Structuur in studiekeuze

Reageer
Berichten: 11

Structuur in studiekeuze

Hallo,

Ik ben een laatste jaar student die nu wetenschappen wiskunde volgt. Ik ga volgend jaar studeren aan de universiteit maar ik ben echter wel nog aan het twijfelen tussen bepaalde richtingen maar ik moet nog naar vele infodagen dus dit komt wel in orde. Maar ik zou hier rond wel een vraag willen stellen. Zou het eventueel mogelijk zijn onderstaande richtingen te rangschikken qua moeilijkheid? Begrijp me niet verkeerd! ik zoek niet de gemakkelijkste opleiding aan de universiteit maar zou hier ontremd wel een duidelijker beeld willen creëren. Geen enkele universitaire studie is gemakkelijk, ik ben me hier van bewust.

- industrieel ingenieur
- biomedische wetenschappen
- biochemie & biotechnologie

Natuurlijk spelen je persoonlijke capaciteiten mee dus hier kort mijn beste en slechte vakken
beste punt: wetenschappen : boven het gemiddelde
Slechtste punt: taal (Frans/Engels): met hakken over de sloot

Mvg.,

Berichten: 12.262

Re: Structuur in studiekeuze

Wat je leuk vindt gaat je over het algemeen ook het beste af.

Qua engels ligt het allemaal lastig, maar dat hoeft geen stuikelblok te zijn. In vrijwel ieder vakgebied zijn veel publicaties engelstalig, maar die leer je wel lezen en later wellicht ook schrijven als je er opeens belang bij krijgt dat te kunnen.
Victory through technology

Berichten: 555

Re: Structuur in studiekeuze

De eerste jaren zijn veel van de cursussen beschikbaar in het Nederlands in mijn ervaring. Ook de colleges zijn veelal in het Nederlands.
Echte tekstboeken zijn iets vaker in het Engels.

Berichten: 12.262

Re: Structuur in studiekeuze

Dat zou per universiteit kunnen verschillen, iets dat je uiteraard kunt navragen. Zelf heb ik scheikunde gedaan aan de uu, alle boeken waren engelstalig, maar de colleges werden wel voornamelijk in het nederlands gegeven.
Victory through technology

Reageer