De langst mogelijke schaakpartij

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: De langst mogelijke schaakpartij

Er zijn reglementen maar de klok wordt niet ingedrukt. Ik vermoed dat de jury/toernooidirectie daar over in beraad gaat.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 151

Re: De langst mogelijke schaakpartij

Er zijn reglementen maar de klok wordt niet ingedrukt. Ik vermoed dat de jury/toernooidirectie daar over in beraad gaat.


bij het begin van een schaaktoernooi (op prof niveau) wordt de klok door de scheidsrechter ingedrukt. Er is momenteel een regel (weer alleen op top niveau en niet in Nederland gezien de KNSB een uitzondering heeft gemaakt) dat als spelers niet achter hun bord zitten op het moment dat de partij moet aanvangen deze meteen verloren wordt verklaard.
Schaken is een sport om de hersens te kraken en de dag door te komen.

Soms echter kraken de hersens niet en kan de dag beter snel voorbij gaan.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: De langst mogelijke schaakpartij

bij het begin van een schaaktoernooi (op prof niveau) wordt de klok door de scheidsrechter ingedrukt. Er is momenteel een regel (weer alleen op top niveau en niet in Nederland gezien de KNSB een uitzondering heeft gemaakt) dat als spelers niet achter hun bord zitten op het moment dat de partij moet aanvangen deze meteen verloren wordt verklaard.
Dat verklaart het dan. Ik dacht dat schaakregels internationaal waren ;)

Anyways, dit is dan de kortste partij in België, in Nederland is hij wat langer :P
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Re: De langst mogelijke schaakpartij

Om te voorkomen dat spelers bij aanvang van een partij remise overeenkomen is er een regel die bepaalt dat je een minimum aantal zetten moet spelen. Zo kan ik mij een partij herinneren waarbij wit na een aantal zetten een matzet mistte, en in plaats daarvan zijn dame verloor, waarna de spelers elkaar de hand gaven. Remise.

Dat was een kortstondige sensatie, gevolgd door een langer durende hilariteit.

Reageer