Vragen van Lars

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Reageer
Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 8.166

Re: Vragen van Lars

Op dit moment is Jupiter goed zichtbaar, en Mars is 's nachts laag aan de zuidelijke horizon zichtbaar. Mars is behoorlijk groot omdat hij op dit moment dicht bij de Aarde staat.

Allebei mooie objecten voor een test van een telescoop.

Nu nog wachten op een heldere nacht, en dat ziet er de eerstkomende dagen niet goed uit.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Vragen van Lars

Ik ben wel een beetje nieuwsgierig naar wat je nu gebouwd hebt. Zie je kans wat foto's te plaatsen?

Gebruikersavatar
Berichten: 186

Re: Vragen van Lars

hoe moet ik naar de maan kijken 

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.288

Re: Vragen van Lars

dag Lars,
 
wat wil je dan graag zien van die maan?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 186

Re: Vragen van Lars

onlangs is mijn andere telescoop kapot gegaan en het statief bleef over. ik deed een hoek lens aan de zoeker van mijn oude kijker zodat het op een refractor telescoop leek en daarna plaatste ik het op het statief 
 
wat kan ik er mee zien met een oculair 12x

Gebruikersavatar
Berichten: 186

Re: Vragen van Lars

hallo ik ga ook een bresser telescoop vragen voor over een  maand onder de kerstboom ps tips zouden welkom zijn 

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 8.166

Re: Vragen van Lars

Dag Lars,
 
Wat mag de prijs voor die telescoop zijn?

Gebruikersavatar
Berichten: 186

Re: Vragen van Lars

voor welke telescoop zou ik gaan want ik  verjaar over een maand en welke telescoop zou ik dan vragen 
en welke gidsen  voor nacht hemel 

grotjes lars 

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 8.166

Re: Vragen van Lars

Dag Lars,
 
Wij weten natuurlijk niet wat die telescoop mag kosten. De Celestron AstroMaster 130EQ is wel een aardige telescoop. Maar die kost 229 euro: klik
Moet het goedkoper, dan is de Bresse junior lenzentelescoop  klik misschien wel wat, die kost ongeveer 100 euro.
Moet het heel goedkoop, dan is de NG 50/360 lenzentelescoop van 45 euro klik misschien wat.
 
Gidsen voor de nachthemel vind je ook gewoon op Internet. Bijvoorbeeld bij waarnemen.com klik. Daar vind je heel veel informatie over de actuele sterrenhemel.
Heb je een smart Phone, dan is er ook een mooie app, sterhemel van astrofloyd. Die app is gratis en zonder reclame.

Gebruikersavatar
Berichten: 186

Re: Vragen van Lars

hoe kijk je naar exoplaneten waar  leven op is ? gaat dat met een smalle refactor telescoop op groot statief en camera op telescoop ik moet hem welll nog monteren he dus hoe moet ik exoplaneten waarnemen 

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 8.166

Re: Vragen van Lars

Beste Lars,

We kunnen alleen met de grootste telescopen naar exoplaneten zoeken. En zelfs met de allegrootste telescopen zie je de allegrootste exoplaneten als een bijna onzichtbaar stipje.

Of er leven is op exoplaneten weten we niet eens.

Wat jij wil kan dus niet.

Gebruikersavatar
Berichten: 186

Re: Vragen van Lars

hallo ik heb mij een tijde bezig gehouden met all die dingen nu weet ik er beetje alles over  groetjes lars

Gebruikersavatar
Berichten: 186

Re: Vragen van Lars

ok hoe maak je fotos van deespky objecten met een olmpyus ultra zoom en nikon

Gebruikersavatar
Berichten: 186

Re: Vragen van Lars

hallo goed nieuws ik kocht mijn een edu toys telescoop

Gebruikersavatar
Berichten: 186

Re: Vragen van Lars

en ook een edu toys microscoop

Reageer