nu de 10 BOINCers, die de afgelopen maand het meest hebben geproduceerd voor ons team:

<table cellpadding="0" cellspacing ="0" border="1" class="bbc">[tr][td]Pos.[/td][td]Verplaatsing[/td][td]Naam[/td][td]Punten Totaal[/td][td]Maandproductie[/td][/tr][tr][td]1[/td][td]-[/td][td]Sytse Durkstra[/td][td]25,761,453[/td][td]4,415,092[/td][/tr][tr][td]2[/td][td]+1[/td][td]Arjant2[/td][td]9,555,133[/td][td]2,324,924[/td][/tr][tr][td]3[/td][td]+1[/td][td]Korot[/td][td]7,249,361[/td][td]959,587[/td][/tr][tr][td]4[/td][td]-2[/td][td]FlorianK[/td][td]10,975,245[/td][td]806,60[/td][/tr][tr][td]5[/td][td]+1[/td][td]marc[/td][td]3,295,535[/td][td]701,581[/td][/tr][tr][td]6[/td][td]nieuw[/td][td]Paul[/td][td]412,046[/td][td]253,253[/td][/tr][tr][td]7[/td][td]-2[/td][td]DAR[/td][td]6,469,384[/td][td]188,022[/td][/tr][tr][td]8[/td][td]-1[/td][td]Maharball[/td][td]1,032,881[/td][td]65,374[/td][/tr][tr][td]9[/td][td]+4[/td][td]Wim[/td][td]485,376[/td][td]53,657[/td][/tr][tr][td]10[/td][td]-2[/td][td]Veridian 4[/td][td]1,008,250[/td][td]48,656[/td][/tr]</table>



Afbeelding


Link naar stats: http://www.allprojectstats.com/showteam.ph...&setlang=nl

en http://nl.boincstats.com/stats/boinc_team_...o&id=162929

En dat was alweer het eind van deze hitparade. Volgende maand weer een doen?

Groet,

Korot
Kijk ook eens op het Distributed Computing forum en doe mee met BOINC!

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showforum=59

Gebruikersavatar
Berichten: 187

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Mijn Boinc client weigert verbinding te maken. Is wel vervelend zo, nu kan ik dus geen werk doen...

Berichten: 346

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Raar hoor.

Hier geen problemen.

Krijg je van geen enkel project werk?

Al geprobeerd boinc opnieuw te installeren?

Gebruikersavatar
Berichten: 187

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Ja, maar ik zal het nog eens proberen.

Berichten: 346

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

We beginnen een beetje het momentum te verliezen.

Zie geen updates met nieuwe leden en ook de punten per dag zijn dramatisch ingezakt.

Het is wachten op een GPU challenge, dan hoop ik dat Yoste een paar dagen mee doet met zijn 2x GTX580.

Overigens zou Yoste als hij de PPS Sieve zou draaien op die 2 kaarten een productie hebben van rond de 1 miljoen per dag, hetgeen echt mega veel is (mijn max productie is 220.000 ppd ongeveer met 1 GTX275 en 5 dualcores).

Berichten: 422

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Zou graag meedoen met zo'n challenge, echter draai ik momenteel maar op 1 GTX580. De andere heeft het laten afweten, vermoedelijk te wijten aan een fabrieksfout. Dus het wordt even wachten op vervanging.
Help mee eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en andere te bestrijden in de vrije tijd van je CPU...

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=59270

Berichten: 346

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Vervelend is dat!

Maar geluk bij een ongeluk, de volgende GPU challenge duurt nog wel een tijdje ;)

Berichten: 346

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

En daarbij komt, met 1 GTX580 ben je nog steeds ruim 2 keer zo snel als mij bij primegrid ;) dus die hulp kan ons team zeker wel gebruiken!

Berichten: 320

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Hey,

Ik heb net BOINC geinstalleerd en rossetta project "gestart". Toen opende de site om nog wat info over mijn account en over welk team ik wilde joinen. IK kwam tot bij de pagina van wetenschapsforum maar nergens een link van "join this team" te zien. Ofwel staarde ik wat blind maar ik vind hem echt niet.

Ten tweede: Ook blijkt mijn project staan op "werk opgeschort"

En als laatste, kan het kwaad dat ik zowel folding@home en BOINC projecten samen laat draaien? ik heb een quadcore en mijn PC draait 24/24 7/7 dus daarom doe ik mee met deze projecten.

Berichten: 320

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

in de logs van BOINC staat, work suspended, CPU usage too high, maar hij staat slechts op 30% (totaal). DIe Folding@home gebruikt wss volledig (25%) van één van men quad cores, en die BOINC wil dezelfde gebruiken dan, zo denk ik dan? kan ik BOINC een andere core toewijzen?

Berichten: 320

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

zucht, negeer al mijn berichten, heb ze kunnen oplossen.Was niet ingelogd op die website en heb in instelling 25% naar 60% gezet. Zo zou het wel lukken. Excuses. Mss wel nog een antwoord of het een goed idee is om zowel folding en BOINC tesamen te laten computen?

Berichten: 346

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Bij de voorkeuren van Boinc kan je instellen dat hij bij een bepaald percentage CPU gebruik pauseert. Dit percentage zal je dan hoger moeten zetten om te voorkomen dat hij steeds "suspend". Ik neem aan dat je dat bedoelt met 25% naar 60% gezet.

Boinc en F@H tegelijk. Tja, dat zal je zelf moeten proberen. In principe kan het geen kwaad, zolang je geen foutmeldingen krijgt en je pc niet te heet wordt.

Ik weet dat sommige Boinc projecten ook work units hebben die zeer zwaar zijn en bij de geringste afwijking in je pc errors geven. Zolang dat niet gebeurd is er geen probleem.

Berichten: 346

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

ik heb zo het idee dat dit wel eens de slechtste maand kan worden in jaren voor ons Boinc team...

Onze 3e plaats op de NL-ranglijst komt ook zo langzamerhand in gevaar.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Ik ben er ook mee gestopt. Gelijk welke instellingen, ik kreeg op de duur een onstabiel schermbeeld, en mijn laptop reageert houterig. Zo nu en dan als ik niks anders doe, staat hij nog eens aan, maar verder is het niets meer. Mijn laptop is me nog steeds iets te dierbaar ;)
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Had je de GPU ook ingeschakeld? Of alleen de CPU?

Reageer