Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 210

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Nieuwsbrief is op zich wel een tof idee. Met gewoon alle leuke topics, wetenschappelijk nieuws en wat collums. 1 keer per maand laten verschijnen ofzo. Er zijn volgensmij wel phpBB mods waarmee je dit heel makkelijk kunt realiseren. Je moet alleen paar mensen hebben die zich daarmee bezig willen houden.
"Mathematics may be defined as the subject in which we never know what we are talking about, nor whether what we are saying is true." - Bertrand Russell

Berichten: 2.589

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

wat interesant is mss in een topic venster bv de minicurcurssen toelaten om daar in pdf te laten verschijnenen dat print gemakkelijker.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.663

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Je kunt toch ook gewoon de printer-vriendelijke versie gebruiken? Die verschijnt als je op de printer-knop klikt, onderaan elke pagina naast de "nieuw antwoord" knop.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 2.589

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

dan nog mislukt het soms zeker als er een latex formule op het einde staat die hij niet kan opsplitsen.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Wat ik mijzelf nu wens is, naast de link "overzicht LaTeX codes (pdf)" bovenaan een conceptberichtscherm, een link naar een document waaruit ik allerlei vaker gebruikte tekens kan kopiëren op een dusdanige manier dat ze netter worden weergegeven dan via die emoticons. Liefst compleet met kant-en-klare sup- en subscriptcodes en zo, en wie weet wat er allemaal niet voor fraais beschikbaar is.
Zoiets als dit dus: http://nl.wikibooks.org/wiki/Wikibooks:Instructies

(scroll naar beneden)
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.296

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Ja, zoiets als dat, maar dan wat handiger ingedeeld zoals in het overzicht LaTeX-codes, en met codes die werken in phpBB (want die wikicodes werken hier niet) :roll:
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 17.663

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Ik snap niet dat ik dit eerder over het hoofd gezien heb, maar beter laat dan nooit, nietwaar?


Het volgende: speciale tekens worden in internetscripts niet als dusdanig weergegeven, omdat die bijzondere tekens vaak al een script-betekenis hebben. Daarom is voor ieder bijzonder teken een code bedacht waarmee dat teken toch weergegeven kan worden door je browser. Een pagina waar ik zelf vaak op kijk is deze: http://webmonkey.wired.com/webmonkey/refer...ial_characters/


Hier kun je alles vinden. De code die je moet invoeren in het antwoordscherm is de code in de kolom Number code.


Zo geeft de code:


& # 181; & # 178; (zonder spaties)


het resultaat:


µ²


Ik zal dit ook even bij de interessante links posten. Ik zal ook eens kijken of we dit nog ergens op een elegante manier in het antwoordscherm kunnen plaatsen.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Maar hierover was al eens gepraat, naar het schijnt kunnen linux gebruikers deze tekens niet lezen.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Maar hierover was al eens gepraat, naar het schijnt kunnen linux gebruikers deze tekens niet lezen.


De uni-8 code tekens (dus & amp; etc) kunnen prima door Linux gebruikers gelezen worden. Problemen ontstaat als je tekens uit Word gaat kopieren in je berichten.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

oh ok, dat is dan weer iets dat ik bijweet :roll:

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.296

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

dat muutje is blijkbaar een gelukstreffer. alfa, beta, gamma, delta, omega, lambda, phi, allemaal zo van die Griekse lettertjes die je vaak in formules gebruikt zie ik niet. Als je doortypt met nummers voorbij 256 krijg ik tot heden (aan de 300 ben ik gestopt) alleen maar letter-accentcombinaties. :roll:
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

ik gebruik voor die letters gewoon \( tags, zet die desnoods in je ctrl+v en dan kan je lekker rap werken :roll:\)

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.296

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

gij spreekt wartaal, broeder (althans voor mijn oren)

what the hell is een \(-tag, en hoe krijg ik die in "mijn control-v", wat dat ook moge zijn.


En, aangenomen dat je me dat uitlegt en dat een halve digibeet als ik het dan snap en werkend krijg, werkt dat dan wel voor Linuxers?\)
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 754

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Control-v is wat de gemeenschap onder 'plakken' verstaat:P
Pim Fortuyn: Nederland is dood

Nederland: Pim Fortuyn is dood

I ♥ Apache!

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Jan van de Velde schreef:gij spreekt wartaal, broeder (althans voor mijn oren)

what the hell is een [ itex ]-tag, en hoe krijg ik die in "mijn control-v", wat dat ook moge zijn.


En, aangenomen dat je me dat uitlegt en dat een halve digibeet als ik het dan snap en werkend krijg, werkt dat dan wel voor Linuxers?

Jah idd kopieren/plakken :roll: En de [ itex ] is net hetzelfde als [ tex ] maar dan om tussen tekst te zetten (in een kleiner formaat dus)


Dan krijg je dus iets zoals dit \(\lambda\) en \(\alpha\) en \(\beta\)

Reageer