Wetenschapsforum Vernieuwd

Gebruikersavatar
Berichten: 17.663

Re: Wetenschapsforum Vernieuwd

modluck schreef: ma 07 mei 2012, 14:11
Ik moet jullie feliciteren want het is heel mooi gemaakt. Zeker dat beginpagina geeft indruk dat het niet zomaar EEN forumpakketje is. Het is een professionele website geworden. Ik heb een opmerking maar iedereen zijn smaak natuurlijk (de kleuren).
Dank je!
modluck schreef: ma 07 mei 2012, 14:11
Ik heb een vraagje omdat ik nieuwsgierig ben. :)

Hoe lang heeft dit allemaal geduurd (alleen de design los van ontwerp daarachter) en hoeveel ingenieurs hebben hier aan gewerkt?
Pfoei, da's niet zomaar beantwoord. We zijn hier met allemaal vrijwilligers, en het totale proces heeft héél lang geduurd. Tijdens de eerste fase van de voorbereidingen kwam er alweer een nieuwere versie van de onderliggende software uit, toen we dat bijna in de smiezen hadden ging de fusie met Chemieforum spelen en dat hebben we toen ook meegepakt. Het is voor mij niet in uren, weken, maanden, oid uit te drukken; vooral ook omdat het voor iedereen in de vrije tijd gebeurde.


Het 'kernteam' van de technisch betrokkenen was (is) met zijn vijven, maar we hebben het niet alleen gedaan. Er is sowieso nog een externe designer aan te pas gekomen en vergis je niet in de inspanningen van andere teamleden die bijvoorbeeld de vertaling van de software op zich hebben genomen, functies hebben getest, etc. etc.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 967

Re: Wetenschapsforum Vernieuwd

Moet wel even wennen aan de nieuwe lay-out hoor :p
"In biotech moet je soms dingen doen waarvan anderen zeggen dat het onmogelijk is."

Henri A. Termeer (1946-2017)

Gebruikersavatar
Berichten: 1.146

Re: Wetenschapsforum Vernieuwd

Gefeliciteerd met jullie verhuis en update! Nieuw design ziet er strak uit, al is het nog best even wennen  :D.
Hopelijk valt het wegwerken van de bugs een beetje mee.
A word of encouragement during a failure is worth more than an hour of praise after success.

I hear, I know. I see, I remember. I do, I understand -Confucius-

Gebruikersavatar
Berichten: 1.129

Re: Wetenschapsforum Vernieuwd

Het ziet er ouderwets uit. De vorige layout leek veel moderner. :D

Gebruikersavatar
Berichten: 1.450

Re: Wetenschapsforum Vernieuwd

De mobile versie is in elk geval honderd keer beter. Die was in de oude versie een behoorlijke rommel en nu heel overzichtelijk.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.129

Re: Wetenschapsforum Vernieuwd

website lijkt nu op een oude oma

Gebruikersavatar
Berichten: 17.663

Re: Wetenschapsforum Vernieuwd

mcfaker123 schreef: website lijkt nu op een oude oma
Dan vraag ik me toch grondig af hoe je oma eruit ziet. Ik heb mijn oma nog nooit met een website durven vergelijken. Ongeacht de website.
 
Zoals er in de aankondiging ook staat is het belangrijkste nu dat alles functioneert. Dat doet het. En de snelheid is naar mijn idee enorm toegenomen. Dát vind ik het belangrijkste en daarvoor ook mijn complimenten aan het team. Voor de rest komt er straks een bugtracker waar je al je verbeterpunten in kwijt kunt. Als je dus ergens problemen mee hebt kun je ze daar op een constructieve manier kwijt in plaats van hier zo op een asociale manier commentaar te leveren.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 555

Re: Wetenschapsforum Vernieuwd

Ik vind het goed, het enige is de zijbalk die het het ontwerp asymmetrisch maakt.
Verder zou een (lichte) kader rond het forum gedeelte het ontwerp ten goede komen lijkt me.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.129

Re: Wetenschapsforum Vernieuwd

Ger schreef: Dan vraag ik me toch grondig af hoe je oma eruit ziet. Ik heb mijn oma nog nooit met een website durven vergelijken. Ongeacht de website.
 
Zoals er in de aankondiging ook staat is het belangrijkste nu dat alles functioneert. Dat doet het. En de snelheid is naar mijn idee enorm toegenomen. Dát vind ik het belangrijkste en daarvoor ook mijn complimenten aan het team. Voor de rest komt er straks een bugtracker waar je al je verbeterpunten in kwijt kunt. Als je dus ergens problemen mee hebt kun je ze daar op een constructieve manier kwijt in plaats van hier zo op een asociale manier commentaar te leveren.
 
Trouwens Je moet na het lezen van een thread helemaal naar boven scrollen om naar de volgende pagina te gaan en het feit dat de website op een oude oma lijkt maakt het niet beter. Thumbs down voor de nieuwe layout!  :roll:  1ster voor de thread
 
Nog een punt: De website is toegenomen in breedte , waardoor je heel de tijd van links naar rechts en omgekeerd moet zoefen. Het maakt het lezen lastiger, omdat je meer geconcentreerd bent op het draaien van je hoofd dan het lezen van de tekst. Dit maakt het niet gemakkelijker voor de nekspieren die vermoeid geraken. Straks krijg ik nog arthrose in mn nek daardoor. 
 
Dus kort samengevat: Website lijkt op een dikke oude oma die arthrose in je nek kan veroorzaken. ( no offense to dikke oude oma's  :mrgreen: ) 

Re: Wetenschapsforum Vernieuwd

Mij interesseert het niet zo of een website op een oma of op een puber lijkt. Het belangrijkste is dat alles weer goed werkt. Mogelijk dat hier en daar nog een detail beter kan, maar ik had met de nieuwe versie geen problemen. Dus: =D>

Gebruikersavatar
Berichten: 1.450

Re: Wetenschapsforum Vernieuwd

mcfaker123 schreef:  Website lijkt op een dikke oude oma 
Er lijkt ook een soort echo in de nieuwe site te zitten.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.663

Re: Wetenschapsforum Vernieuwd

shimmy schreef: Er lijkt ook een soort echo in de nieuwe site te zitten.
:lol:
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Wetenschapsforum Vernieuwd

shimmy schreef: Er lijkt ook een soort echo in de nieuwe site te zitten.
:lol: Hmm, inderdaad. Was niet opgevallen tijdens testen, we gaan het onderzoeken :mrgreen:
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 821

Re: Wetenschapsforum Vernieuwd

De layout doet me denken aan windows 8,
is even wennen.

Reageer