Antioxidanten zijn niet altijd even gezond

Moderator: Astro

Gesloten
Berichten: 656

Re: Antioxidanten zijn niet altijd even gezond

Benm schreef: Ik vermoed dat het geen groot probleem is als het schommelt, mensapen hebben het vermogen zelf vitamine c te maken verloren en daar blijkbaar niet heel veel nadeel van ondervonden. Dat doet vermoeden dat het historisch altijd voldoende in het dieet aanwezig is geweest. 
 
Gebreksziektes zijn pas ontdekt toen men heel rare dingen ging doen, zoals een paar maanden op een schip zitten met een bijzonder eenzijdig dieet als gevolg. 
 
Of het wat doet tegen een kater? Ik heb er mn twijfels bij, placebo's doen dat ook heel aardig. 
 
Mensapen eten voornamelijk vruchten, dus die zullen niet veel last hebben van vitamine c gebrek. Alcohol nuttigen mensapen niet, hooguit een keer per jaar bij een bepaalde boom waarbij de vruchten beginnen te gisten en er alcohol ontstaat. Overigens zeer verslavend en niet alleen voor de chimpansee. 
 
Bij mensen is dit toch anders, fruit is relatief duur tegenover andere etenswaren en bij mensen die minder te besteden hebben sneuvelt dit dan ook als eerste in hun voedingspatroon. 

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.241

Re: Antioxidanten zijn niet altijd even gezond

Opmerking moderator

Helaas, maar wij kunnen niet anders concluderen dat deze discussie volledig is weggelopen van het oorspronkelijke nieuwsbericht dat anti-oxidanten niet altijd even gezond zijn. Daarom doet het ons besluiten dit topic te sluiten voor verdere reacties
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Gesloten